Hallo, ons mannetje heeft al lange tijd krampjes. Logisch bij de kleintjes, maar hij is inmiddels bijna 4 maand en nog regelmatig flink last van kramp. Elke dag wel. Verder heeft hij moeite met zijn ontlasting, het is vooral erg dik, net klei en hij poept meestal om de 3 dagen. Hij krijgt nu Nutrilon standaard voeding met 10 a 15 ml extra water in zn flesjes. Daarbij heeft hij een tijd lactulose gekregen, maar dit had niet het gewenste effect. Het cb adviseert me om nutrilon omneo-comfort te gaan gebruiken, maar dit is licht verteerbaar en ons mannetje heeft eerder behoefte aan extra voedend dan licht verteerbaar. Daarbij is het echt heel gerichte dieetvoeding en wil ik eigenlijk zo normaal mogelijke voeding geven. Nu zit ik zelf aan Friso Comfort te denken. Zou dit een passende voeding kunnen zijn? En kan ik hierbij in 1 keer overstappen? Alvast bedankt voor de reactie!
Beste Sitalite, Beide voedingen zijn geschikt. Maar je zou ook kunnen kiezen voor Nestlé Groeie Start. Deze voeding bevat L-comfortis en is erg lief voor het buikje. L-comfortis is een goede, nuttige bacterie, die helpt darmkrampjes te verminderen. Groet, Anne
Oke, duidelijk. Maar kan ik in 1 keer overstappen of is het beter beide voedingen eerst te mengen met elkaar?
Beste Sitalita, Je mag in een keer overstappen op andere voeding. Zijn darmpjes zullen wel nog even moeten wennen, dus wellicht merk je nog niet direct resultaat van de nieuwe voeding. Geef dit een paar dagen de tijd. Groet, Anne