Bijvoeding

Discussion in 'Voeding' started by sweetbabygirl, Jan 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

Dec 12, 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,
    Ongeveer 1.5 maand geleden ben ik weer begonnen met bijvoeding en mijn dochter smikkelt er heerlijk van ! Nu lees ik overal dat er minstens een uur tussen een fles en groente of fruit moet zitten maar mijn dochter wil na haar hapje echt meteen een fles, maakt niet uit op wat voor tijdstip ik het geef! (het is wel een echt vreetzakje moet ik zeggen haha) maar zo krijg ik er niet echt een schema in. Iemand tips?
    P.s. Ook zou ik graag tips hebben om fruit wat dikker te maken, waarmee kan ik het mengen?
    Alvast bedankt! :)

2. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

Dec 12, 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeps 1.5 maand moet 1.5 week zijn! Haha !

3. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Je kan een fruithapje wat indikken met rijstebloem. Dat is redelijk licht en glutenvrij.
    Wat betreft de fles meteen na het fruit: ik zou er niet te moeilijk over doen. Als je kindje dat op die manier prettig vindt en ze krijgt nog genoeg fv is er niks aan de hand lijkt mij :)

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Indikken kan ook met 7-granen mengeling van Olvarit.

5. megacarls

megacarls Niet meer actief

Hier zei de kinderarts dat we het groentehapje voor de fles moesten geven. En als hij dan teveel honger had dan na de fles. Dus niks uur ertussen...

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat hoeft ook helemaal niet.. Het zou hier gaan om het feit dat zuivel de opname van voedingstoffen belemmert. Op de eerste plaats is dit minimal en daarbij komt ook nog eens dat het hoofdbestanddeel de melkvoeding is (omdat de rest nog bijvoeding is)

7. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Fruit indikken met liga! Vind meneer heerlijk hier...al krijgt hij het zelde omdat hij gewoon de liga ook kan eten:)

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kunt de liga ook gewoon achterwege laten :D
    Banaan is een natuurlijke indikker of een beetje rijstebloem

9. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

Dec 12, 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties ! Ik heb het vandaag met banaan dikker gemaakt, viel goed in de smaak. Maar ik begreep dat dit ook een 'verstopper' is. Ik moet zeggen dat de ontlasting van m'n dochtertje een stuk beter is geworden sinds ik bijvoeding geef maar daarvoor was het drama dus dan moet ik een beetje rustig aan doen met banaan denk ik maar he?

Het leek me zelf prettiger om wat tijd tussen de flessen en de bijvoeding te hebben omdat mijn dochter nog altijd op 5 flessen zit. Aangezien ze nu steeds meer gaat eten denk ik wel dat er binnenkort een flesje af kan. Het is een flinke dame en dat geeft niks maar ze zit aan de max. qua flesvoeding.

10. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Dat banaan stoppend werkt is een fabeltje, dus je kunt gerust banaan geven.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je krijgt wel heel veel voedingsmomenten op deze manier. Juist door de bijvoeding te geven en daarna de fles maak je het aantal voedingsmomenten niet groter en gaat je kindje zelf bepalen hoeveel melk nog nodig is.

12. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Inderdaad gewoon (rijpe) banaan erdoor prakken of wat rijstebloem... Liga ben ik echt geen fan van, eet zelf ook geen fruit met koek tegelijk! En ben van mening dat je kindje zo niet de smaak van fruit leert kennen...

Granen zou ik ook nog niet gebruiken om te mengen, want uit je verhaal denk ik dat je kindje nog geen 6 maanden is!

13. meelezer

meelezer Niet meer actief

Ik lees een hele hoop aparte adviezen: dik het in met rijstebloem. Dat wordt toch weer dun in de maag,heeft echt geen nut. Plus dat sommige kindjes er onrustig van kunnen worden.

Liga is ook een dikmaker. Geef gewoon puur fruit. Dat is het beste wennen.

Share This Page