Bij het cb adviseerde ze ons om de groentehap(nog volledig bijvoeding) 's middags voor de fles te geven (rond 16.00 uur) Waarom zou dit zo zijn vroeg ik me nu af.. Dit is toch veel zo achter elkaar.. ze eet de groentehap heel goed (3 eetlepels) en wil daarna meteen de fles omdat ze dan ook echt honger heeft. Is het niet logischer om de groente rond 17.30 te geven? Dan heeft ze ook niet echt honger en is het ook niet zoveel tegelijk..
Wellicht om te zien of er reactie op komt en dat die reactie dan overdag is en niet 's nachts? Maar dan vind ik het nog aan de late kant. Logisch gezien zou ik het ook naar 17.30 verplaatsen hoor. Het is ook belangrijker dat ze de flesvoeding drinkt dan dat ze het groentehapje eet. Waarschijnlijk gaat ze om 17.30 wel minder eten van de groentehap omdat ze 'vol' zit van de fles daarvoor, maar dat is op zich niet erg.
Als het alleen als bijvoeding is, lijkt me het tijdstip niet zo belangrijk, zolang het de melkvoeding niet beïnvloed... Ik zou gewoon kijken wat volgens jou het beste werkt, jij kent haar het beste!
Hier ook rond 15:00/16:00 groente gedaan en daarna een fles, die fles werd dan ook als eerste afgebouwd en groente schoof steds meer naar 17:30 en dan kwam er een koekje, soepstengel rijstewafel om 15:30 voor in de plaats