Hoi allemaal, Ik zit met een dilemma en ik hoop dat jullie kunnen helpen. Mijm kleine man in inmiddels 5 weken en was de eerste 1,5 week een heel tevreden mannetje. Ik gaf toen nog borstvoeding, maar hier heb ik mee moeten stoppen. Sindsdien is het eten een drama. Hij drinkt heel onrustig, strekt zich veel, probeert de speen uit zn mond te duwen, maar is daarna gelijk weer op zoek (dus heeft nog wel honger) piept en kreunt tijdens het voeden, grijpte met zijn handen na zijn keel en na het voeden steekt hij de hele tijd zijn tong uit en probeert zijn handjes in zijn mond te stoppen. Na de voeding is hij minimaal 15 minuten aan het huilen alsof hij krampjes heeft, strekt hij weer veel en heeft hij moeite met slikken en haalt piepend adem. Met deze symptomen ben in al bij het cb en de huisarts geweest en sinds afgelopen dinsdag zijn wij over van hero standaard op hero comfort en gebruiken wij nexium. Daanaast bakeren wij hem in vanwege het strekken. Nu lijkt de nexium wel te helpen, maar de symptomen direct tijdens en na het voeden blijven hetzelfde of worden juist erger. Ik heb dus het gevoel dat het nog niet goed zit met de voeding. Ik wil echter ook niet te snel en te vaak wisselen, dan krijgt hij alleen maar last van zijn darmpjes. Herkennen jullie deze symptomen? En wat zouden jullie doen? Ik twijfel om de ha voeding te gaan proberen. Hebben jullie daar ervaring mee en hoe snel zag je verschil?
Klinkt inderdaad eerder als reflux, daar helpt ha niet tegen maar comfort mogelijk wel. Volg je de leefregels voor reflux op?
Ja die volg ik op en de nexium lijkt ook wel te helpen (hij spuugt geen zuur meer) maar verder lijkt het alleen maar erger te worden. Hij heeft vandaag de hele dag gekrijst van de pijn e de krampjes en dat ondanks de comfort die hij nu al een week gebruikt. Ik word een beetje wanhopig van het feit dat hij letterlijk ontroostbaar is en ik weet niet meer zo goed wat te doen.
Mijn dochter had het ook nadat ik gestopt was met borstvoeding en over moest op fles. Klinkt hetzelfde jou verhaal als toen van mij. Hier heb ik savind huilend de HAP gebeld omdat ik niet meer wist wat te doen, ze krijste zo hard had echt pijn. Maar onze dochter ging daar na een tijdje doorheen en sindsdien ging het goed. Duurde toch wel zeker een week voordat ze eraan gewend was. Maar zielig is het echt en je voelt je als ouder ook machteloos (tenminste ik ) Verder legde ik haar altijd goed schuin omhoog zodat het eten niet omhoog kon komen omdat ze te plat lag. Hopelijke is je zoontje er snel doorheen. Maar te vlug van voeding wisselen zou ik niet doen.
Wat vervelend. Kan me voorstellen dat het moeilijk os. Heb je de voeding al eens geprobeerd in te dikken? Of is comfort Sl een ingedikte versie. Als je kindje koemelkallergie heeft dan zijn er vaak meerdere symptomen zoals huiduitslag, last van darmen of diarree, klachten luchtwegen maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik geef zelf nutramigen aan mijn dochtertje. Je kunt altijd eens HA voeding proberen... Kan verder ook geen kwaad. Toevallig laatst eens gehoord dat kennissen Kabrita geitenmelk geprobeerd hebben bij een kindje met reflux, hielp heel erg goed. Het is namelijk sneller verteerd. Groetjes
HA heeft geen zin bij kma. Geitenmelk ook niet. Bij reflux kunnen ze beiden wel helpen omdat ze lichter verteerbaar zijn, maar tegelijk zijn ze ook net lopender.
Bedankt voor al jullie tips en adviezen. Ik ga proberen de comfort nog een paar dagen langer vol te houden. Als er geen verbetering komt, neem ik wel weer contact op met de ha. Wellicht dat we dan toch de pepti moeten gaan proberen.. ik heb alleen begrepen dat die nog veel dunner is dan standaard.
Maar die kun je dan toch indikken met johannesbroodpitmeel. Heb ik bij beide kindjes gebruikt. Het is vaak even zoeken op het begin maar het komt altijd goed