bijvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Emmetje75, 26 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    Ik ben me alvast wat aan het inlezen over het introduceren van vast voeding voor als Emma 6 maanden is.
    Wat voor ervaring hebben jullie daarmee? Wat voor voedingsschema moet ik me voorstellen als ze ook vast voedsel krijgt?
    Ik vond trouwens een artikel hierover en las daarin o.a. dat gekookte, gemalen eten (processed foods) minder kans op allergieën geeft dan de verse tegenhangers. Is dit dan niet in tegenstrijd met de Rapley methode waar het voedsel dan wel gekookt wordt, maar verder niet geprepareerd?

"In addition to exclusive breastfeeding and avoidance of solid foods for six months, the ACAAI committee recommended that:

Staple foods, such as fruits, vegetables, meats, soy, and cereal be introduced "individually and gradually" to lessen allergy risk.

Mixed foods containing a variety of potentially allergenic foods should be avoided until the baby's tolerance to each ingredient is known.

Beef, vegetables, and fruits should initially be given in the form of prepared baby foods that are cooked and homogenized. Studies suggest these processed foods are less likely to cause allergies than their fresh counterparts."
    uit: http://www.medscape.com/viewarticle/541926

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Eigenlijk wel een interresante vraag.
    Maar vlees lijkt mij voorlopig nog niet aan de orde.

3. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Dit is nou net wat ik ook graag wil weten, dus ik lees even mee.. :D

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ook met Rapley kook je de groente eerst hoor. Van malen of pureren veranderen de allergenen in voedsel niet.

5. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ dirksmama: ja, ik weet dat bij rapley de groente ook eerst gekookt wordt, maar uit dit artikel krijg ik het idee dat er met 'prepared baby foods' de voorverwerkte babypotjes voeding bedoeld wordt
    De babyvoeding industrie moet zich nl aan allerlei richtlijnen houden, waar je in je eigen keuken minder mee bezig bent, misschien dat die strenge eisen eeen positieve invloed hebben op de babyvoeding?

Ik wil straks ook het liefst zelf hapjes gaan maken ipv de kant-en-klare potjes, vandaar dat ik me afvraag wat er hier precies bedoeld wordt.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Emmetje: ze moeten zich idd vast aan strenge regels houden. Maar hoevaak worden er niet potjes terug gehaald omdat er iets mis mee is ?

7. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    kan iemand hier ook antwoord op geven want daar ben ik wel benieuwd naar...

liefs

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Op www.borstvoeding.com staat een lijstje wanneer ze wat mogen eten.
    Of bedoelen jullie een lijstje met hoe laat ze wat eten ?

9. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ nemo: die lijst van wat ze mogen heb ik inderdaad ook, dus ik vroeg me inderdaad ook af hoe je het kunt introduceren in het dagelijks voedingsschema.
    Als ik thuis ben, voed ik op verzoek, maar op het KDV krijgt Emma nu 3 flesjes (10, 13 en 16u om en nabij) en dan thuis bij mij om 07.00, 18.30u en rond 21.00u. Met name voor het KDV is een schema belangrijk.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    BIj borstvoeding geef je de eerste weken gewoon af en toe een hapje als het je uitkomt, eerst een borst, dan een paar happen en dan toe weer een borst.
    Op het KDV kunnen ze gewoon helverwege de dag wat te eten geven, naast de flessen.

11. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    http://www.babyallergie.nl/voorbeeldmenu.htm`

Hier staan voorbeeldmenu's voor de combinatie BV en bijvoeding, opgesteld voor baby's met allergie of verhoogd risco op allergie.
    Dit in combinatie met de voedingsmiddelenlijst van her borstvoedingsforum moet ons toch een stuk op weg helpen.

Deel Deze Pagina