teveel kolven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sijke, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sijke

Sijke Bekend lid

Ik kolf 2x per dag met een dubbele borstkolf en heb dagelijks (als ik werk) minimaal 450 ml melk. A. drinkt op het KDV 2x 150 of iets meer, maar dus niet de hoeveelheid die ik kolf.
    Zouden juliie minder gaan kolven?
    En zo ja, hoe dan; één borst per keer, 2x per dag of één keer kolven tegelijk aan beide borsten?
    En zo nee, waarom niet?

Ik ben zelf nog een beetje bang om minder te kolven omdat ik bang ben dat mijn productie dan teveel zal afnemen, te meer omdat je dat van zoveel kanten hoort dat de voeding gaat teruglopen als je weer aan het werk bent.

2. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Hoi Sijke, ik zou niet minder gaat kolven hoor! Vries het maar lekker in voor mogelijk zware tijden. Uit ervaring weet ik dat de productie snel genoeg naar beneden kan gaan en dat je zelfs een keertje extra moet kolven.

3. Sijke

Sijke Bekend lid

Ik heb inderdaad al wel een voorraadje in de diepvries, dat gebruik ik bijv. ook op de eerste werkdag als ik nog niet gekolfd heb, maar van mijn laatste werkdag vries ik het natuurlijk ook weer in, vandaar dat de voorraad nog niet erg slinkt. Had ook al bedacht dat het misschien wel handig kan zijn voor als het wat minder wordt. Ik kan het ook maar moeilijk weggooien, behalve als het te oud is.

4. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    NIet weggooien hoor! Je gaat jezelf anders nog een keer voor je kop slaan mocht het minder worden ;) Zou je vriezer gewoon telkens updaten: verse erin, oude ontdooien en lekker geven. Met 5 maanden ging het bij mij mis maar kon ik nog mooi mijn voorraad geven. Anders is het zonde hoor, profiteer maar van je productie (ben wel een beetje jaloers... :) )

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Jeetje, doe mijn zo'n productie ;) ik kolf op mijn werk ongeveer 125 cc en Annika drinkt 360, dus moet de hele week extra kolven om genoeg te hebben.

6. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hoi sijke, ja, lekker invriezen hoor en nog niet minder gaan kolven want bij 3 maanden lijkt me dat ivm productie nog niet verstandig. Hoop dat je vriezer het aankan! ;)

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Inderdaad lekker invriezen!

Of mischien doneren. Je kunt bij het moedermelknetwerk eens kijken.

Deel Deze Pagina