Ik heb 31 Dec de punctie gehad en 3 Januari een terugplaatsing gehad (8 cellenn) vanaf wanneer tellen jullie dan vanaf de dag na punctie of dag na terugplaatsing? ik zit nu op dag 11 na punctie en op dag 8 na terugplaatsing wat hou ik nu aan?
Punctie. terugplaatsing zie je hier op het forum ook wel voorbij komen als teldag maar dat is niet handig. De 1 heeft een dag 2 terugplaatsing en de ander een dag 5 terugplaatsing. 14 dagen na punctie (aka 14 DPO) kun je gaan testen.
Ik zou juist tellen vanaf terugplaatsing-datum. Sindsdien zit het embryo namelijk in je lichaam.Je zou over een paar dagen voorzichtig eens een testje kunnen wagen. Mijn ziekenhuis rekende ook altijd vanaf terugplaatsing-datum. Dat wil zeggen dat ze 2 weken na terugplaatsing-datum hanteren als testdatum. (terugplaatsing vond overigens altijd 2 dagen na punctie plaats.) Hoop dat je zwanger bent! Weet hoe spannend het is.
Wij moesten tellen vanaf terugplaatsing, met cryo's wordt ook de terugplaatsing datum aangehouden. Al hield ik dat nooit vol hoor. succes met wachten!
Ook hier moet tellen vanaf de terugplaatsing Dat is 3e dag na punctie Ik zit nu op 7 dagen na punctie 5 dagen na terugplaatsing Maar indd er zijn hoop die zeggen dat na punctie kan omdat je dat moet zien als eisprong
De punctie is je eisprong. Dus 2 weken na terugplaatsing is echt overdreven, zeker als je zoals bij ons terugplaatsingen hebt met dag 5 of 6 embryo's. Dan zit de eerste wachtweek er buiten het lichaam al op. De officiële testdatum bij een terugplaatsing van een blastocyst ligt in Amerika ook precies een week na de terugplaatsing.
Je moet 18dagen na de punctie rekenen. Dus dag na de terugplaatsing dan nog 14 dagen erbij en je mag officieel testen! (is mij verteld, alleen zat er 3 dgn tussen punctie en terugplaatsing en dat varieert ook soms per ziekenhuis) Natuurlijk zijn er die het eerder doen en je kan dan ook een positieve test hebben hoor.
Bedankt voor jullie reactie´s, dan hou ik inderdaad de dagen na terugplaatsing aan. Ik heb 15 Januari de bloedtest, 15 dagen na punctie en 12 dagen na terugplaatsing. Zal het ziekenhuis (VU) dan wel vanaf punctie tellen? of is 12 dagen na terugplaatsing normaal voor een bloedtest? Het is allemaal weer zo spannend pfffff nog een paar dagen.
Maar niet iedereen krijgt op dezelfde dag een terugplaatsing. De 1 krijgt een terugplaatsing op 2 DPO, een ander op 3, 4 of 5 DPO. Echt, in dagen na terugplaatsing rekenen is als je wilt vergelijken zo waanzinnig zinloos. Tenzij iedereen op dezelfde dag een een terugplaatsing krijgt
Hier wordt ook geteld op de dag vanaf punctie. Zelfs met een cryo terugplaatsing wordt er geteld vanaf de fictieve punctie datum. Ik krijg donderdag hopelijk een terugplaatsing en vandaag is dus de fictieve punctie dag 1, want de cryo's zijn met 4 dagen ingevroren
Hier wordt ook gerekend vanaf de punctie of de fictieve punctie/eisprong bij cryo's. Dpo wordt mee gerekend. En dat je een week na een terugplaatsing op dag 5 dpo mag testen is wel erg vroeg, maar nog altijd 12 dpo. Als je geen ondersteunende pregnyl hebt gehad kan je dan in theorie een positieve test hebben. Maar een week na een 3 dpo terugplaatsing is 10 dpo en gewoon erg vroeg, de kans op vals negatief is dan erg groot. Als je in dpo rekent kun je gewoon aan een normale cyclus refereren. Wees blij dat je pas echt op t wachtbankje gaat zitten als een deel van de eerste week erop zit, scheelt weer in de beleving.
Is toch wel erg verschillend per ziekenhuis. Hier tellen ze vanaf de terugplaatsing. En testen mag op dag 16 na de terugplaatsing. Wat wel erg lang wachten is. Terugplaatsing is trouwens op dag 3 na de punctie (voor mij als het goed is morgen 😁
Als je een terugplaatsing hebt van een 3 dagen oud embryo, dan zit je in een heel andere fase dan een terugplaatsing van een 5 dagen oud embryo. Je telt het meest handige in DPO, ofwel Days Past Ovulation, dagen sinds de eisprong. Het embryo volgt een vaste ontwikkeling, ongeacht de terugplaatsing. Ook bij een dag3 terugplaatsing is de innesteling in principe tussen 6dpo en 10dpo. In Amerika zie je ook wel de notatie: 3dp3dt of 3dp5dt. 3 Days Past 3 Day Transfer of 3 Days Past 5 Day Transfer. Maar als je informatie wilt kunnen vinden of met anderen wilt praten, dan is een universele notatie als DPO een stuk handiger. Innestelen: 6dpo-10dpo Positief testen: grootste kans vanaf 12dpo Gemiddelde NOD: 14dpo
PS: Ziekenhuizen houden veel langere wachtweken aan dan de meeste dames in de praktijk Als je zolang kunt wachten is dat natuurlijk prima, maar als je eerder wilt weten waar je aan toe bent, dan is het toch wel handig om te weten hoever je bent. En daar heb je DPO voor nodig.
Hoeveel tijd er zit tussen punctie en terugplaatsing is nou precies de reden dat tellen vanaf terugplaatsing geen duidelijke manier is
Helemaal eens met Hilly. Je ziet zo vaak topics voorbij komen hier op het forum met als vraag: hoeveel dagen na de terugplaatsing testte jij positief? Aaaghhhh!! Mensen willen dit soort dingen weten om te kunnen vergelijken of om ergens houvast aan (proberen) te hebben. Terwijl je nog geen biet weet met alleen 'hoeveel dagen na de terugplaatsing' Pas als je punctiedatum of DPO aanhoudt kun je vergelijken. En ZH'en willen idd vaak dat je het testen zo lang mogelijk uitstelt. Maar feit is dat het geen klap uitmaakt of je door doe het zelven of door IVF zwanger raakt je er vanuit mag gaan dat een test op 14 DPO wel juist is. En als doe het zelvers op 14 DPO kunnen testen, dan kan een IVF patient dat ook want IVF embryo's nestelen niet trager in dan home made embryo's
Ziekenhuizen willen niet dat je vroeg test, omdat er nog heel veel fout gaat de eerste 5 weken. Daarom vaak pas ruim 2 weken na terugplaatsing, dan zit je al 17+dpo, ongeacht je terugplaatsing dag. Dat testen vanaf 12dpo is realistisch, je moet je alleen realiseren dat een streep dan niet altijd blijvend is. Zelf test ik altijd 7/8 dpo om te checken of de pregnyl eruit is...de kans op eens greep door zs is dan heel klein. Ik test dan 11 of 12 dpo weer of er misschien een 2e streepje verschijnt. Niet dat net wat uit maakt voor de uitkomst...ik heb gewoon t geduld niet om nog langer te wachten...je echt niet zwanger door door vroeg te testen, andersom net zo trouwens...
Hier wordt ook vanaf de punctie geteld en bij een cryo's de datum van de eisprong gecreëerd door pregnyl. Wij mogen altijd 14 dagen na de punctie testen.
Hier van terugplaatsing getest Bij punctie nog geen functie Als je terugplaatsing krijg weet je ook pas of is gaan delen Dus dan is hij 8cellig Dus dagen na terugplaatsing is 14 dagen na eisprong Zondaar ook op meeste ivf sites