Veel huilen en Krampjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by chantaldeventer, Nov 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantaldeventer

Nov 13, 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 chantaldeventer, Nov 13, 2014
    Last edited: Nov 13, 2014
    Hallo allemaal, wij hebben een zoontje van 8 weken. Hij is 4 weken te vroeg geboren maar zonder complicaties. Jij heeft el twee weken in het ziekenhuis gelegen maar alles was goed! Toen hij thuis kwam krijg hij na een week last van darmkrampjes, zo erg dat hij het echt uit schreeuwt, weinig slaat en erg onrustig is. Wij hebben al infacol geprobeert en gebruiken hero comfort voeding maar heeft weinig effect. Verder heeft hij last van kortademigheid. Nu heb ik deze dingen besproken met ha en cb maar die geven aan dat dit erbij hoort en na drie maanden over gaat. Wij voelen ons hier niet goed bij en denken dat de kleine man misschien ergens anders last van heeft, verborgen reflux of koemelkallergie? Hoop dat er mensen zijn die hier ook ervaringen mee hebben en tips of ideeën hebben? Wij weten het echt niet meer en zijn soms echt moedeloos vooral omdat we ons mannetje zoveel pijn zien lijden.

2. Blinq

Blinq Bekend lid

Jan 12, 2011
    708
    0
    0
    Krijgt hij bv of kv? Misschien wel handig om te vermelden.
    Wanneer heeft hij pijn? Wat laat hij zien zeg maar qua symptomen?

3. chantaldeventer

Nov 13, 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij krijgt flesvoeding, hero comfort fort en we hebben een dokter Brown fles. Hij heeft vaak s'ochtends en s'middags last ervan! S'avonds is het helemaal drama! Het huilen (schreeuwen) kan wel een paar uur duren. Hij schopt met zijn beentjes, baalt zijn vuistjes en kijkt je echt indringend aan van mama ik heb pijn! Hij drinkt heel onrustig! Slapen wil die alleen bij papa of mama op de arm

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Hoe maak je de fles klaar (dus welk water pak je en hoe maak je het klaar?)

Hoe lang gebruik je de comfort voeding nu? En hoeveel voeding geef je?

Kun je aangeven hoeveel hij gemiddeld huilt en wat jij dan doet en hoe hij daarop reageert?

5. chantaldeventer

Nov 13, 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij maken de fles klaar met de helft afgekookte water, rest aangevuld met kraanwater. Hij krijgt 6 keer 100. Drinkt die ook netjes op, soms vind die het nog te weinig. We gebruiken de voeding nu ongeveer 4 weken. Hij huilt gemiddeld denk ik wel 10 uur oer dag, vaak ook echt schreeuwend! Wij houden hem dan lekker bij ons als die huilt. Knuffelen en vaak lopen en wiegen. Na een tijd van lopen word die wel wat rustiger maar als je dan weer gaat zitten is het weer mis

6. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Ik weet er niet super veel van, maar als het reflux is, dan heeft hij er tijdens en gelijk na de voeding er last van. Gewone krampjes komen vaak voor in de avond en nacht en beginnen ongeveer een halfuur tot uur na de voeding. Als er sprake is van een koemelkallergie, dan heeft je baby na élke voeding er last van, dus niet alleen 's avonds en 's nachts zoals bij gewone krampjes.

Hier ook veel last van gewone krampjes, geen kma volgens cb. Wij hebben 's avonds er onze handen vol aan. Infacol en dr. Brown flesjes helpen ook niet. Gewoon de tijd uitzitten als het gewone krampjes zijn.

Denk je na informatie toch echt dat het reflux of kma is, zou ik er snel achter aan gaan.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Wordt hij rustig bij jou?
    Heb je al eens een draagdoek/zak (ergonomische) geprobeerd?

Hoelang duurt een voeding?

De uren die hij huilt dat is bij jou?
    Als dat zo is dan is er wellicht meer aan de hand. Zoveel uren huilen zijn niet 'normale' krampjes in mijn ogen.

Wat ik je sowieso als eerst wil adviseren is een dagboekje bij te houden. Online zijn er verschillende voorbeelden. Hierin kan je een goed beeld creeeren wat er gebeurd op een dag.

Probeer je al de rrr-en toe te passen? Dus ritme, rust en regelmaat.
    Dit gaat voornamelijk om voorspelbaarheid en juist niet om je kindje alleen in bed te laten huilen.

Spuugt hij veel? Slikt hij vaak voeding weg? Heeft hij vaak de hik?

Overstrekt hij?

Het zijn misschien veel vragen, maar dan kunnen we hier wellicht een beter beeld krijgen.
    Ik heb 2 kindjes die zowel reflux (de een verborgen, de ander gewoon) als kea hebben/hadden.

8. Pepper123

Pepper123 Lid

Sep 10, 2014
    38
    0
    6
    Sterkte. Hier een meisje met verborgen reflux en verdenking koemelkallergie (waar ik mij helaas niet echt in gehoord voel).
    Hier ook na elke fles krijsen, uiteindelijk bij mij in slaap vallen en vervolgens na 1,5-2u weer krijsend wakker te worden.
    Soms echt ontroostbaar, maar gelukkig regelmatig goed te troosten bij mij op de borst/buik.

9. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

Nov 27, 2011
    1,098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Ooh verschrikkelijk he :( als ze je zo hulpeloos aankijken! Max heeft er geen last van gehad, Mees wel heel erg! Vaak uren achter elkaar...en dan uutgeput in slaap vallen :(
    Wij zijn op aanraden van een vriendin naar een osteopaat geweest. Daar bleek dat Mees zijn nekje vast zat en daardoor had hij last van zijn darmpjes. Iets met zenuwen in de nek die in verbinding staan met de darmen...Het heeft ons enorm geholpen!! We hebben er een ander kind door teruggekregen:)
    In ieder geval succes en het wordt beter, ookal lijkt dat nu nog onmogelijk...

10. Fizzy

Fizzy Bekend lid

Jul 24, 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Wat vervelend zeg! Hoe zwaar is je kindje? Is 6 x 100 cc per dag niet weinig voor een kindje van 8 weken?

11. chantaldeventer

Nov 13, 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn al die reacties! Hij krijgt met 6 keer 100 eigenlijk al een beetje teveel volgens cb. Hij is nu bijna 7,5 pond. Hij spuugt verder niet! Merk wel dat de voeding soms omhoog komt! Hij heeft wel 4 of 5 keer per dag de hik, overstrikt zich ook! Maar het is niet zo dat die na elke voeding begint de huilen dus dan geen koemelkallergie? ? We hebben nu druppels van vsm hopen dat dat misschien aanslaat! Ostheopaat afgelopen dinsdag geweest voor zijn voorkeurspelling en Krampjes. Maar voor de krampjes kon die nog niet veel doen, wel over twee weken terug komen.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Vrijwel alle kindjes hebben een nog niet goed sluitend maagklepje. Echter veel kindjes hebben hier weinig last van.
    Maar een vrij klein percentage kindjes heeft kea (koemelkeiwitallergie), als een of beide ouders een allergie heeft/hebben is de kans iets groter.

Als je nog geen rust en regelmaat aanhoud kun je dit alsnog doen. Verder zou ik de leefregels voor reflux gaan volgen. Mocht dit geen effect hebben kun je beter aan de bel trekken bij ha.
    Cb is niet de juiste instantie voor vermoedelijke medische problemen.

13. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Oudste had KMA. Bij haar werden de klachten steeds erger in de loop van de weken.
    Eerst met name einde van de middag en avond en langzaam begon de onrust steeds vroeger. Alleen de nachten gingen goed, maar dan was ze ook echt uitgeput.
    Hier waren de klachten onrust, krampen, spugen, soms zuur, verkouden/vol zitten en uitslag.

14. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

Dec 6, 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Heel herkenbaar! Hebben wij met onze tweede zoon ook gehad. Ik ben met hem naar de huisarts geweest en die constateerde reflux, dus maagzuur remmers gekregen. Toen werd het huilen al veel minder. Ik hoopte ook dat het na 3 maanden beter zou gaan, maar het werd alleen maar erger. Uiteindelijk is hij een week opgenomen geweest vanwege de onrust. Daar constateerde ze ook reflux, dus naast de Zantac ook Nutriton door zijn voeding en daarbij Florax om beter te kunnen poepen. Heb sindsdien een ander kindje, maar wel pas 4,5 maanden verder. Ik zou de huisarts bezoeken als het consultatiebureau je niet serieus neemt. Sterkte!

15. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

Nov 27, 2011
    1,098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Wij merkte ook pas na het tweede bezoek wat, na het derde bezoek was het bijna helemaal over! Hij had wel altijd de twee dagen na de behandeling eerst meer last voor het beter ging. Hoop dat het jullie gaat helpen!!

16. SanFil

SanFil Niet meer actief

Belangrijkste tip is om niet te lang te wachten op verbetering. Krampjes en veel huilen zijn veelal een teken dat je baby ergens last van heeft. Er zijn kindertherapeuten die vrij snel kunnen bepalen wat de oorzaak is. Helaas hanteren veel CBs en HAs deze methodes niet.

17. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

Feb 1, 2011
    519
    0
    16
    Mijn kinderen hebben/hadden ook last van kramp. Mijn zoontje krijgt nu Nutilon Omneo. Verder krijgt hij Cinababy op aanraden van de huisarts. Infacol gaf hem meer kramp. Verder fiets ik veel met zijn beentjes en draai ik zijn beentjes rond. Zo masseer je de darmen en komt de lucht vrij en gaat de pijn wat weg. Bij ons helpt het. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Heel veel sterkte.

18. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

6 keer 100 cc is toch niet teveel? Dat geef ik Rebekka ook, maar zij is nét 6 pond, jouw kindje is 7,5 pond zei je? Weet je zeker dat hij genoeg krijgt?

19. nienkedemooij

Apr 2, 2014
    11
    0
    0
    Chantal wat een verhaal.. heb je ook al eens gedahct aan cinababy van vsm? dit hielp mijn kleine pien ook enorm. heel veel sterkte iniedergeval en hoop dat het snel beter wordt!

20. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Zo was onze zoon ook alleen zat hij onder de eczeem en heeft dus KMA.
    Hij huilde ook niet na elke voeding vaak in de middag en avonden en dan echt uren achter elkaar! Nu een provocatie test gehad en hij heeft idd KMA.
    Wij hadden ook infacol gebruikt maar op aanraden van de kinderarts waren we daar mee gestopt omdat het bij ons de krampen erger maakte.
    Ik zou zeker geen grotere flesjes gaan geven.
    Wij werden ook door niemand gehoord wat onze zoon had was normaal volgens verschillende artsen en cb, maar ik zag dat hij gewoon pijn had. Toen mijn eigen huisarts weer terug was van vakantie ben ik naar hem toegegaan en het eerste wat hij zei was haal een bus pepti en kijk het 2 weken aan. Nou na 1 week had ik een totaal ander kind! Vraag anders aan de huisarts om een verwijzing naar een kinderarts.
    Ik heb altijd mijn gevoel gevolgd en gelukkig maar!

Share This Page