Bijwerking Motilium: Hoelang duren de buikkrampen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tessa, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessa

Tessa Actief lid

6 jul 2010
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje krijgt motilium.
    Nu merk ik dat hij buikkrampen heeft, en aangezien hij sinds kort motilium krijgt ga ik ervan uit dat dit daar vandaan komt.
    Ik heb begrepen dat je hier even 'doorheen moet'. Hoelang duurt het gemiddeld dat die buikkrampen aanhouden?

2. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Dat kan heel goed! Onze dochter had er zo'n week tot anderhalve week last van. Elke keer als de dosering verhoogd werd kreeg ze weer kramp. Het is afschuwelijk en je vraagt je af of het middel niet erger is dan de kwaal maar dan ineens is het over en gaat het beter dan daarvoor... even volhouden dus...
    Sterkte

3. Tessa

Tessa Actief lid

6 jul 2010
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.
    Waarin merkte jij precies verbetering bij je dochtertje?

4. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    De krampen waren altijd vrij plotseling over. Dan werd ze weer blij en lachte ze meer. Lachen deed ze echt niet als ze die krampen had of last had van verborgen reflux. Dan kon ze dagen huilen... Als je er midden in zit dan lijkt het zo uitzichtloos maar er komt echt een eind aan. Met 8 maanden was het bij ons eigenlijk over.Kort daar na zijn we gaan afbouwen met motilium. Toen waren we al van de Zantac en Losec af...
    Sterkte er mee!

5. Tessa

Tessa Actief lid

6 jul 2010
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, die krampen herken ik. Ik vind het zo zielig!

Maar ik bedoelde meer; Welke klachten verdwenen door de Motilium? Waar had ze last van en na de Motilium niet meer?

Ik vind het lastig te onderscheiden wat Nexium doet en wat Motilium doet. En om zo dus te bepalen of de Motilium wel echt nodig is aangezien ik ook veel verhalen lees van mensen die enkel Zantac, Losec of Nexium gebruiken..

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

HIer eerst zantac gehad. Werkte een paar dagen heel goed en toen begonnen de drama's terug te komen. Motilium erbij gekregen, maar daar kreeg ze gigantische kramp van. Daar ben ik dus direct weer mee gestopt en toen hebben we ipv zantac+motilium naxium gekregen.
    Heb je de nexium al alleen uitgeprobeerd? Zonder motilium dus? Zou ik iig eerst eens even doen, hier werkt het super en hoe minder medicatie je gebruikt, hoe beter, zou ik denken....

7. Tessa

Tessa Actief lid

6 jul 2010
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, hoe minder medicatie hoe beter inderdaad.. Alleen wil ik niet dat we nu stoppen met de motilium terwijl hij die toch nodig had en dat hij dan een week lang voor niks al die krampjes heeft gehad. Sowieso wil ik dit soort dingen in overleg met de kinderarts doen. Maar ik vind het wel moeilijk te bepalen waardoor hij zich beter voelt, de motilium of de nexium. Overduidelijk het grootste gedeelte door de nexium, maar als de motilium ook maar iets helpt is dat toch iets natuurlijk. De kinderarts had het over voorlopig nog even doorgaan met motilium dus ik verwacht dat hij dit op een gegeven moment ook wil afbouwen. Ik denk dat Nexium alleen ook voldoende zou zijn.

Maar vandaar mijn vraag; Welke klachten nemen af van motilium? Als dat alleen het spugen is helpt dat hier niet echt namelijk.

Hoe vaak moet trouwens de dosering omhoog?

8. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Het is vooral de combinatie Motilium-Zantac of Losec. Zantac remt het maagzuur en Motilium zorgt dat het eten zsm de maag uit is.
    Ik zou nu niet stoppen met Motilium omdat je nog in het bijwerkingen stadium zit. Dat zou ik even afwachten.
    Onze dochter spuugde niet en had dus verborgen reflux. Door de medicijnen kwam er minder maagzuur/zuur eten omhoog in haar mondje. Voor de medicijnen gorgelde ze met maagzuur en rook ze heel zuur uit haar mond. Met medicijnen ging dat over. Ze had nog wel eens aanvallen maar dat was dan misschien 2 keer per week ipv de hele dag... Wat een horror tijd was dat zeg...
    Wat ik zei; ze werd weer een beetje blij. Het enige wat ik voor die tijd zag was een hysterische, rood aan gelopen baby, kokhalzend van haar eigen maagzuur... spugen heeft ze echter nooit gedaan...

Mijn advies is dus: geef het een beetje tijd... en veel sterkte ermee.

9. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Over de dosering; die gaat omhoog naarmate ze meer groeit. Bij ons is hij 2 keer omhoog gegaan in 6 maanden tijd. Daarna hebben we haar uit de dosering laten groeien om het af te bouwen...

Deel Deze Pagina