Verwijderen eileiders gevolgd door IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ella1993, 29 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ella1993

Ella1993 Lid

7 feb 2024
    29
    12
    3
    Vrouw
    Lieve dames,

Een korte samenvatting: als gevolg van een buikoperatie is op echo's te zien dat mijn eileiders allebei waarschijnlijk volledig dicht zitten, ze zijn verdikt en er zijn vochtophopingen gezien. Heftig om nu bevestigd te krijgen wat ik intuïtief al voelde, namelijk dat op de 'natuurlijke' manier zwanger worden er niet in zit... Ik heb binnenkort een kijkoperatie waarbij de eileiders waarschijnlijk meteen verwijderd zullen worden, dit om de kansen met IVF te vergroten (omdat er nu vocht lekt is het niet wenselijk om ze te laten zitten, dit vermindert de kans op een succesvolle innesteling). Kortom: superk*t, veel frustratie omdat deze diagnose eerder gemist is en veel angst voor wat gaat komen. Ik ben op zoek naar wat herkenning, ervaringen en succesverhalen in soortgelijke situaties...

Liefs

2. Ella1993

Ella1993 Lid

7 feb 2024
    29
    12
    3
    Vrouw
    Helemaal niemand? :(

3. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.029
    2.835
    113
    Nee sorry de mijne zijn nog gespaard gebleven.. ene werd over getwijfeld maar bij de kijkoperatie bleek er geen vocht te zijn dus groen licht. Achteraf had ik ze er liever uit gehad...hoe minder risico....natuurlijk lukt toch niet maar dus dan beter weg ermee.. maargoed, in het topic waar ik meeschrijf missen een aantal dames er wel hoor. Volgens mij heeft @Boompje88 laatst 1 kant laten weghalen ivm vocht.

Ik snap dat het nu echt even iets is wat je moet verwerken, echt rot! Hopelijk kan het allemaal een beetje snel gebeuren zodat je op kunt voor ivf met echte kansen! Want dit klinkt als mission impossible..

Ella1993 vindt dit leuk.
  4. Boompje88

Boompje88 Fanatiek lid

26 nov 2023
    1.411
    1.609
    113
    Vrouw
    Bij mij is inderdaad afgelopen maart 1 eileider weggehaald ivm vochtophoping en ook vocht lekken in de baarmoeder. Dit is ontdekt na een mislukte eerste ivf poging. Operatie zelf viel gelukkig mee en heb niet heel erg lang hoeven herstellen. Inmiddels in ivf poging twee, hiervan is de eerste terugplaatsing mislukt, al heb ik wel kort positief getest (biochemische zwangerschap). Tot nu toe dus nog niet echt een succesverhaal, maar hoop dat een van de cryo's die we nog hebben wel blijft plakken.
    Heel veel sterkte met de komende operatie!

Ella1993 vindt dit leuk.
  5. Ella1993

Ella1993 Lid

7 feb 2024
    29
    12
    3
    Vrouw
    Dank je wel voor het delen! Mag ik vragen hoe lang het herstel bij jou duurde? Het wordt bij mij spannend of het gaat lukken om ze meteen te verwijderen, als tijdens de operatie blijkt dat er heel veel verklevingen zitten, moet er mogelijk een langere operatie gepland worden... ook risico op het per ongeluk raken van darmen/blaas etc, hoop echt dat het meteen lukt en niet een tweede keer geopereerd hoef te worden...

Heel veel sterkte en succes ook voor jou!

6. Ella1993

Ella1993 Lid

7 feb 2024
    29
    12
    3
    Vrouw
    Dank je wel! Voor jou ook veel sterkte en succes!

7. Boompje88

Boompje88 Fanatiek lid

26 nov 2023
    1.411
    1.609
    113
    Vrouw
    Bij mij waren er ook verklevingen door eerdere endo operatie, daarom ook een wat langere operatie ingepland (2 uur) en zo lang heeft het ook wel geduurd. Zou dezelfde dag nog naar huis gaan, maar door veel pijn en misselijkheid nachtje moeten blijven. Heb 2 weken echt heel rustig aan moeten doen, daarna weer langzaam activiteiten op gaan bouwen. Na zo'n 8 weken het gevoel dat ik er qua energie weer was

Hoop voor je dat de operatie in 1 keer mag lukken!

8. Ella1993

Ella1993 Lid

7 feb 2024
    29
    12
    3
    Vrouw
    Dat klinkt toch vrij heftig! Mijn arts zei dat het herstel van de operatie waarbij de eileiders verwijderd worden niet veel langer of zwaarder is dan bij een kijkoperatie... waar ik toch wel wat vraagtekens bij zet haha. Ik heb mijn werk in ieder geval twee weken afgezegd, ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Mocht je daarna snel beginnen of verdergaan met ivf?

9. Boompje88

Boompje88 Fanatiek lid

26 nov 2023
    1.411
    1.609
    113
    Vrouw
    Ja, was echt best pittig, ze wroeten toch behoorlijk, al zijn de gaatjes klein. Twee weken ga je sowieso wel nodig hebben, en daarna ook echt niet te snel willen, dat helpt het herstel niet. Rustig aan opbouwen.
    Ik had na 5 weken een controle bij de arts, mocht toen meteen verder met ivf, dus dat ging op zich best snel toen

Ella1993 vindt dit leuk.
  10. Ella1993

Ella1993 Lid

7 feb 2024
    29
    12
    3
    Vrouw
    Ik ben benieuwd, of nou ja, gespannen hoe het gaat lopen... aan de ene kant kijk ik ernaar uit dat het achter de rug is en ik hopelijk snel met ivf kan starten, aan de andere kant ben ik bang voor wat ze gaan vinden bij de operatie. De tijd zal het leren... dank je wel voor het delen van je ervaringen, fijn om te horen van iemand in een soortgelijke situatie!

Boompje88 vindt dit leuk.
  11. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Mijn eileiders zijn verwijderd na buitenbaarmoederlijke zwangerschappen. Ik heb beide keren inderdaad 2 weken niet gewerkt. Het lichamelijke herstel ging vrij vlot. Volgens mij moest ik 1 cyclus overslaan en mocht ik daarna weer verder met IVF. Veel succes.

Ella1993 vindt dit leuk.
  12. Ella1993

Ella1993 Lid

7 feb 2024
    29
    12
    3
    Vrouw
    Dank je wel voor het delen van je ervaring! Fijn om een beetje te weten wat ik kan verwachten. En wat goed om te zien dat je via ivf twee zoons hebt gekregen ❤

Krv vindt dit leuk.
  13. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Graag gedaan! Het was een lange, pittige weg maar zo dankbaar dat het toch gelukt is. Hopelijk mag het voor jou ook een succes worden.

Ella1993 vindt dit leuk.
  14. Sophia123

Sophia123 Nieuw lid

17 jun 2024
    2
    1
    3
    Vrouw
    Hi @Ella1993,

Heb je de operatie al gehad? Waar word je geopereerd?

Ik word wss in aug/sept geopereerd om mijn beide eileiders te verwijderen. Beide zitten ze vol met vocht wat idd ook bij mij zorgt voor vocht in de baarmoeder. Daarom goed dat je de 'oorzaak' eerst laat behandelen. We hebben al 3x IVF gedaan met 10x een TP. Helaas zonder postief resultaat. We balen dat we nu pas iets laten doen aan de hydrosalphinx. In NL durfde ze het niet aan, daarom zijn we nu naar Belgie gegaan.

Veel succes en sterkte! Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat je snel weer door kunt.
    Vooral het wachten is echt vreselijk he..

Gr. Sophia

Ella1993 vindt dit leuk.
  15. Ella1993

Ella1993 Lid

7 feb 2024
    29
    12
    3
    Vrouw
    Hoi Sophia,

Dankjewel voor het delen van je ervaringen, wat naar dat je al zo'n lange en vervelende route achter de rug hebt...

Toevallig ben ik begin deze week geopereerd, dus ik ben nu aan het herstellen. Ik ben heel blij dat het erop zit, en dat we nu met IVF goede kansen hebben! Bijzonder dat ze het bij jou niet aandurfden om ze weg te halen, terwijl dit bij mij juist een voorwaarde was om daarna pas te mogen starten met IVF... helaas lijkt het erg afhankelijk van wie je treft in de medische wereld.

Heel veel sterkte en succes, hopelijk komen jullie met deze ingreep weer een stapje dichterbij jullie wens!

Deel Deze Pagina