Eigenlijk vroeg ik me af of er hier ook dames zijn boven de 35 die nog geen kindje hebben en in de MMM zitten. Ik voel me soms zo oud hier en ben ook wel bang geen kindje te krijgen omdat ik al 36 ben. Het lijkt me leuk wat te kletsen.
@Adriana: je bent nog niet te oud voor een kindje, hoor. Al snap ik dat het soms wel eens lastig is, als je je biologische klokje in je nek hoort hijgen. In de zwanger worden clubs is een clubje waar ik mee schrijf. Het is 'Wie nog meer 35+ en zwanger worden'. Het is een gemeleerd clubje, waar er meiden zijn die het op de natuurlijke manier proberen, maar ook die in de mmm zijn belandt. Ik heb zelf een zoontje gekregen toen ik 38 was en heb vorig jaar nog een mk gehad. Omdat het daarna (ik ben nu 41) niet meer op de natuurlijke manier wil lukken, zijn wij nu in het IVF-traject verzeild geraakt.
Ik ben er net uit (mmm) maar ben ook pas laat begonnen. Toen ik 35 was begonnen we met IVF. En met succes! Jij ook heel veel sterkte gewenst!!!
Hallo Ardiana 76, Ook wij zitten nog maar net in de mmm (poging 1 IUI gehad) Ik ben 36 jaar en mijn man 41 jaar. Ik deel je angst mbt onze leeftijd. Soms lopen de dingen zo waardoor je pas op latere leeftijd de juiste partner tegen komt. Ik heb altijd geroepen geen kindjes te willen maar toen ik deze man tegenkwam verandere dat! Ik duim voor je dat je gauw zwanger wordt! Sterkte! Liefs Julia36
Dank jullie wel voor de reacties! Sneeuwmees,ik ga het clubje eens bekijken. Ik krijg nog 2x IUI en dan word het IVF helaas. Zie daar wel tegenop
@Adriana: wie weet heb je uiteindelijk helemaal geen ivf meer nodig en raak je gewoon zwanger van een van je laatste IUI's. Ik heb mijn man ook pas laat ontmoet en toen is alles wel in sneltreinvaart gegaan. Je hebt soms niet in de hand waarom je op latere leeftijd (als je zelf ooit gedacht had) aan je kinderwens kunt beginnen. Ik wens je veel succes toe en hoop op een succesvolle IUI.
Ik ken mijn man al sinds mijn 28e en was niet altijd netjes met de pil maar nooit zwanger geworden en we zijn pas op mijn 33e serieus begonnen. (hij wilde niet eerder) Helaas heb ik dus mijn hele leven de ziekte van Lyme gehad dus zelfs als ik was begonnen op mn 28 had ik waarschijnlijk nooit zwanger kunnen worden Maar ik heb een hoop antibiotica gehad dus wie weet lukt het nog wel met de IUI's Linda,pfoe 5,5 jaar lange tijd! Hoop dat het bij jullie ook zal lukken,weet niet welk stadium je nu zit? IUI of al IVF?
Ik wordt in december 36 en begin binnenkort met ICSI2. Ook hier twijfel en angst om en over leeftijd. In wat voor behandeling zit je als ik vragen mag?
Linda,sterkte met je IVF's. Hopelijk mag er eentje succesvol zijn. Tat76,ik heb 4 IUI's gehad maar bij ons is weinig gevonden. Ik moet nog 2 IUI's,dan heb ik er 6 gehad en dan word het IVF. Sterkte alvast met je 2e ICSI. Is bij jou de baarmoeder de oorzaak als ik vragen mag of ook het zaad? Wij hebben matig zaad en ik ben nogal ziek geweest.
In de eerste instantie het zaad, maar omdat ik inmiddels 9 tp verder ben zonder resultaat, begin ik me af te vragen of er ook iets bij mij niet goed zit. Hysteroscopie en HSG hebben geen ernstige afwijkingen geconstateerd, behalve dan mijn hartvormige baarmoeder. Zou volgens de artsen geen invloed mogen hebben, enkel dan dat ze slechts 1 embryo zullen tp ipv 2. Ik duim dat een van de 2 IUI's gaat zorgen voor een mooie zwangerschap!
hier ook 1 iemand die al ouder is... helaas ook al de nodige mislukte icsi's gehad, maar nu hoopvol naar dusseldorf. Hopelijk volgende week groen licht om te mogen starten.