3e echo gehad alweer!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sweetangel100, 9 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Vanmorgen bij de verloskundige geweest. Gelukkig was alles goed, alleen mijn bloeddruk is te laag. Ze heeft ook nog even een echo gemaakt, de laatste echo was in het ziekenhuis met 11 weken. Wonderlijk hoe de kleine al gegroeit is in 3 weken! Hij/zij bewoog volop, heel leuk om weer eens te zien!

    Altijd fijn om te zien dat alles goed is! :D
     
  2. nathalie1980

    nathalie1980 Actief lid

    8 feb 2006
    107
    0
    0
    callagent
    almere
    hoi sweetangel ben blij te horen dat alles goed gaat en nu lekker genieten van je groeiende buik en uitkijken naar de kleine

    groetjes Nathalie
     
  3. Niet meer actief

    Hey hey!

    Egt super dat het goed gaat...

    Ik moet zelf morgen voor de 2de keer naar de verloskundige. Daar ben ik erg blij om, want ik loop me alweer weken druk te maken of alles nog wel goed gaat daarbinnen.

    Hoeveel echo's krijg jij gedurende je zwangerschap? Wij krijgen er namelijk maar twee. Ik heb de eerst gehad bij 9 weken (er werd namelijk gedacht dat ik langer zwanger was) De tweede krijg ik bij +/- 20 weken. Omdat er wel heel weinig te zien was bij 9 weken, zouden mijn vriend en ik er graag nog 1 willen (morgen). De verloskundige zei dat we dan gewoon een pretecho moeten gaan maken en het dus zelf moeten betalen. We willen cker wel een pretecho, maar pas rond de 25ste week ofsow.

    Wij zijn wel een beetje jaloers op iedereen die meer echootjes krijgen hoor :)

    Geniet van je zwangershap!!
    Groetjes Graciella
     
  4. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Super voor je zeg.... geniet maar lekker van je groeiende buikje....
     
  5. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik heb er 1 gehad bij 10 weken bij de verloskundige, 1 bij 11 weken bij de gynaecoloog, 1 bij 14 weken bij de verloskundige (was haar eigen aanbod), nu krijg ik er nog 1 bij 20 weken en bij 22 weken hebben we nog een pretecho 3D. Volgens mij is het ook per verloskundige verschillend wat ze 'aanbieden'!
     
  6. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Woww Sweetangel,

    Jij zit goed met je VK.

    Ik moet pas bij 10 weken op intake komen, maar is puur intake hebben ze heel duidelijk vermeld :confused: dan met 13 weken eerste echo en dan weet ik nog niet.

    Vond ik allemaal veel te lang en weinig, gelukkig echo bureau in de buurt zodat ik toch gerustgesteld kon worden of het allemaal wel goed zit.

    gr. cassandra
     
  7. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ja, zo voel ik dat ook :D
    En nog duren de 'weken' tussen de echo's me te lang :oops:
     
  8. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ik kom de eerste tijd onder een gynaecoloog te staan. dus ik krijg er zoieso 3. maar in onze plaats is het gewoonlijk dat je 1 echo krijgt en als de verloskundige het niet vertrouwd krijg je rond je 20 nog 1 maar dat is hier maar zelden. mn zus heeft ook maar 1 echo gehad.
     
  9. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ja, het is echt per verloskundige verschillend, want een collegatje van me krijgt er ook maar 2. Ik ging er ook vanuit dat ik er maar 2 zou krijgen. Ik dacht een termijnecho en dan bij 20 weken nog 1, maar toen moest ik onverwacht naar de gynaecoloog en kreeg ik er daar een heel uitgebreide en toen stelde de verloskundige zelf voor dat ze nog een echo zou maken als ik 14 weken was! Alleen maar fijn dus...
     
  10. Niet meer actief

    Nou lekker dan, moet ik het maar doen met 2 echootjes... :(

    Neej hoor, tis wel jammer. Zou het gewoon graag willen zien. Dan nog maar even geduld hebben tot de 2de en de pretecho. Maar je hebt het wel getroffen hoor Sweetangel ( en al die anderen die er meer krijgen).

    Het verschilt inderdaad per verloskundige of gyn. Ik kreeg ook maar 1 foto, andere weer meer. Maar goed t is niet anders.

    Ben gisteren voor de 2de keer naar de verloskundige geweest en alles ging goed. Hartje weer gehoord e.d. :) Dus ik ben weer helemaal blij, had ik tog geen echo voor nodig.

    Moet begin maart voor een eenmalige controle naar de gyn, misschien mag ik dan wel even een kijkje in me buik nemen :p


    Groetjes
    Graciëlla
     
  11. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Dat zou je niet mogen zijn hoor... Zoals je zegt, je krijgt (vanaf 1 januari 2006), twee echo's vergoed. (Daarvoor kreeg je eer maar één, de termijn echo, ik pies ook net buiten de boot) Als je meer echo's vergoed krijgt, is dat niet voor niets. Er is dan vaak een vermoeden dat er iets aan de hand is met het kindje of iets met jou. Geniet ervan dat alles goed gaat en wens niemand maar een "extra" echo toe, want die brengen in ieder geval een hoop spanning met zich mee!!

    (OOk ik heb genoten van de echos's, hoor daar niet van.)
     
  12. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    De echo bij de gynaecoloog was om uit te sluiten dat er iets met de baby was, omdat ik een hele lage bloeddruk had. 1 echo was om de termijn vast te stellen en die andere echt zonder speciale reden hoor... En nu krijg ik nog 1 om te zien welk geslacht de baby heeft, in maart.
     
  13. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Mijn controle bij de gynaecoloog was ook eenmalig en ik kreeg ook een echo!!
     
  14. Niet meer actief

    Hahaha, ja egt jaloers wil ik het ook weer niet noemen... Gewoon jammer...

    Ik doelde ook niet de echo's om te kijken of er iets aan de hand is, want dat lijkt me cker niet prettig. Gewoon ff spieken hoe de kleine groeit.. :) Maar ja ik heb er al vrede mee ;)
     
  15. Niet meer actief

    Ik moet 1 malig naar de gyn, omdat ik in het verleden schilklierproblemen heb gehad, maar dat is nu al bijna 2 jaar stabiel.
    Ook had ik daarnaast de ziekte van Graves (een auto-imuun aandoening).

    Weet niet precies wat er bij de gyn gaat gebeuren... ff afwachten weer. Een echootje zou wel leuk zijn! :p Zo niet, dan wel +/- 4 weken later. Dan heb ik wel mn 2de echo :D ...
     

Deel Deze Pagina