Dames, graag zou ik jullie advies willen. Ik spuit nu 2 dagen puregon 150. Nu heb ik sinds gisteren hoofdpijn en wordt 's ochtends wakker super misselijk. Het trekt in de loop van de dag wel wat weg maar als ik aan eten denk wordt het weer erger. Ook ben ik tja sorry aan de diaree en heb super veel dorst Nu las ik net ergens op internet dat als je misselijk bent of aan de diaree dat dit op overstimulatie kan wijzen en dat je een arts moet raadplegen. Nu voel ik me er niet super beroerd van en morgen gaan we voor de echo maar maak me nu toch wel een klein beetje bezorgd. Herkennen jullie dit en wat zouden jullie doen? liefs
Heb je geen koorts? Want ik denk niet dat je overstimulatie kan krijgen na 2 dagen prikken. Diarree ontrekt het vocht uit je lichaam waardoor je dorst krijgt. Dus veel water blijven drinken. Wel een erg naar gevoel kan ik me voorstellen!!
Na twee dagen spuiten kun je inderdaad nog geen overstimulatie hebben. Overstimulatie -OHSS- wil zeggen dat je heeeel veel volgroeide follikels hebt, dan praat je meestal over minimaal 20-30. Je buik zwelt op, je kunt niet meer lopen, zitten, staan, je komt per dag een kilo aan, je hebt een ontzettend drukkend gevoel in je buik ter hoogte van je eierstokken, misselijkheid. Je bloed wordt dikker, wat gevaarlijk kan zijn. Wat jij hebt, klinkt niet als overstimulatie. Het kunnen bijwerkingen van de hormoonmedicatie zijn, of je hebt een virus onder de leden. De laatste weken zijn er erg veel mensen ziek, met klachten als diarree en misselijkheid. Dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Rustig aan & beterschap!
@all Bedankt voor de reacties vanochtend echo gehad en zag er allemaal keurig uit.. Zijn de bijwerkingen van de medicijnen dus gewoon rustig aan doen!!!
Ik had ook al heel erg snel last van de puregon zelfde als jij beschrijft. De OHSS kreeg ik later toen ik zwanger bleek. Maar dat hoeft absoluut niet bij minimaal 20-30 follikels te zijn. Ik had 12 follikels maar toch een behoorlijke overstimulatie met op het randje een ziekenhuisopname. Dus als je weinig follikels hebt wil dat niet zeggen dat je geen OHSS kunt ontwikkelen, dat kan namelijk wel. Ik heb er behoorlijk veel last van gehad, maar kreeg dit dus pas na de punctie toen ik zwanger bleek. Heel veel succes met het verdere prikken.
Ik heb me laten begeleiden door een acupuncturiste en heb nauwelijks bijwerkingen gehad van de Lucrin, Puregon en Pregnyl. Voor mij heeft het erg goed gewerkt. Mocht het onverhoopt tot een 2de ICSI ronde komen, dan ga ik zeker weer voor acupunctuur.