Hallo! Achteraf was dat heel stom van mij want ik maakte vaak savonds rond 22/22.30 uur 2 flesvoedingen vooraf klaar en heb hem gelijk in de koelkast gezet. In een nacht heeft hij een voeding om de 3 á 4 uurtjes gekregen (2x per nacht gekregen). Het moet wel erg gevaarlijk voor ons zoontje zijn ivm de bacteriegroei?! Wat moet ik erop letten qua symptomen? Ik ben zo vreselijk slechte moeder, moet ik wel zeggen. Ik had het moeten weten en ik had het eerst info moeten lezen. Want ik wil ons zoontje echt niet ziek maken. Ons zoontje heeft geen krampjes en huilt niet, alleen als hij honger heeft dan gaat hij huilen. Ons zoontje heeft rode puistjes op zijn gezicht, maar de kraamhulp gaf aan dat het normaal was omdat ik met de borstvoeding heb gecombineerd en dat het door de borstvoeding kwam (let op: ik wist eerst niet van te voren dat de klaargemaakte flesvoeding ook gevaarlijk kon zijn!!). Help me out!
Ah joh, zo’n vaart loopt dat niet hoor. Vanaf nu de flessen gewoon op de juiste manier klaarmaken @bozoe ze heeft flessen vooraf klaar gemaakt en pas paar uur later opgewarmd
Sorry ik was gewoon in paniek geraakt toen ik las op de verpakking van flesvoeding staat dat een voeding binnen 1 uur toegediend moet worden dus niet te bewaren en niet opnieuw opwarmen. Wat ik heb gedaan voelde het voor mij meteen als foute boel. Ik was gelijk gaan googelen wat er risico voor mijn kleine kon zijn en zo was ik cronobacter sakazakii tegengekomen. Ik las ook dat er een jongetje in belgie overleden was door de klaargemaakte flesvoeding.. Maar ik kon die symptomen van cronobacter sakazakii echt nergens vinden op de site waar ik eigenlijk echt op moest letten. Ik was te bang dat ik mijn kleine misschien ziek heb gemaakt, maar hij lijkt tot nu toe nergens last van krampjes te hebben en lijkt niet ziek te zijn want hij huilt alleen als hij honger heeft. Vandaar mijn vraag. Hopelijk ben ik helder nu?
Oke, maar alleen vanochtend heb ik hem wel pas om 08.00 uur klaargemaakte flesvoeding van gisteravond iets na 22.30 uur gegeven dus van 22.30 tot 08.00 uur heb ik de flesvoeding in de koelkast gelaten. Dat kon volgens mij misschien wel kwaad doordat ik 1 flesvoeding iets te lang heb gelaten?!
Ach joh.vroeger deed iedereen dat. Neem aan dat je het koud klaar hebt gemaakt, dus van dubbele verwarming is geen sprake. Rode bultjes is over het algemeen babyacne. Lekker je kindje voeden, niet meer van te voren klaar maken en bij koorts de hap bellen
Relax! Je kind is niet ziek toch? Gewoon de volgende keer niet meer doen, that's it. Vroeger deed iedereen dit. Oh en die rode pukkeltjes zijn echt heel normaal, dat hebben bijna alle baby's de eerste weken. Babyacne heet heet. Ook baby's die geen bv krijgen.
Pukkeltjes zullen ongetwijfeld babyacne zijn, dat is wel de periode. Komt door jouw hormonen die er dan uitgewerkt worden. Haal bij de hema een voedingstoren, zet t water afgemeten in de flessen vast klaar in de koelkast. Warm t water op als je t nodig hebt en kieper de inhoud van zo'n bakje er in. Dat is echt net zo makkelijk met je slaapdronken koppie en scheelt je kopzorgen. Edit: bij de kruidvat/blokker/action/big bazar kan je die voedingstorens ook krijgen. Daar kieper je per bakje het aantal benodigde schepjes in per voeding.
Ik deed warm water in thermosfles, voeding in torentje en had in de nacht binnen 10 sec een fles gemaakt. Als je kindje niet ziek is nu is er niks aan de hand