al 1,5 jaar Mirena Spiraal, nu hele vreemde cyclus

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mamamarloes, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamarloes

mamamarloes Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.048
    1.268
    113
    Vrouw
    Administratief en fotograaf
    Hallo Dames,

Ik ben 31, mama van 2 kids.. en sinds 1,5 jaar een Mirena spiraal na vele mooie lovende woorden van vriendinnen..
    Nou het valt vies tegen, ik blijf ongesteld ( gemiddeld 28 dgn cyclus en 10 dgn licht bloedverlies). tussendoor nog bij de huisarts geweest omdat ik hem eruit wilde hebben, ze vond het zonde van de kosten en gaf me een pilstrip voor een "re-start" maar alles bleef hetzelfde.
    Toen kreeg ik ineens hele felle steken in mijn baarmoeder, 2 weken later voel ik ineens de touwtjes van mijn spiraal niet meer?
    ik in paniek natuurlijk, op de echo zag de dokter in no time dat hij nog wel op zijn plek zat, het ging zo snel dat ik zelf niets gezien heb, hij zag wel dat mijn eierstokken blijkbaar erg vol zitten. Dit was 6 mnd geleden ik ben gewoon elke maand ongesteld geworden. tot afgelopen maand! op dag 36(!) heb ik een kleine week heel weinig en enkel oud bruin bloedverlies gehad, iets wat ik niet herken.
    samen met allerlei hormoon kwaaltjes die ik in mijn zwangerschappen heb gehad, boeren, oprispingen, maagzuur, opgezette buik, veel plassen..
    om een lang verhaal kort te maken, moet ik deze dagen bruinverlies tellen als ongesteld en opnieuw mijn cyclus gaan tellen? of zit ik nu op dag 49? ik heb 2 testjes gedaan voor de zekerheid ( dag 34 en 39) mijn beide negatief. Iik weet het zo ondertussen niet meer.. als dit allemaal door mijn spiraal komt gaat dat ding er echt uit!.
    Sorry voor mijn lange verhaal, ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen met kennis en ervaringen. alvast bedankt!

2. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Het zou ook kunnen zijn dat de menstruatie zich helemaal niet meer laat zien d.m.v. bloedverlies.
    Ik weet nog dat ik in het begin (bij mijn 1e spiraal) wel bloedverlies had, maar na een aantal maanden was dit helemaal verdwenen.

Wat betreft de touwtjes: die heb ik eigenlijk nooit gevoeld..
    Maar heb geen idee of dat nou gek is of niet..

Qua telling durf ik je geen advies te geven (veel te bang dat ik iets verkeerd zeg), maar in mijn geval (maar hoeft niet bij iedereen hetzelfde te zijn) was mijn laatste menstruatie voor het bloedverlies helemaal stopte precies zoals jij het beschrijft.. heel weinig en bruin bloed..

Hoop dat je er iets aan hebt..

Deel Deze Pagina