Hallo allemaal, ik zet de vraag even hier neer omdat het meer voor iedereen is de vraag... Ik ben 6 weken geleden bevallen van de allermooiste dochter die er bestaat en ben nu aan het nadenken over anti conceptie. Ik heb tussen onze twee kids niks gebruikt (ja oke condoom) en dus ga nu weer opnieuw beginnen met iets. Nu heb ik van de vk twee folders mee gekregen. Een van de mirena spiraal en een van de pil genaamd Cerzatte. Ik zat ervoor al te denken aan een spiraaltje aangezien je er dan niet elke dag aan hoeft te denken en het mooi voor 5 jaar blijft zitten. In principe willen wij het bij deze twee wondertjes gaan houden dus dat het voor langere tijd blijft zitten is niet erg. Ook geef ik nog bv dus dat kan ook samen heb ik me laten vertellen. Nu kreeg ik dus ook de folder mee van die pil (cerazette) en tja heb al jaren de pil geslikt dus weet dat het is en is dus wel vetrouwd. Ben nu een beetje gaan twijfelen dus tussen die twee. Ik vroeg me af of er vrouwen waren die een van de twee gebruikt en of ze mij kunnen helpen met ervaringen? Zodat ik dan dus een goed overwogen besluit kan gaan nemen. Alvast bedankt!
ik heb sinds gisteren de mirena, op advies van mijn gyneacoloog, ik mag het eerste jaar niet zwanger worden (en als het aan mij ligt komt er ook geen2de) deze was volgens de folder bijna net zo betrouwbaar als sterelisatie bij de vrouw. gisteren had ik veel pijn, echt veel buikpijn (1ste ongesteldheid) ze raden het aan op op de 3de dag van je ongesteldheid te doen, omdat je baarmoedermond dan al openstaat en het minder tot geen pijn doet(ben geen watje maar deed toch echt welpijn) en als je toch weerr een kind wil dan kan je hem er zelf uithalen door de touwtjes aan te trekken.
Bedankt voor je antwoord! Maar hoe doe je dat dan als nog niet ongesteld bent? Kan je m dan wel zetten? En heeft de HA m gezet of de gyn?
Ik heb ook de Mirena sinds een paar weken, de pil wil ik niet meer gebruiken. Het plaatsen viel mij heel erg mee, volgens de gyn gaat het makkelijker als je al eens bevallen bent. Laat het wel door de gyn doen, die heeft er veel meer ervaring mee als de huisarts en is er dan ook zo klaar mee. Inderdaad, de eerste dag voelt alsof je ongesteld bent. Helaas heb ik nog steeds last van bloed-/bruinverlies, dus dat is wat minder, maar schijnt normaal te zijn de eerste paar weken. O ja, volgens mij mag je de Mirena er niet zelf uithalen, dat moet je arts doen (staat in de bijsluiter). Maar dat schijnt nog minder vervelend te zijn dan het plaatsen...
Hallo! Ook ik zit te denken aan de Mirena. Ben 5 weken geleden bevallen van ons 2de wondertje en wil absoluut geen pil meer slikken. Dit omdat ik nog maar 1 eileider heb na een bbz, dus daar erg zuinig op ben, aangezien we een 3e nog niet uitsluiten. Heb ook de folder meegekregen van de vk en ziet er allemaal positief uit. Ook de verhalen die ik hier lees maak mijn besluit makkelijker. Dus denk ook dat ik voor de Mirena ga. Klopt het dat je de Mirena na ong 8 wk na je bevalling mag plaatsen of is het beter eerst 1 menstruatie af te wachten?
je mag hem ook laten plaatsen als je niet ongesteld bent, maar het is makkelijker in te brengen als je ongesteld bent omdat je baarmoedermond dan openstaat. en mijn gyneacoloog zei dat ik hem er gewoon zelf uit mag halen, gewoon aan de touwtjes trekken, en dan was ik inpprinciepe direct weer klaar voor bevruchting