Clomid en eisprong

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Dora26, 5 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Welke invloed zou Clomid moeten hebben op je eisprong?
    Ik hoorde al verschillende verhalen...dat de eisprong vroeger kwam ofwel veel later.

Ik heb altijd een heel regelmatige eisprong en cyclus gehad (27 dagen en eisprong rond dag 14-15).
    Ik heb morgen follikelmeting en dan zal ik waarschijnlijk meer weten, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen!
    Is jullie cyclus of eisprong sterk veranderd door het nemen van Clomid?

Ik neem momenteel 25mg van dag 3-7 en zet 1 spuit pregnyl 5000 voor de inseminatie. Verder geen pregnyl of utrogestan ofzo.

2. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb 5 dagen (cyclusdag 3 t/m 7) 100mg clomid ingenomen en ovitrelle 2 dagen voor eisprong gespoten. Mijn eisprong is eerder gekomen, nl op dag 14. De afgelopen maanden had ik pas op cyclusdag 19 een positieve ovulatietest.

3. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Er groeien blijkbaar 2 eitjes, eentje van 13mm en eentje van 14mm. Zouden deze beide blijven doorgroeien? Ik was op dag 9 met de fm, maandag op dag 12 moet ik terug om te kijken hoe het staat!

Straks en morgen ga ik wel ovulatietesten doen om te kijken hoe het vordert, want vorige maand was het krap voor de IUI! Clomid kan daar toch niet op reageren hé? Zoals pregnyl op zwangerschapstesten?

4. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    door de clomid komt mijn eisprong eerder, deze wordt opgewekt door pregnyl. Mijn eitjes groeien sneller, waardoor ik op dag 12 meestal een spuit krijg en dag 14 een eisprong heb (gehad).
    er zijn bepaalde 'regels' van grootte van eitjes wanneer er wel of niet pregnyl gezet mag worden, je mag eigenlijk maar 1 groot eitje hebben anders is het risico op een meerling te groot

Deel Deze Pagina