Hallo ik ben 28 jaar en in juni begonnen met clomid 50 mg. Dit sloeg niet echt aan en in overleg met de arts ben ik 27 juli gestart met 150 mg clomid. Dit 5 dagen en op dag 2 en 3 moest ik heel veel overgeven. Op dag 4 gelukkig niet meer, maar toen begonnen mijn ogen iets te branden en kreeg ik last van wazig zien. Oja en vanaf dag 2 heb ik ook al last van behoorlijke duizeligheids aanvallen. Ik zit nu op dag 8 van de cyclus. Graag zou ik reacties krijgen van mensen die hier ook ervaring mee hebben. Hoe lang kun je bijvoorbeeld last hebben van deze bijwerkingen? Ik heb het zo erg dat ik momenteel niet werk en thuis zit. Ik vind het een grote impact hebben en twijfel nu aan het vervolg. De arts heeft aangegeven dat er nu niets meer aan gedaan kan worden. Ik heb immers alles geslikt. Maar voor een vervolg komt er dus nog een gesprek. En aanstaande maandag heb ik een echo... heel graag reacties. Groeten een neerslachtig meisje
als ik eerlijk ben vind ik het al vreemd dat jouw arts niet eerst heeft opgehoogt naar 100 mg.. dit was bij mij het geval, 50 deed niks en met 100 mg had ik op dag 14 2 prachtige eitjes ik weet niet wat de klachten zijn van oversimulatie (schrijf je dat zo??) maar misschien heb je dat, dat 150 mg eigenlijk weer teveel is voor je (dit moet in de gaten gehouden worden ivm kans op meerling) straks rijpen er 8 eitjes ik zeg maar wat.. ik had qua bijwerkingen alleen last van stemmingswisselingen... ben benieuwd wat er op de echo te zien is!
Mijn arts gaf aan dat ik zelf moest kiezen, maar dat ze adviseerde om 150 mg te proberen. Dan wist ik volgens haar meteen of clomid wel zou aanslaan bij mij. Ze zei dat er mogelijk een kans zou zijn dat er heel veel zouden groeien, maar dan moest ik weer eerst ongesteld worden en dan verlagen. Mocht er na 150 mg nog weinig gebeuren dan kon eventueel prikken een optie zijn. Ik heb de gok genomen maar ook nooit echt stil gestaan bij de bijwerkingen. Ik heb namelijk met 50 mg amper last gehad. Groetjes.
.....en ik zou dus heel graag willen weten hoe lang bijwerkingen zoals duizeligheid stand houden? Ik las ergens dat het een week kon duren na de laatste inname van clomid. Maar ook zei iemand dat het de hele cyclus kan aanhouden. Wat zijn hier de ervaringen?
Nou ik zit vandaag op cd 12 en heb mijn eerste fm gehad: eentje en wel 16 mm. Ik ben er heel blij om en we hebben dus vanaf vandaag de opdracht om te starten met het zogenoemde klussen en wel om de dag. Ik heb geen idee hoe goed dit nieuws werkelijk is en wat mijn kansen zijn. Na de 150 mg clomid ben ik in ieder geval blij dat het ziek zijn niet helemaal voor niets was deze maand. Wie kan mij uitleggen of dit voor dit moment een goed resultaat is? Op cd 14 heb ik een 2e fm....
Ik ben benieuwd. Hoe is het nu met je bijwerkingen. Ik ben vandaag met primolut begonnen en zodra ik ongesteld word, start ik eerst met 50 mg. Succes met klussen en ik duim voor je. Ga je de lagere dosis nog wel proberen? Het kan natuurlijk dat 100 mg al genoeg is?
Ik heb geen idee hoe lang de bijwerkingen van duizeligheid kunnen duren, heb je er nog steeds last van? Ik slik momenteel 100 mg clomid en heb gelukkig nergens last van. En een ei van 16mm op cd 12 is volgens mij hardstikke goed! Waarschijnlijk groeit je ei nu snel door vandaar weer een meting op cd 14. Gelukkig dat dit nu wel aanslaat!
Hallo, Ik ben in juli gestart met clomid 50mg. Heb wel last van bijwerkingen zoals stemming, buikpijn, darmen van streek en veel plassen en opvliegers maar geen duizeligheid. Zal vast wel van de hoge dosis komen, ik hoop voor je dat dit snel afzakt. Op dag 12 was er nog niet veel te zien tijdens fm maar bij dag 15 1 groot eitje van bijna 20mm en een kleintje. Weet er iemand misschien vanaf welke dag je kan testen? En hadden jullie ook een week lang buikpijn tijdens de eisprong? Groetjes Katy
Hallo, Ik heb in juni begonnen met clomid50mg. Eitjes rijpen tot nu toe goed. Inmiddels bezig met kuur 3. Ik kan me helemaal vinden in jou bijwerkingen Katy1985! En vooral die opvliegers pppfff!! Ik kan testen vanaf dag 30/ 31. Maar ik weet niet of dit voor iedereen anders kan zijn.... Ik heb inderdaad de week van de eisprong de hele week buikpijn gehad en zere tepels! Groetjes
Nou bijna alle bijwerkingen zijn over. Waar ik alleen nog wel veel last van heb is mijn ogen. Soms branderig en ik kan niet zo lang iets lezen. Dan ga ik wazig zien. Dit kwam volgens de arts echt van de clomid tabletten. Bij prikken zou dit volgens haar niet optreden. Eventueel wel andere bijwerkingen, maar dat is en blijft uitproberen zeggen ze. Ik wil me nu ook nog niet op een volgende maand richten, maar dan zou ik wel voor prikken kiezen. Ik zit vandaag op cd 14 en de fm is 20 mm. Dus dat groeit idd snel. Volop bezig dus en ik krijg volgende week woensdag 15 aug pas weer een fm. Hopelijk is de eisprong dan geweest en hoef ik er gen medicijn voor in te nemen. Spannende tijd is het dan toch. Ik heb trouwens wel een beste buikpijn (ovulatiepijn) maar dat is wel gebruikelijk in deze periode toch?