Hallo Allemaal, Ik had een vraagje.... Ik ben erachter dat mijn luteale fase meestal tussen de 4 en 6 dagen is en dus veel te kort. Dit was niet eenmalig maar is iets van al maanden. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik belde namelijk vandaag voor een nieuwe afspraak met mijn gynaecoloog en daar ben ik aardig onbeschoft behandelt door de assistente. Ik legde mijn situatie uit en ze vond het maar vreemd en zei dat ik niet eens ongesteld kon zijn na 4 dagen (terwijl er maandag 9 juli een follikel van 12mm te zien was op de echo en vandaag ben ik ongesteld, vervolgens vroeg ze zich af waarom ik nou een afspraak wilde voor iets dergelijks.... Vervolgens wilde ze me terug naar de HA sturen terwijl ik al een paar keer daar ben geweest i.v.m. miskramen. Toen ik eindelijk een afspraak van haar "mocht" ging te uitgebreid met iemand in de ruimte daar praten over een verhuizing terwijl ze nog met mij in gesprek was!!! Kortom niet mijn dag ik belde op redelijk rustig op ook al zijn we al redelijk tijdje bezig. Maar deze dame heeft me echt aan het huilen gemaakt... Wie o wie kan me hier wat meer over vertellen en wat het te bewandelen medisch pad zou kunnen zijn? Groetjes, Letty
jemig, wat een rotervaring! Je zou toch denken dat ze in dit specifieke vakgebied wel eens beter zouden moeten weten... maar zelfs de gyneacologen zelf zijn de grootste horken! Maar goed. Als je echt denkt dat je LF veel te kort is dan kan het middels utrogestan volgens mij prima helpen. Dat is een bolletje progesteron. Volgens mij wordt het ook gebruikt om je LF te verlengen. In mijn geval stopt het tussentijdse bloedingen (ik heb na mijn ei tot aan menstruatie vaak spotting of zelfs erger). En daarnaast wordt het ook wel gebruikt na inseminatie etc. Het houdt je baarmoederslijmvlies vast. Je menstruatie begint pas op het moment dat je stopt (of een paar dagen later). Daarmee geef je je eitje de kans om te kunnen nestelen. Sommige ziekenhuizen doen erg moeilijk over het gebruik van utrogestan. Het wisselt enorm. Het zijn kleine bolletjes die je vaginaal inbrengt. Standaard dosering is meestal 3 bolletjes (1x smorgens, 2 savonds) maar bij inseminatie is het vaak 6 bolletjes. Ik merk wel dat het wat met me doet qua humeur, het zijn tenslotte hormonen. Wie weet kun je hier iets mee? Goed dat je doorgezet hebt voor een afspraak! Succes!
Ik denk dat ze zowieso eerst je progesteron willen prikken. Mijn LF is soms 8,9 of 10 dagen. Heb het ook gezegd en nu moet ik 3x bloedprikken en dan gesprek. Als mijn progesteron niet goed is zal ik denk ik ook utro krijgen. Wat die assistente betreft: ik zou onmiddelijk een klacht indienen! Niet pikken meis.
Wat een rotwijf!!! Sorry hoor, maar ik heb er geen andere woorden voor! Ik heb gelezen dat vitamine B helpt om de luteale fase te verlengen! Dat kun je in ieder geval in de tussentijd proberen. Baat het niet, dan schadt het zeker niet.
Ik zou zeker je beklag doen over zo'n assistente. Lekker tactloos zeg! En zij is geen gynaecoloog dus hoe kan zij hier nu over oordelen? Ik zou een brief sturen.
Bedankt voor je uitgebreide reactie.Ja ik moet dinsdag en maar hopen dat ze wat gaat doen.... Ik ben een jaartje of 2 aan de prikpil geweest en sindsdien is het huilen met de pet op rare korte menstruaties van een dag of 3 met heel heel weinig bloedverlies lange en korte cyclussen door elkaar en dan vooral ook die kort LF. Mijn grootste angst is om moederloos te zijn...het gevoel is sterk en diep...dat poets je niet zomaar even weg. We zijn nu 7 maanden verder.... Ik vind dat ze best eens kan kijken hoe en wat als ik dit toch opmerk... Ik ga dit ook aan haar vertellen zodat ik haar wellicht eenn zetje de goede richting uitgeef! Ik zal dinsdag wat laten weten!
Ik ben het helemaal met je eens ik ben ook erg geschrokken van hoe diep haar botte houding ging bij mij...ben de rest vd dag compleet overstuur geweest. Ik heb dezelfde dag nog telefonisch een klacht ingediend en ze gingen het met de manager van de dame opnemen, daar hoor ik een dezer dagen wat over maar ze waren niet heel erg blij geloof ik. Haalt dat niets uit dan gaan we schriftelijk een klacht indienen.
Hey meis, Wat vervelend om te lezen zeg! Het lijkt wel op mijn verhaal... In het ziekenhuis heb ik ook vanaf MK 1 in december moeten knokken om Utrogestan te krijgen ivm een korte LF en daardoor MK'en. Gelukkig zijn ze er nu achter dat ik gelijk had en heb ik medicijnen, Utrogestan 3x200mg per dag. Ik zou toch nog eens aan de bel trekken en anders een 2nd opinion aanvragen bij bijvoorbeeld 't Geertgen. Je moet jezelf niet af laten schepen hoor! Je betaalt voor de zorg, dus mag je die ook krijgen! Succes meid, ik weet hoe je je voelt.... Als je nog meer info wilt, PB mij gerust!
Wat spannend allemaal voor je zeg.....Ik hoop echt dat het allemaal een oplossing gaat bieden! Ik hoop dat ze het met mij net zo serieus oppakken ik voel aan alles dat er iets niet klopt.... Ik ga voor je duimen!!!
hey meid....Ja ik voel me dus ook niet heel serieus genomen als ik zeg dat het niet goed voelt... ik kan nog een heel elftal krijgen op mijn leeftijd is dan het antwoord.... Ik ben al dagen verdrietig het zat er al maar die assistente heeft het laatste druppeltje in de emmer gedaan... Jij bent ook al wat kindjes verloren zie ik....wij nu ook 3 ... Laten we duimen dat het goedkomt...'t Geertgen ken iik niet wat is dat? Ik duim ook voor jou meid! Knuffel
Hallo allemaal! Even weggeweest omdat ik even van mijn vakantie genoten heb. Met mijngyneacoloog afgesproken dat ik tijdens mijn menstrautie een afspraak maak en dan gaan ze onderzoeken doen naar hormonen enzo. Hopelijk komt er iets uit!!!