Bijwerkingen Clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door beschuitje, 23 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Riejantjuh, ik was 12 kg aangekomen en was er al twee bij maar die overige tien lukte me niet. Nu ben ik een week terug met south beach gestart. Ik heb geen honger en ik ben in een week 3,3 kg kwijt. Misschien een tip? Pco-ers doen het er goed op vanwege de verminderde koolhydraten. Nu weet ik niet of je daarom vlomid slikt, maar stel dan is het mooi mee genomen.:)

2. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Babke wij moeten vrijdag voor de fm.

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Spannend! Laat je weten hoe het ging?

4. Riejantjuuh

Riejantjuuh Actief lid

1 nov 2009
    205
    0
    0
    zorgmuts
    Munt'ndam
    @babke
    ik heb indd pcos en dat maakt afvallen nog moeilijker zegt men.. in ben in mijn pupertijd 30 kilo gegroeit van 58 naar 88 kilo dus dat was echt heftig! en qua eten heb ik toen niet veel gedaan.. als je pubbert schaam je je immers als je eet waar anderen bij zijn haha
    puur op hormonen pfff!!!!

ik weet dus niet hoe het zou zijn als ik geen pcos had en dan af te vallen maar ik vind het echt moeilijk!

south beach?? wat is dat voor dieet.. is het een beetje vol te houden?? ik ben best moeilijk wat dieten betreft ik wil geen dingen eten die ik niet lekker vind want dan ga ik het niet vol houden haha

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik ben wars van dieten. Kon niks volhouden. Tijdens de pil lukte het door gewoon niet te snoepen, maar nu? Ik kwam alleen maar aan. Ik moest van de dietiste veel brood en koolhydraten eten. Daar blijk je met pcos juist geen baat bij te hebben. Daar kom je juist van aan. Google maar eens op pcos en insulineresistentie.
    Ik heb alles bekeken van gok dr frank en ook south beach. Bij sb kick je eerst 2-4 weken af van koolhydraten. Er is een voedingslijst met alles wat je mag eten. Je hoeft verder niet te tellen. Gewoon eten tot je verzadigd bent.
    Na 2/3 dagen geen koolhydraten kom je in 'ketose'. Dat betekent dat je lijf over gaat van suiker naar vetverbranding. En dan schieten de kg er af. Na 2-4 weken (wat je wilt maar max 4 weken) ga je langzaam koolhydraten toevoegen, maar wel volkoren en fruit. Dan val je nog goed af, maar minder snel. Op Intro :: Het South Beach Dieet NL :: Het sterrendieet, ook voor Hollandse nuchterheid een uitkomst!! :: staat een goede uitleg. Maar hij klopt niet helemaal. Je mag 480 ml zuivel ipv 125 wat daar staat. Ik heb het boek nav de site besteld en ik was om. Nu na 1 week al ruim 3 kg kwijt en zo zwaar ben ik niet eens.
    Je kunt dus zelf je menu samenstellen. Ook een voordeel al is het wel hartig. Zoet is even uit den boze, maar ik heb gemerkt dat afkicken snel gaat, de behoefte was na een week al weg.

6. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Joehoeee ik heb net mijn laatste Clomid voor deze maand ingenomen. Ben blij ( heb het overleefd haha) nu nog even zien hoe het later met de prik zal verlopen, maar dit heb ik vast gehad.
    Ik hou je zeker op de hoogte na vrijdag over de fm.

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Joehoe! ;)

Welke prik?

8. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Ik kan ook niet super veel positieve dingen vertellen over de bijwerkingen bij Clomid (in mijn geval 50mg).

Net als Kara beschreef namen de bijwerkingen toe met iedere ronde die ik meer ging slikken. Nu de 5e ronde gehad en deze ronde of een heel laat ei (ik heb alleen de eerste ronde FM gekregen, daarna moest ik het zelf doen maar mocht ik wel ovutesten gebruiken en deed ik daarnaast zelf nog tempen), maar sowieso iets wat niet met Clomid zou mogen... Net gebeld naar het ZKH en de afdeling en 5 september weer gesprek met de GYN over hoe en wat...

Wat bijwerkingen betreft, vooral hoofdpijn (tijdens en na slikken tot eisprong), pesthumeur (tijdens en na het slikken tot eisprong), meer last van buikpijn (tot eisprong), soms ook opvliegers (laten we zeggen dat ik het niet koud heb gehad terwijl de afgelopen 5 maanden...) en ik was ook erg warrig, vergat alles, terwijl ik voor de Clomid zo ontzettend veel, heel makkelijk, kon onthouden...

9. Fren

Fren Actief lid

28 aug 2012
    155
    0
    16
    Groningen
    Hoi dames,

ik wil ook graag even mijn verhaal hier doen....

In dec 2011 ben ik gestopt met de pil, maar werd maar niet ongesteld.. Na 2 maanden ben ik naar de huisarts gegaan en die zei keihard dat ik niks had en dat ik me niet zo moest aanstellen.. Ze wilde geen bloed af nemen, want dat vond ze onzin. Enfin, ze wilde wel een uitstrijkje doen. Volgens haar was mijn lichaam in de war omdat ik 8 jaar de pil heb geslikt en mijn lichaam zich weer moest herstellen.

Na 4 maanden nog steeds niet ongesteld en de huisarts bleef bij haar verhaal.. Ik voel aan alles dat er iets niet klopt.. ik ben toch niet dom?!?! Uiteindelijk ben ik overgestapt naar mijn oude huisarts en gelukkig nam hij mijn probleem wel serieus. Bloedtesten gedaan en daar was niks op te zien? Geen afwijkingen, alles was helemaal in orde.. Hij heeft me doorgestuurd naar de gyn voor een inwendige echo.. Natuurlijk had ik al wel op internet lopen zoeken wat het zou kunnen zijn.. Was me op alles verdacht, behalve PCOS.. Ik had immers geen 1 symptoom? Heb geen overgewicht, geen overbeharing en pukkels heb ik al helemaal niet. 3 mei 2011 had ik de echo.. Mijn vriend en ik hoopte stiekem wat anders te zien op de monitor, maar wat ik zag was aan allebeide eierstokken een kralenkrans. PCOS dus.. De stoel zakte onder mijn kont vandaan.. Ik kan toch geen PCOS hebben??? Ik heb nergens last van?

De gyn raadde mij 10 dagen provera + 5 dagen clomid aan. Voordat ik dit zou gaan slikken, wilde ze eerst een kijkoperatie doen om te kijken of alles wel OK was van binnen. Ik kon al vrij snel terecht (1 wk later) en ook die uitslag was om te janken. Mijn linker eierstok is compleet verkleefd aan mijn dikke darm. Oorzaak? Geen flauw idee.. 1 lichtpuntje, de arts vertelde mij dat je ook met 1 eierstok gewoon kindjes kan krijgen, zelfs als je PCOS hebt.. Het word ons wel erg moeilijk gemaakt :( Oja, daarbij komt nog, dat mijn vriend Matige sperma heeft.. Je snapt natuurlijk wel dat de moed mij ver in mijn schoenen is gaan zakken.

Ik ben 8 aug begonnen met provera en de 23e netjes ongesteld geworden.. Ik was even vergeten hoe dat voelde na 8 maanden :)

De vraag van deze topic is natuurlijk wat de bijwerkingen van Clomid zijn.
    Ik ben zaterdag begonnen met Clomid.. En ik kan je vertellen dat ik me heel erg apart voel.. Lichamelijk niks aan de hand, maar geestelijk... ik kan het niet zo goed uitleggen.. Voel me erg emo aangetrokken tot mensen en kan elk moment wel janken haha. Deze hele situatie is ook om te janken!

A.s. vrijdag moet ik naar de gyn voor een inwendige echo.. De provera heeft haar werk goed gedaan, nu maar hopen dat Clomid ook doet wat hij moet doen..

10. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Een jaar lang clomid geslikt, 150 mg maar nooit een enkele bijwerking gehad. Heb er niet eens bij stil gestaan van tevoren dat die er waren. Misschien heeft het daar ook mee te maken. Maar als ik nu hoeveel bijwerkingen het bij vele heeft schrik ik daar echt van. Kortom, nog nooit ergens last van gehad!!!
    Zou het zo weer slikken als het moet!

Good luck:)

11. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    zooo wat veel reacties weer vandaag !
    Ikzelf wat heerlijk dat jij helemaal geen bijwerkingen hebt gehad. Ik heb soms ook wel het idee dat ik ze zelf bedenk haha want je gaat ook overal op letten.
    Babke ik moet vlak voor de iui nog een prik pergnyl. Om het allemaal klaar te maken van binnen? Dat moet 32 uur van te voren.

12. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Oke. Ik kas vaak over pregnyl, maar wist eigenlijk niet wat het doet. Ik dacht dat het je eitje liet springen joh.
    Is dat prikken niet eng?

13. Riejantjuuh

Riejantjuuh Actief lid

1 nov 2009
    205
    0
    0
    zorgmuts
    Munt'ndam
    zo vandaag 2e x 150mg clomid gehad maar kan je wel vertellen dat dit mijn laatste kuur was! ik word helemaal gek deze keer.. ben echt boos op iedereen en kan me niet in houden en jank om alles:(
    de eerste paar x weinig bijwerkingen maar deze x krijg ik dat dubbel zo hard.. misschien wel omdat ik vorige week disndag pas gestopt ben met mijn vorige kuur..

pfff laatste kuur.. nog 3 dagen te gaan nog even doorzetten

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Dit klopt.
    Pregnyl is om een eisprong op te wekken,

15. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ja dat prikken is mijn vertelt is om ervoor te zorgen dat het eitje mooi gaat springen. Ik heb vandaag ook echt wel last van de bijwerkingen. Gister de laatste ingenomen en nu denk ik op de top van hormonen..!! Gister heel nijdig, kribbig en ruzie gemaakt om niks. Vandaag zwaar hoofd en beetje hoofdpijn. Ook heel moe. Net uit het werk gelukkig dus nu doe ik niets meer.
    Ik blijf het toch vreemd vinden waarom ik al die medicijnen moet slikken terwijl ik gewoon vanuit mezelf eisprong heb. Blijkbaar gaat het toch allemaal beter zo. Babke ik weet niet hoe dat prikken is, ik verwacht volgende week te moeten prikken. Dan is mijn eerste keer pas hahaha

16. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik heb vandaag ook een bijwerkingen dag zeg. Ik ben zooo duf en warrig en hyperdepieper zeg. In mijn hoofd dan, want ledematen zijn niet vooruit te branden. ;)

17. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh ik heb er weer eentje bij. Zooooo moe. Kan zo in slaap vallen, maakt niet uit waar ik ben. Ik begin het nu wel irritant te vinden inderdaad. Hopenlijk is het snel raak, dan hoef ik dit niet nog een keer te doen of in ieder geval voor lange tijd niet.

18. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    *Gaap*
    Hier nog eentje,maar het kan ook van het werk zijn ;)

19. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik ben inmiddels net terug van de iui. ( Ik dacht zal jullie even op de hoogte brengen ;))
    Ze liepen mooi op tijd. De ingreep of hoe je het noemt is goed gegaan. Je voelt er helemaal niets van, alleen die eendebek is niet heel fijn ,maar ook weer niet zo erg.Tenminste dat vind ik dan.
    Ik moest een kwartiertje blijven liggen, had mijn moeder bij me want vriendlief kon met geen mogelijkheid mee vanwege werk.
    Kon een kwartier gezellig kletsen met mams haha wel gek hoor dan lig je daar maar.
    Toen ik op stond zag ik wel dat ik wat bloedverlies had, maar dat is nu alweer zowat weg. Heb nu lichte buikkramp ( voelt een beetje als na de HSG toen had ik dat ook) maar dat zal wel weer weg trekken.
    Lekker lui de rest van de dag doorbrengen thuis heerlijk !!
    Nu maar afwachten tot over 17 dagen...

20. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Beschuitje, is je eisprong echt pas over drie dagen? Ben je dan niet vroeg?

Ik heb nog geen positest, maar denk dat het morgen weleens kan zijn. Alles wijst er op. Dus ben heel benieuwd!

Zou leuk zijn. Lopen we gelijk.

Deel Deze Pagina