Welk kliniek/ziekenhuis kiezen omgeving Leiden (IVF)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door schorpioen79, 3 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vandaag hebben we te horen gekregen dat, na 3 iui pogingen, de zaadkwaliteit eigenlijk te matig is voor IUI.
    De volgende stap wordt dus IVF. Het ziekenhuis waar we nu onder behandeling staan doen geen IVF, dus we moeten overstappen naar een ander ziekenhuis.
    We wonen en werken in de omgeging van Leiden.
    Het LUMC of medische centrum kinderwens in Leidendorp.
    Wie heeft er ervaring met deze instellingen?

2. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Wat jammer dat het IVF wordt voor jullie. Ik heb ervaring met MCK Leiderdorp. Ik ben hier heel tevreden over. Maar smaken verschillen. Zo zijn ze bij MCK wel vrij direct en er zijn meiden die dat minder leuk vinden. Ik vind het wel prettig want daardoor weet je meteen waar je aan toe bent, ze draaien er niet omheen. Ze vinden het rot voor je maar denken aan het medische stukje. To the point dus. Ik vind de begeleiding prettig en je merkt wel echt dat ze zich alleen toeleggen op de vruchtbaarheidbehandelingen. Daardoor weten ze echt waarover ze het hebben. Was voor mij een verschil van dag en nacht tussen het ziekenhuis waar ik eerst zat en MCK.

Wat je sowieso kunt doen is bij beiden een gesprek aan gaan en kijken waar jullie je het prettigst bij voelen?

Succes en als je vragen hebt ben je welkom! ;)

3. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Hoi, vervelend dat jullie door moeten naar de IVF. Ik zelf heb IVF gehad in het VUMC in Amsterdam. Ik heb van te voren gezocht naar het ziekenhuis met het hoogste slagingspercentage.

Ze zijn zeer kundig en net iets verder dan andere ziekenhuis met betrekking tot de bevruchtingen. Ik was dan ook meteen bij de eerste terugplaatsing zwanger. De andere meiden waarmee ik veel chat (zijn er nu 11 van de 13 zwanger d.m.v. IVF)

Het is een losstaand gebouw van de rest van het ziekenhuis. Vrouwen komen er alleen om hun zwangerschapswens te vervullen. Wat ik zelf erg fijn vond. Met de IUI in een ander ziekenhuis zaten er ook zwangere vrouwen tussen en alle andere probleempjes rondom gynaecologie.

Succes met het nadenken over je keuze.

4. eva10

eva10 Actief lid

20 aug 2012
    232
    0
    0
    MCK.. Goede begeleiding en ze snappen je situatie. 1 arts is iets minder, maar dat blijf je overal houden;) Alles kan op 1 plek, dus je mannetje hoeft niet als een gek naar een ander ziekenhuis te rijden voor het laboratorium oid:)

5. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Hai schorpioen79,

LUMC is goed, medisch centrum kinderwens in L'dorp ook. Wij zitten zelf in Voorburg en daar zijn we erg tevreden over (ondanks dat we nog niet het gewenste resultaat hebben).
    Ik zou als ik jou was de websites van de ziekenhuizen bekijken en goed doorlezen. Ook kan je op de site van Freya instellingen vinden die een Pluim hebben gekregen, welk rapportcijfer en overige beoordelingen (die is voor alle3 bovengenoemde klinieken goed!).

Succes met het kiezen van jullie kliniek, want dat is zo belangrijk!
    Wij zijn ook tussendoor overgestapt, omdat we ons absoluut niet gesteund, begrepen en juist bejegend voelden. Daarnaast was er geen gescheiden wachtkamer, dus zat je op je iui te wachten naast vrouwen die voor de obstetrische spreekuren kwamen...

Liefs

6. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Erg goede ervaring met MCK. Zijn gestart in het LUMC maar kregen direct te maken met vrij lange wachttijden en tevens konden veel onderzoeken niet tegelijkertijd worden uitgevoerd waardoor er weer veel tijd overheen ging. Uiteindelijk na de onderzoeken en uitslagen besloten te starten met ICSI bij het MCK. Na het eerste gesprek en wat aanvullende onderzoeken zat tussen eerste gesprek en start van de eerste behandeling maar enkele weken:)
    Dus erg tevreden.

7. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Wij zitten in Voorburg. Ben ontzettend tevreden, vind eigenlijk alles daar goed geregeld. Het is heel belangrijk om een ziekenhuis te vinden, waar je je prettig voelt.

Veel succes met alles!

8. Het MCK schijnt ook erg goed te zijn wat de medicatie betreft tijdens een punctie. Dat was voor ons eigenlijk de reden om over te stappen. Wat niet gebeurd is, vanwege de gruwelijke arts die wij spraken. Mocht je voor het MCK kiezen, dan zou ik zeker proberen om je intake NIET bij Beckers te krijgen ;)

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij zijn toendertijd naar Voorburg gegaan, vond het een erg prettig ziekenhuis. Had daarvoor een onwijs slechte ervaring bij het LUMC waar we onwijs onprofessioneel geholpen werden. Hoor over Voorburg eigenlijk consistent goede verhalen. Ze behandelen daar ook erg breed en ik kreeg het gevoel dat ze echt naar de persoon kijken.

10. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Goede ervaringen met het MCK. Mijn arts is erg vriendelijk. Ik was vreselijk bang voor naalden bloedprikken etc. Dus was super bang voor de punctie, ze hebben mij erg gerustgesteld, bij alle 4 de puncties was es een super vriendelijke assistente die me echt gerustgesteld heeft. En mijn arts heeft zelf de puncties gedaan en probeert ook zelf de terugplaatsingen te doen. Dat vind ik erg fijn anders krijg je steeds iemand anders.. En de medicatie met de punctie is inderdaad goed. Alle 4 de puncties vielen heel erg mee. Succes met het maken van je keuze.

11. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook MCK er zeer tevreden :)
    Ik vind het fijn dat het een kliniek is, die niet in een ziekenhuis zit, iedereen die er komt, is er voor hetzelfde. Tot nu toe alleen maar aardige artsen en secretaresses, vond alleen degene die de terugplaatsing deed een beetje een rare dame :p
    Ik heb overigens geen problemen met Dr Beckers!
    Alles wordt duidelijk uitgelegd en we konden ivm de nachtdiensten van mn vriend extra vroeg komen voor de terugplaatsting :)

12. sjak

sjak Niet meer actief

Hier ook Voorburg, klein ziekenhuis, kleine ivf afdeling, twee artsen, aantal vaste verpleegkundigen. Wij hebben geen wachttijden gehad. Erg persoonlijk.

Deel Deze Pagina