Overstap ander ziekenhuis. Help me out!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Liekje23, 4 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje23

Liekje23 Actief lid

18 sep 2016
    335
    12
    18
    Hoi dames!!

Ik loop nu bij een streekziekenhuis bij mij in de buurt maar na 6 terugplaatsingen ( uit 1e poging) ben ik helaas niet blijvend zwanger geworden. Nu mijn cryo's op zijn wil ik graag overstappen naar een ander ziekenhuis.. heeft iemand hier ervaring mee en over welk ziekenhuis ben je echt tevreden?

Ik wou graag naar Gent maar de wachttijden vind ik minder.

Groetjess

2. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Ik denk dat het belangrijker is om blij te zijn met een ziekenhuis en eventueel een wachttijd te accepteren dan gaan voor een 2e keuze. Niet dat je achteraf denkt ....

Zelf ben ik tevreden met het Radboud. Mochten ze daar niet voor ons kunnen betekenen wat we zoeken, dan zouden we de overstap naar Dusseldorf maken, maar dat puur vanwege lage eireserve.

Voor het Radboud zat ik bij een ander ziekenhuis waar ik niet tevreden mee was. En natuurlijk zegt dat niet alles, maar een goed gevoel bij je behandeling hebben is wel zo prettig. En wat ik perse wilde was de hele behandeling in 1 ziekenhuis en niet met mn eitjes op pad naar een ander ziekenhuis na de punctie.

3. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    He Liekje, lees ik nu goed dat de scratching niet geholpen heeft? Wat ontzettend balen zeg! Soms voelt het zo onmogelijk he, maar je zou toch zeggen dat ooit het geluk eens aan onze kant moet staan.
    Liepen wij nu in hetzelfde ziekenhuis of verwar ik je nu met iemand anders op het forum? Wij gaan ook overstappen als onze cryo's op zijn en wel naar Gent! Ik ben helemaal klaar met de Nederlandse mentaliteit. Op het forum lees ik alleen maar lof over het buitenland en ik heb een goed gevoel gehad over de second opinion in Gent. Zodra daar embryo's van goede kwaliteit teruggeplaatst worden en niet blijven zitten, vinden zij dit vreemd. En gaan dus verder kijken en met je meedenken. Ook durven ze wat meer uit te proberen. In nl krijg ik alleen maar te horen dat ik geluk moet hebben.
    Ik ben nog niet daadwerkelijk in behandeling maar wij maken op gevoel dus de keuze om naar het buitenland te gaan.
    Ik zou je willen adviseren om hoe dan ook je aan te melden. Dan sta je maar vast op de wachtlijst. Beter zeggen dat het niet meer nodig is/niet willen, dan later alsnog achteraan moeten schuiven. In de tussentijd kun je dan bedenken wat jullie graag willen. En wat hier boven ook al aangegeven wordt, toch liever iets langer wachten, maar dan wel het juiste gevoel bij een ziekenhuis hebben.
    Succes met het maken van een keuze! Wie weet kunnen we straks in de wachtkamer van Gent naar elkaar zwaaien ;)

4. Liekje23

Liekje23 Actief lid

18 sep 2016
    335
    12
    18
    Bedankt voor jullie reactie!! Ja ik wil eigenlijk wel heel graag naar Gent. Alleen het wachten is zo vervelend. Maarja als het wachten het waard is...

@dame82 klopt ik zit vandaag op wd 9 een negatieve test gehad en die gaat echt niet meer positief worden dus ik stop ook gewoon met de utro enzo.. helemaal klaar mee allemaal haha. Ja ik begrijp er niks van mijn probleem is verstope eileiders verder zou alles goed zijn maar toch 6 tp's die niet zijn blijven plakken.. zou het dan aan de cryo's liggen of toch gwn pech?
    Ik loop trouwens bij diakonessehuis en tp in UMC.

5. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ja dezelfde ziekenhuizen ;) Ik begrijp dus wel dat je graag wil overstappen.
    Het umc hanteert een ruime testmarge he. Ik testte ook altijd eerder en 14 dpo negatief stopte ik ook met alle medicatie. Het voelt dan zo zinloos om daar dan mee door te gaan. Heb je onlangs al eens contact gehad net Gent en gevraagd naar hun wachtlijst? Je kunt, als je op de wachtlijst staat, ook contact met hun opnemen en vragen of er niet ergens iemand uitgevallen is. Dan heb je kans dat je toch eerder aan de beurt bent.
    Wat ga jij tr tegen diak zeggen waarom je ergens anders heen gaat? Staat mij binnenkort ook te wachten.

6. Liekje23

Liekje23 Actief lid

18 sep 2016
    335
    12
    18
    Jaa precies.. nee ik heb nog geen contact met ze gehad. Ik weet ook niet hoe ik het allemaal in gang moet zetten eigenlijk:p maarja dat zie ik wel.. ik ga maandag even bellen naar diak. Ik weet niet of ik echt een eind gesprek ofzo met ze moet hebben.. ik heb zowiezo al bijna geen contact met me arts.. en als ze dat wel willen zeg ik gewoon dat ik verder wil proberen en positieve verhalen heb gehoord over Gent ahaha ja zoiets is altijd wel lastig vind ik.

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Op 9 dpo stoppen met je medicatie is erg dom. Als je met die beargumentering ook naar Gent gaat zullen ze je weinig serieus nemen.

En ja de mm is pittig en zwaar maar dit is echt onvolwassen gedrag.

8. Liekje23

Liekje23 Actief lid

18 sep 2016
    335
    12
    18
    Excuse me! :p

Het is niet 9 dpo. Maargoed ik ben je ook geen uitleg of verantwoording verschuldigd. Als je mijn beargumentering wilt weten hoor ik het graag ;)

9. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Gewoon een mailtje sturen, meestal krijg je dezelfde dag al antwoord. Wachttijd is volgens mij bijna 4 maand.

10. Liekje23

Liekje23 Actief lid

18 sep 2016
    335
    12
    18
    Danknewel! Jaa heb ik gisteren gedaan inderdaad dus wacht nu op antwoord.. en me verzekering ff gebeld en die vergoed alles bij Gent dus dat scheelt alweer.

11. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Zo las ik het ook ;) Ik ben wel oprecht benieuwd naar je beargumentering.

12. Liekje23

Liekje23 Actief lid

18 sep 2016
    335
    12
    18
    Ja ik was op 9 dagen na de tp dat is wel een paar dagen langer dan 9 dpo. Als ik dan nog een spierwitte test heb weet ik gwn zeker dat dat niet meer veranderd. Het was een 5 dagen oude cryo. De vorige x dat ik wel zwanger was geworden van een 5 dagen oude cryo had ik op wd 8 een hele duidelijke positieve test.

13. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.336
    8.341
    113
    Amsterdam
    Dat was de vorige keer, waarom denk je dat de ziekenhuizen altijd een wat langer termijn aanhouden. Het betekend niet dat elke keer als je een zoveel oud embryo terugplaatst die elke keer precies op dezelfde dag innestelt, kan echt verschillen. Ik zou pas stoppen met medicatie te nemen wanneer het aangegeven wordt door het ziekenhuis hoor.
    Ik wil je heel veel succes wensen met het verdere traject het is ontzettend zwaar maar als het resultaat er is zou je het bijna allemaal weer vergeten, is natuurlijk niet zo;).

14. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Wauw wat een sneer en dan niet eens goed gelezen hebben :eek:

Wat betreft de ruimte tot testen verschilt dit per ziekenhuis en lees ik hier op het forum een variatie tussen 10 en 14 dagen na tp van een 5 daagse embryo. Dit is dus respectievelijk 15 tot en met 19 dpo. Naar mijn weten doorlopen embryo's verkregen uit ivf/icsi dezelfde stappen als in een spontane cyclus. En zijn dus ergens tussen 6 en 10 dpo ingenesteld. En ja er zullen latere innestelingen zijn en ja er zullen dames traag hcg aanmaken. Maar over het algemee genomen is een test op 14 dpo ook echt negatief. Het is niet zo dat een ivf-embryo zich dan opeens toch bedenkt om in te nestelen ;)
    Dus ja ik begrijp ts heel goed en geloof ik dat als ze maar iets zou twijfelen ook echt niet zomaar gaat stoppen.

cd28 vindt dit leuk.
  15. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Oké Dankje voor de uitleg, wist niet hoe dat werkt..

16. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Liekje, ik denk echt dat het gewoon pech is als het alleen je dichte eileiders zijn. Dat heb ik nl ook.
    Mag ik vragen hoe oud je bent?
    Ik denk ook dat het geen verschil uitmaakt wbt BE.ik heb regelmatig contact met meiden die daar de ivf/icsi doen en gebruimen hetzelfde medicatie als ons.
    De enige verschil is de wachtdagen van de embryo's tp is tot 6dagen. In NL tot en met 5 dagen.
    Maar ook daar is niks zeker.
    Een embryoscoop zou wel je kansen kunnen vergroten daar, maar ja dan moeten er wel goede kwaliteit embryo's tussen zitten, en gecreeerd worden plus daar betaal je ook extra voor.
    Je zit pas in je eerste poging. Ik zou de medicatie laten verhogen of een ander merk nemen. Later kun je alsnog beslissen in het buitenland, maar kijk maar wat jou gevoel zegt..
    Je kan ook overstappen naar umc zorgverzekering die vergoed 5 pogingen.

17. Liekje23

Liekje23 Actief lid

18 sep 2016
    335
    12
    18
    Nou he! Wat een reactie haha maar goed maakt ook niet uit.. ik heb net voor alle zekerheid nog een test gedaan en is toch echt negatief dus nu op naar poging 2 helaas.

Hoe staat het ervoor bij jou?

18. Liekje23

Liekje23 Actief lid

18 sep 2016
    335
    12
    18
    Jaa welk ziekenhuis loop jij? Is het bij jou al gelukt? Ik ga nu dus de 2e poging in had echt niet verwacht dat het zo moeilijk ging joh!

Wat is trouwens een embryoscoop? Doen ze dat in NL niet?

Ik heb trouwens antwoord van Gent maar als ik nu een afspraak zou maken zou het in Januari zijn. Best een lange wachttijd helaas. Misschien probeer ik het eerst in een ander ziekenhuis in NL. Ik lees best goeie dingen over VUmc in Amsterdam.. iemand ervaring met dat ziekenhuis?

19. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.336
    8.341
    113
    Amsterdam
    Ja degene die de zogenaamde sneer gaf wat overigens zo niet bedoelt was zo zie je maar weer dat schrift heel anders opgevat kan worden.
    VUMC heeft in nl de beste resultaten maar houdt net zoals alle andere ziekenhuizen zich wel echt aan de protocollen en zijn minder flexibel om out of the box te denken.
    Ik zelf heb ook alleen een probleem met de eileiders door giga verklevingen en was de vu een goede match want daar zwanger geworden.
    Ik denk dat het ook erg belangrijk is in dit traject om vertrouwen in je behandelaren te hebben als dit voor jou kan in bijv Gent dan zou ik dit zeker aanraden ook als de reistijd geen probleem vormt natuurlijk. Onthou altijd de mmm kan soms al behoorlijk zwaar zijn en als reistijd ook een struikelblok zou kunnen zijn dat dit allemaal weer afwegingen kunnen zijn die je moet maken.
    Heel veel succes met een keuze maken en het verdere traject.

20. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Ik loop in het mcl en umcg (Leeuwarden en Groningen) en ik ga nu voor een 3de kindje.
    En ik ga nu ook naar poging 2.
    Embryoscoop doen ze niet in NL, wel BE en DD bijv. Daar selecteren ze de beste kwaliteit embryo die door middel van groeibemiddeling van de embryo's en ze te hoeven verwijderen uit de incubator zodat ze niet worden beïnvloed door veranderingen in temperatuur of licht. Zonder veranderingen in kweekomstandigheden zijn de verkregen embryo's van betere kwaliteit en is de kans om zwanger te raken dus groter.

Deel Deze Pagina