Mijn benen zijn zo moe!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door SnoepTomaatje, 26 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SnoepTomaatje

3 mei 2010
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het komt steeds vaker voor dat ik compleet door mijn benen zak terwijl er geen aanleiding voor is! Onder de douche moet ik gaan zitten, terwijl ik op de bus wacht moet ik gaan zitten. Ik voel me echt even supernaar dan en mijn benen willen gewoon echt niet!!

Het ene moment zijn ze supermoe, het volgende moment zijn ze heel druk (ja lastig uitleggen, maar stilhouden is dan echt geen optie)

Morgen ben ik 15weken zwanger. Is dit gewoon iets wat erbij hoort en vanzelf wegtrekt, of zal ik ermee naar de huisarts gaan?

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    volgens mij heet dat restless legs en heeft dat wel met je zwangerschap te maken... moet je maar even googlen...

3. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vermoeide en rusteloze benen is normaal in de zwangerschap en wordt veroorzaakt door slechte doorbloeding in je benen. Maar vaak is dit wel pas later in de zwangerschap. Hoe is je bloeddruk?
    Wat zou kunnen helpen voor je benen is ze hoog leggen en ze (laten) masseren.
    Maar toch klinkt het wel extremer dan normaal, misschien voor de zekerheid toch even langs de huisarts of aan de verloskundige vragen?

4. SnoepTomaatje

3 mei 2010
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige week met controle was mijn bloeddruk enzo heel goed. Ik heb het alleen vergeten te zeggen van mijn benen. Het word nu gewoon steeds erger!

Dan toch maar naar de HA binnenkort, heb ook staand werk dus kan echt absoluut niet gaan zitten!

5. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Dat is volgend mij wel erg vroeg in je zwangerschap.
    Ik draag ivm met spataderen steunkousen vanaf 20weken ongeveer. Eerst kon ik nog wel een dagje zonder maar nu moet ik ze echt ieder dag aan anders word ik gek van de restless legs. Ook voor het vocht in me benen. eind van de dag zijn ze nog mooi dun.

6. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Ik ken het gevoel. Ik zou even de vk bellen of naar de ha gaan. Misschien dat ze tips hebben.

7. SnoepTomaatje

3 mei 2010
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben geweest, en het zijn helaas mijn bekken.. moet nu veel rustiger aan doen enzo :(

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dat is echt een klote gevoel! Magnesium pillen schijnen daar tegen te helpen.

9. SnoepTomaatje

3 mei 2010
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, kreeg van de dokter de tips om het zoveel mogelijk warm te houden, met een bad/douche/kruik en ik mag evt asperines maar die wil ik niet :$

Deel Deze Pagina