zwangerschapsdiabetes, wat gaan ze met mijn kindje doen na de bevalling

Discussie in 'Gezondheid' gestart door m038, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. m038

m038 Actief lid

14 sep 2007
    167
    0
    16
    hallo dames,

ik weet niet zo goed waar ik dit moet posten.. dus doe het maar op twee plaatsen. ik heb wat informatie nodig over zw diabetes en wat gaan ze na mijn bevalling met de baby doen.

bij mijn eerste heb ik een traumatische bevalling gehad met bijna dodelijke afloop voor mijn meisje. nu goede zwangerschap en super in de gaten gehouden. as dinsdag krijg ik een keizersnede met 38 weken. kindje ligt wat voor en dus is het mooi geweest vind de arts.

fijn maar niemand kan mij vertellen wat ik nu een beetje kan verwachten. blijft mijn kindje bij mij. gaat het naar de kinderafdeling????

hoe ging dat bij jullie??? ik spuit twee keer per dag 15 eh en 's morgens en 's avonds ongeveer 8 eh.

thanks groetjes marij

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Waarom vraag je dit niet even na in het ziekenhuis, bij je gynaecoloog? Daar kunnen ze je het beste antwoord geven...

3. m038

m038 Actief lid

14 sep 2007
    167
    0
    16
    hoi,

die had mij een uitleg gegeven. dat het kindje alleen als het echt moest even naar de kinderafdeling moest voor eventueel een infuusje. maar nu was ik vanmorgen op controle en zat er een andere arts... die deed opeens alsof mijn kind twee dan weg zou blijven... dus even stress en onzekerheid hier.. bel morgen nog wel even naar het verpleegkunde spreekuur voor de zekerheid.

bedankt

4. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    is van te voren misschien niet in te schatten.Maar ze zullen geen risico nemen, en wie weet is het wel nodig. Mijn zoontje heeft 3 dagen op de couveuse afdeling moeten liggen na een spoedkeizersnee, en ze hebben heel goed voor hem gezorgd. Als het nodig is dan is het nodig, dan moet je het maar over je heen laten komen. Maar hopelijk is alles ok en mag hij gewoon bij je op de kamer liggen, ik duim voor je!
    succes as dinsdag :D

5. marilouise

marilouise Niet meer actief

bij mij werd er vorig jaar ook heel vaag over gedan er zou gekeken worden hoe het ging, uiteindelijk toen ik op de verloskamer klaargemaakt werd voor de keizersnee werd evrteld dat het protocol is dat hij altijd minimaal 3 dagen een infuus zou krijgen hij heeft 4dagen infuus op de kinderafdeling gehad, heel langzaam is alles afgebouwd en hij wedr bij iedere voeding geprikt.

dit vond ik heel erg op dat moment, nu eigenlijk nog maar houd daar wel rekening mee.
    hij deed het wel heel goed en ik heb een zoontje mee naar huis gekregen dat al regelmaat kende deels.
    mochten na5 dagen naar huis had ook keizersnee

houd er wel rekening mee vaak is het wel het protocol en dat even een infuusje is niet voor een half uurtje blijft altijd minimaal 24 uur zitten maar soms mogen de kindjes als ze alleen een infuusje hebben wel op de kraamafdeling verblijven in rustige tijden enz. gewoon vragen

6. Coupie

Coupie Niet meer actief

Hoi meid,

Ik snap je ongerustheid! Ik heb ook zwangerschapsdiabetis gehad maar ik hoefde niet te spuiten. Na de bevalling werd mijn zoontje gelijk geprikt en toen mocht hij bij mij blijven.

Op 1 dag werd hij 3x geprikt en de volgende dag mocht hij mee naar huis. Ik weet dat het niet hetzelfde is als wat jij nu hebt, maar ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb gerustgesteld. Ze doen er meestal heel vaag over van te voren als je naar het protocol vraagt, maar op het moment zelf valt het meestal reuze mee en laat je het over je heen gaan.

Knuffel!

7. m038

m038 Actief lid

14 sep 2007
    167
    0
    16
    dank jullie wel voor jullie reacties.. het klopt wel wat jullie zeggen. alles is vaag en er is geen standaard.. ik moet er maar aan toe geven en go with the flow.... dan zien we wel hoe het loopt.
    gelukkig zijn mijn waarden erg goed en zijn ook de gemiddelden van alle weken erg laag. dus beetje stoppen met stressen nu!!!!

goede jaarwisseling allemaal..... voor mij kunnen de dagen niet snel genoeg gaan... iedere dag is de bevalling dichterbij..

groetjes

Deel Deze Pagina