Zijn er ook bijwerkingen van foliumzuur? Sinds een paar dagen slik ik het weer na een tijdje gestopt te zijn. Heb deze week vaak hoofdpijn gehad en gisterochtend was ik misselijk. Vandaag ook een weeïg gevoel op mijn maag. Wel gewoon eetlust. Kon er in de bijsluiter niks over vinden, hooguit dat als je teveel slikt dat je maagklachten kan krijgen. Ik voel me verder erg moe en heb van die "opvliegers". Ik zou er bijna wat van gaan denken. Gisteravond om half tien moest ik ineens de slaapkamer stofzuigen (mijn vriend was er niet) en ik had ineens trek in augurken (?) Dat zou wel heel standaard zijn. Vond het een beetje vreemd. Er stond nog een pot in de koelkast, heb er twee opgegeten hahaha. Dat doe ik normaal bijna nooit, alleen soms na het stappen had ik er wel eens zin in. Maar ik voel me een beetje grieperig zeg maar. Erg moe en slap. Maar goed mijn vraag was over dat foliumzuur. Heeft iemand er ooit klachten van gehad of kan dat helemaal niet? liefs Nikkie
goh tja volgens mij niet maar dat weet k niet misschien dat andere dat wel weten, lijkt mij eerder zwangerschapssymptomen vooral dat stofzuigen dat noemen ze nesteldrang, wel grappig hoor je niet zo vaak meer k zal voor je duimen!
Ik heb het hier op het forum wel eens gehoord dacht ik...maar dan meer hoofdpijn en misselijkheid. No way dat je zin gaat krijgen in augurkenvan foliumzuur...dat gaat er bij mij niet in. Ik zou voor de zekerheid het eten navragen in een reform - apotheek of bij je ha. Het zijn natuurlijke stoffen dus opzich zou je er tegen moeten kunnen. Anders een ander merk proberen. Stofzuigdrang lijkt me geen bijwerking van foliumzuur....
Ik heb een paar dagen 2 tabletjes Gravitamon geslikt deze dagen had ik ook veel last van hoofdpijn en met vlagen misselijk. Ben weer overgestapt naar 1 tabletje per dag en viel mij op dat ik nergens meer last van heb, ik balen natuurlijk, geen zwangerschapssymptomen helaas. Dus ik denk idd dat het wel eens een bijwerking kan zijn.
Ik slik al heel lang een hoge dosis foliumzuur (wegens een tekort) maar heb eigenlijk nooit ergens last van gehad. Toen een tekort had had ik juist last van hoofdpijn en moe enzo... Misschien dat iedereen er heel anders op reageer, dus het zou best kunnen. Ik heb er geen last van in ieder geval!
In principe kun je er geen bijwerkingen van hebben, aangezien het een vitamine is. Misschien een combi van stoppen met de pil, griepje enz.? (als dat op gaat natuurlijk)
Stoppen met de pil niet, daar ben ik in oktober 2006 al mee gestopt. Toen idd wel een paar weken misselijk geweest. Ach het zal wel een griepje zijn. Ik voel me helemaal een beetje bleeh om het zo maar te noemen. Dat van het stofzuigen en augurken wijt ik ook niet aan het foliumzuur haha maar dat vond ik gewoon vreemd. Ach zal wel toeval zijn. En misschien word ik wel wat misselijk van het foliumzuur, ik zal deze week eens bij de apotheek informeren, ik heb ze van hun eigen merk (Kring apotheek). Kan geen overdosis zijn want ik slik maar 1 tabletje per dag en daar zit 0,5 mg foliumzuur in. Ik ben gewoon erg moe en zie ook bleek. Hoofdpijn heb ik nu niet meer zo. Zal dus wel een virusje zijn ofzo. Pas over minstens een week weet ik het zeker. Maar mocht iemand nog wat weten over het foliumzuur dan graag reactie. liefs Nikkie
Meestal na het ontbijt, en nu in het weekend tussen ontbijt en lunch. Dus sowieso niet op nuchtere maag. Maakt het tijdstip uit dan? Het beste is tussen twee maaltijden las ik op de bijsluiter. X
Ik ook altijd voor het slapen gaan. Je hebt dan het minste last van bijwerkingen (mocht dit van het foliumzuur komen) aangezien je slaapt. Met je avond eten kan ook handig zijn.
Hoi hoi, Ik heb zelf erg last gehad van moeheid toen ik begon met slikken en misselijkheid maar ik slik ook tirax(trage schildklier) dus die dosis is nu verhoogd naar 4 ipv. 3 en nu heb ik meer energie! Groetjes juulzrulez
ik had veel last van obstipatie maar nu ik het wat langer slik raakt mijn lichaam er volgens mij aan gewend en heb ik er geen last meer van. gr tamara
Bedankt allemaal. Ik heb niet echt last van constipatie, maar wel van rommelende darmen en moet juist iets vaker lijkt het (soms wel 2x op een dag ). Bah ik voel me echt naar... Wat trouwens ook vreemd is, sinds een paar dagen doet een van mijn poezen vreemd als hij me ziet. Hij wil ineens niet meer bij me komen en doet gewoon raar. Ik ga er bijna wat van denken. Ik wil er niet wat van denken maar het is zo vreemd allemaal. Ik voel me ook "licht" in mijn hoofd en heb weinig zin in eten. Als ik eenmaal eet dan gaat het wel maar echt zin in wat heb ik niet. Wist ik maar of het griep was of wat anders. NOg een dikke week dan weet ik t zeker. Als het over een week nog zo is kan het bijna geen griepje zijn, ben nooit langer dan 2 of 3 dagen niet lekker zelfs als ik griep heb niet. Wat betreft foliumzuur, ik slikte eerst gewone vitames speciaal voor vrouwen (Femfit) en daar zit ook al foliumzuur in (maar 0,2 per tablet). Dus dan zou ik er dan ook wel last van moeten hebben of zie ik dat verkeerd? En mag je trouwens wel paracetemol als je mogelijk zwanger bent (voor hoofdpijn bijvoorbeeld)? groetjes
ja nikkie je zelfs alleen maar paracetamol wanneer je zwanger bent en daar mag je niet te veel van hebben maar wanneer je hoofdpijn hebt mag dat gerust
Ik denk niet dat foliumzuur bijwerking heeft. Het is wat al eerder genoemd is gewoon een vitamine. Ik slik het al sinds dat we besloten hebben om voor een kindje tegaan en ik dus gestopt ben met de pil. Dat was 5 maanden geleden. Ik neem eigelijk dubbele foliumzuur, ik heb de tabletten die ik voor het ontbijt inneem en de vitamine kauwtabletten (van A tot Zink). Heb nergens geen last van.
Pas op met vitamine A. Daar mag je niet teveel van nemen als je zwanger bent. Daarom zijn er die speciale vitaminetabletten voor als je zwanger wilt worden of bent.
Ik zou dat echt niet doen! Te veel vit. A doet schade. Daarom kun je beter overstappen op een preparaat voor zwanger vrouwen, zoals gravitamon of FemNatal van Davitamon of andere merken...