bijwerkingen foliumzuur?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nikkie, 12 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Ok bedankt voor de tip. Ik laat deze vitamine staan voor mijn mannetje en ik ga over op andere. ;)

2. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ik neem het toch maar niet meer vandaag, ik voelde me echt niet lekker gister. Heel "licht" in mijn hoofd en helemaal niet fit.
    Ga morgen wel ff langs de apotheek om te vragen of mijn klachten van het foliumzuur kunnen komen en probeer anders een ander merk.
    Ik heb toch het idee dat mijn klachten van het foliumzuur komen.
    Omdat ik soortgelijke klachten al eerder gehad maar toen weet ik het aan het ontpillen.
    Dus weet het ff niet...
    Pas gisteravond knapte ik weer wat op.
    Misschien is mijn bloeddruk ook te hoog of juist te laag? Het was echt een vaag gevoel, alsof ik flauw kon vallen ofzo en daar werd ik weer heel gespannen van.

liefs Nikkie

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Misschien kun je deze vraag het beste aan je huisarts of apotheek stellen. Maar ik kan het me nauwelijks voorstellen dat foliumzuur bijwerkingen heeft. Het is een in water oplosbare vitamine, waarvan je het teveel gewoon weer uitplast. En die 4 of 5 microgram die we moeten slikken, is echt niet overdreven veel (200% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid - valt reuze mee voor een in water oplosbare vitamine)

4. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Is er verder niemand die bijwerkingen krijgt van foliumzuur?
    Bel morgen de apotheek als ik last blijf houden. Ben vanochtend weer licht misselijk (heb 'm nu gisteravond ingenomen).

liefs Nikkie

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik heb nog nooit bijwerkingen gehad van foliumzuur..

maar als ik jou klachten zo lees, de meeste weten onderhand dat ik verre iemand ben om iemand hoop te geven, lijken dit mij meer symptomen van een zw. jammer dat je nog 6 dgn moet wachten om te testen...

vooral wat jij schreef over dat je ïneens "moest" stofzuigen...dat lichte in je hoofd, dat weë gevoel e.d.

klinkt alsof je ijzertekort hebt....veel vrouwen hebben daar last van in het begin van een zwangerschap omdat de kleine dat van jou opmaakt, en als je dat niet "aanvult" kunnen dit de verschijnselen zijn...

ikzelf ben vanmorgen vergeten staaltabletten te halen maar morgen ga ik die zeker halen,juist om de klachten die jij beschrijft...je kunt ook van roosvice (weet ff niet meer hoe die heet) die drank halen en daar af en toe een glaasje van drinken, kijken of het dan beter gaat meid...

nogmaals ik ben iemand die iemand geen hoop gaat geven maar ik hoop van harte dat je einde van de week idd zwanger blijkt te zijn meid...

beterschap in ieder geval...

liefs smoekie

6. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Bedankt voor je lieve reactie Smoekie en gefeliciteerd met je zwangerschap (neem je geen mooie banner?) :D

Ik wacht nog met testen tot 33 dagen, dat was mijn cyclus vorige keer.. Maar omdat ik mijn ei al wat vroeger voelde deze keer dacht ik weer een cyclus van 27 dagen te hebben. Ff afwachten..
    Denk zelf dat het niks is, dat probeer ik maar te denken.
    Volgens mijn vriend mopper ik nogal de laatste dagen. Maar ja dat heb ik ook wel eens voor mijn ongi (PMS).. Van die moodswings, maar over het algemeen wel vrolijker. Een beetje emo.

Was vanochtend na mijn ontbijt weer licht misselijk en voel me gewoon niet zo lekker. Een beetje hangerig, nergens zin in.
    Voor hetzelfde is het een virus en hou ik mezelf dan voor de gek. Heb ook nu een zeurend gevoel in mijn buik.
    Ik zit alles maar te beredeneren: dat kan ook als je ongi moet worden etc. Want het kan natuurlijk beide kanten op.

Alleen 1 van mijn katten doet erg vreemd tegen me, daar ga ik bijna wat van denken... Hij wil ineens niet meer bij me komen en kijkt me steeds vreemd aan. Raar hoor.
    Mijn vlaag van opruimwoede is nu wel weer voorbij. Gister had ik het wel een beetje maar vandaag weer nergens zin in.
    Moodswings heb ik ook wel voor mijn ongi dusss.. Zuch zoals je ziet kan het dan beide kanten op.
    Alleen die misselijkheid en dat lichte gevoel in mijn hoofd heb ik anders nooit, alleen destijds met het ontpillen. En ik heb nog steeds steken links en rechts in mijn liezen. En weer lichte hoofdpijn zostraks
    Heb toevallig wel roosvicee (van de Aldi dan) staan dus probeer dat wel ff.
    Hoop natuurlijk ook wel dat ik zwanger ben en als het niet zo is is het jammer. Je kunt het toch niet afdwingen...
    Ik hou jullie op de hoogte natuurlijk.
    Ik reken maar nergens op. Ik lees het hier wel vaker, je lichaam kan je goed voor de gek houden..

liefs Nikkie

7. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Dat lichte gevoel is trouwens vandaag weer wat verdwenen...
    Heb trouwens gekeken op de soort roosvicee wat ik heb maar daar staat alleen op dat er extra vitamine C in zit, geen ijzer...
    Ik kijk het nog even aan.
    Denk nu sterk dat ik toch niet zwanger ben, anders zou je het toch wel "weten" wat je hier van sommigen leest. Ik voel verder helemaal niks bijzonders.
    Heb ook geen zere borsten ofzo... Alleen rond mijn ei. En meestal heb ik dat wel voor mijn ongi. Wel rugpijn nu.
    Aaaargh ik word gek van mezelf, ook nog een vrije dag vandaag en het weer is hier niet om over naar huis te schrijven. Ik loop nog steeds in mijn oude kloffie rond. Moet toch nodig wat gaan doen in huis.

liefs

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik wil je ook echt geen valse hoop geven hoor meid, denk gewoon dat je een griepje onder de leden hebt, dan kan het alleen maar meevallen enkel was dat het eerste wat ik dacht toen ik je "klachtenlijstje" las ;) en dat heb ik niet vaak, vaak zeg ik dan misschien een griepje onder de leden.... :D

wbt die roosvice die ik bedoel is die roosvice FERRO ik ben het toen op aanraden van mijn vk gaan drinken en het hielp echt wel, als je roosvice ferro intikt op google kun je zelf even lezen....

het is gewoon te koop bij de babyvoedingen in de supermarkt, waar de andere roosvices'staan zo heb je ook die laxo die werkt weer laxeerend...

enige nadeel wat je kan hebben met roosvice ferro is dat je ietwat verstopt kan raken, maar dat is weer de voor en nadelen even tegen elkaar afwegen...

succes..

o enne die banner komt pas als ik precies weet hoever ik nu ben, daar bestaat nu toch iets twijfel over.... ;)

liefs smoekie...

9. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hey meid, ja dat is ook zo. Ik denk wel dat ik een griepje heb want zo voelt het ook wel. Ik had hier trouwens nog Floradix tabletten liggen, dat is ook voor je ijzer. Een tijd geleden eens gekocht toen ik erg moe was. Die verkopen ze ook bij bepaalde drogisterijen. Heb er net even een gehad, bleeh die smaak.
    Moet je al gauw voor je echo dan? Wel fijn om te weten hoever je bent.
    Succes daar en ik hou het wel ff in de gaten.
    Wat mooi dat het toch nog zo is gelukt.

X

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ja dat kan ook heb zelf ook van die staaltabletten gehad (beetje sinaasappel achtig maar nog niet te drinken)

Ik moet officieel de 22e naar de gyn voor een termijnecho, maar omdat we woensdag terug moesten naar het umc utr. om daar de uitslagen te horen en te horen hoe nu verder te gaan wbt het zwanger worden (iui) wil ik haar vragen of zij niet misschien een echo wil doen omdat er toch best veel redenen zijn om aan te nemen dat ik misschien toch al wat langer zwanger ben dan gedacht...

uitgaande van mijn 1e dag laatste menstr. cyclus zou ik nu 5 wkn en 3 dgn zijn... maar als je mijn buik ziet, lijk ik wel 3-4 mnd zwanger zeg, kan bijna geen enkele normale spijkerbroek meer aan, en terugkijkend hoe lang ik al met deze klachten loop is dat een stuk langer en daarbij bij mijn andere 2 zw.was ik ook eerst nog 2x ongesteld geworden voor dat eindelijk het kwartje viel....,

en zo is het nu ook weer ineens schoot mijn cycus 3 dgn op en was ik maar 1 ipv 3-4 dgn ongesteld en dat wat ik had was 3x niks...dus tja toch ff afwachten....

beterschap,
    groetjes smoekie

11. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Spannend dus, ik ben benieuwd...
    Ja je hoort wel vaker dat somigen nog een paar keer licht ongesteld worden.
    Je hebt dus nooit getest verder?
    Ik hoop voor je dat ze een echo wil doen maar ja misschien zeggen ze wel dat het dus bij je eigen gyn moet.
    Wat een wachttijden dan zeg.
    Maar je buik kan ook door je darmen komen he. Maar zelf weet je t beste natuurlijk.
    Succes!

liefs Nikkie

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    we zien het wel meid, of jullie lezen het woensdag de 16e en anders de 22e... :)

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als je bij het WKZ in Utrecht aangeeft dat je niet precies weet hoever je bent, dan krijg je zo een echo! Zeker als je daar al bij de gyn loopt.

14. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Verder niemand die bijwerkingen heeft van het foliumzuur?
    Ik denk dat ik gewoon een virusje heb te pakken. Werd vanochtend om vijf uur wakker, met een enorme hoofdpijn en misselijk. Later vanochtend erg last van mijn darmen, bijna diarree :oops:
    Ik lees hier altijd dat verstopping een symptoom is van zwangerschap dus zal bij mij dan wel niks zijn. Ik moet de afgelopen week juist extra vaak zeg maar.
    Voel me verder wel moe, futloos, slap en warm en afwezig. Maar mijn temp is normaal zeg maar dus toen dacht ik ook al het zal wel niks zijn, als je zwanger bent stijgt ie toch altijd. Wanneer trouwens, weet iemand dat. Toch al voor je NOD?
    Nog een week afwachten dan weten we het zeker... Het zal wel niks zijn. Ben er nu weer chagrijnig van.
    Ik test pas na 32 dagen als ik dan nog niet ongi ben.

liefs Nikkie

p.s. Smoekie succes morgen!

15. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    we moeten morgen terug komen bij het UMC in Utrecht...ik ben daar geen patiënt, maar Ed, voor hem moeten we nu ook terug om de uitslagen van de onderzoeken te horen, dus tja tis ff afwachten of ze die echo wil doen ondanks dat ik daar dus geen patiënt ben....

anders zit er niks anders op dan te wachten tot volgende week donderdag...wil zo graag zo'n banner onder mijn naam he ;)

------------------------------------------------------------------------------

denk niet dat het bijverschijnselen zijn van foliumzuur hoorm,

klinkt idd als een griepie meid, hoop dat gauw over is meid want ziek zijn is gewoon k*t...

toch blijven we gewoon hopen dat het klachten zijn die bij iets anders horen ;)

liefs smoekie

(thanks meid, je leest het morgen wel)

16. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ja een leuke banner is wel fijn ;) Succes morgen ik ben benieuwd of ze ook een echo willen doen, anders moet je nog een week wachten :(

Ik wacht het maar af, ik kan het toch niet afdwingen. Het komt zoals het komt zeg ik dan maar altijd.
    Hoop dat het duizelige snel weg is. Slik nu wel van die Floradix tabletten. Eerst maar eentje per dag.
    Ik laat het jullie allemaal wel weten volgende week.
    Thanks for the support!

X

17. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Mijn schoonzusje had trouwens ook erg last van diarree e.d. toen ze net zwanger was. Hoeft dus niet altijd verstopping te zijn.
    Maar ik klamp me daar niet aan vast hoor.
    We zien het wel.
    Probeer het nu maar wat van me af te zetten. Hoop dat ik me snel weer lekkerder voel. Dan weet ik tenminste zeker dat het een griepje was!

liefs

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Smoekie,
    Je kunt het ook aan je HA vragen. Een vriendin van mij die wist ook niet zeker wanneer ze nu zwanger was geraakt. Zij was ook al meer dan een jaar aan 't proberen. Ze ging naar de HA en die zei: "nou dan vragen we een echo voor je aan, weten we gelijk hoever je bent" Dus je zou het kunnen proberen. VKs zijn ook voorstanders van echo's als je niet precies weet hoever je bent. Je zou dus ook vast een VK kunnen bellen en vragen wat zij ervan vindt. Veel succes, dat je zwanger bent is al geweldig toch?

19. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik had het ook direct nadat ik wist aan mijn ha gevraagd, en die zei ook bel maar jaar je gyn en maak maar een afspraak voor een termijn echo, en heb toen ook gelijk opgebeld naar de gyn, en kon een afspraak maken voor afgelopen woensdag maar toen zei de assistente dat zou ik wel nog maar net zwanger zijn, er waarschijnlijk nog niets te zien zou zijn of een klein vruchtzakje, en ik dan misschien in de zenuwen zou zitten tot de volgende echo bij de vk..vandaar dat we die echo op de 22e hebben gezet maar ja omdat het nu wel ineens zo heel snel gaat achteraf gezien (echt zw. buikie - al een tijdje moe - lopende tijdbom etc etc) hoop ik gewoon dat zij het morgen al zou willen doen...

ben ik langer kan ik er toch niets aan veranderen.....de vk zei dat de assistente gelijk had, en heeft daarom ook de 1e afspraak bij haar op de 25e gezet 2 dgn na de echo....

thanks meid...

-------------------------------------------------------------------

ik zou niet eens kunnen wachten met testen denk ik, denk dat ik al weer zo gek zou zijn geweest om te testen maar ja dat ben ik weer :(

hoop in ieder geval dat je snel opknapt meid en nog meer natuurlijk dat je deze "mankementen" niet voor niets hebt... ;)

liefs smoekie

20. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Ik denk als mijn man dit zou lezen dat hij zou zeggen van wel :)

Greets Beeb

Deel Deze Pagina