bijwerkingen foliumzuur?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nikkie, 12 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ik voel me nu wel weer lekker, vreemd hoor. Nadat ik weer een tijdje licht in mijn hoofd was en s ochtends wat misselijk.
    Wat ik trouwens nog even wilde vragen. Ik heb nu een soort buikpijn middenin mijn onderbuik, tussen venusheuvel en navel zeg maar. Daar zit toch je blaas? Dus misschien heb ik toch een kleine blaasontsteking, wel vaker gehad maar vergeet altijd hoe het voelt en ik heb vaak buikpijn (ivm mijn spastische darm) dus dan let je er niet echt op. Dus voor de zekerheid lever ik mijn urine wel ff in als het zo blijft. En ik moet erg vaak plassen. Maar bij mij is dat dus ook altijd zo als ik ongi moet worden. Dan heb ik heel erg die drang maar moet minder omdat ik vocht vasthou. Zoals ik al zei het kan nog beide kanten op.
    Wil het zo graag! Maar ja maar even afwachten dus.
    Heb nu trouwens foliumzuur bij de AH meegenomen, daar zit 400 mcg in (0,4 mg denk ik?). Dus dat ga ik nu ff proberen.
    Op dat potje staat dat je 1 tablet s ochtends na het ontbijt moet nemen, dus niet s avonds.

liefs Nikkie

2. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    En Smoekie, al nieuws? Of moet je vanmiddag nog? ik ben benieuwd.
    Ik heb nog niks gehoord van de apotheek.
    Vandaag weer misselijk en last van mijn darmen. Geen hoofdpijn want ik heb gister minstens een liter water gedronken en nog andere dingen.
    Ik heb nu ontzettend veel afscheiding, het is erg nat en glibberig zeg maar.
    Weet even niet of ik dat normaal voor mijn ongi ook heb. Volgens mij ben ik in ieder geval niet "droog' voor ongi. Jullie wel?

liefs Nikkie

3. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    FF een update hier. Vandaag niet meer echt symptomen, alleen af en toe steken in mijn liezen en lichte buikpijn. Ook heb ik wel wat een trekkerig gevoel in mijn borsten maar nu meer richting oksel. En ik voelde me wat benauwd, een drukkend gevoel tussen mijn borsten, wat dat nu weer is? Mijn tepels voelden wat prikkerig aan vanochtend. Maar verder merk ik niks bijzonders.
    Heb wel enorm veel last van moodswings deze keer. Ruziemakerig ten opzichte van mijn vriend en een beetje dwars...:( Niet echt de bedoeling maar ja ik wijt het maar aan de hormonen.
    Zal wel van naderend ongi komen.Heb er deze keer wel erg last van.. Vorige ronde was ik in een goed humeur en werd toen zomaar ongi vanuit het niets. Ik kan dus nergens op vertrouwen... Bij mij lijkt wel geen maand hetzelfde pfff.

groetjes Nikkie

p.s. Smoekie ik had gelezen dat je toch nog even moet wachten. Nog een paar daagjes dan weet je hoever je bent, spannend!

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ging de vraag niet over Foliumzuur?
    Het betreffende woord al een tijdje niet meer gezien ;)

5. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Eh foliumzuur foliumzuur foliumzuur hahaha grapje :)
    Je hebt gelijk hoor.

Doei

6. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    hier iemand die misselijk werd van folium zuur! Ik slikte voor mijn zwangerschap foliumzuur en kreeg steeds een weeig gevoel in mn maag. Wel gewoon eetlust. Tijdens mn zwangerschap ben ik gravitamon gaan slikken. Ik hield niets binnen..... Toen las ik ergens op internet van iemand dat het bij haar lag aan foliumzuur. iom de vk ben ik toen gestopt met slikken en met 2 dagen voelde ik me weer prima. Dus het kan echt ;)

Natuurlijk hoop ik voor jou dat het valt onder de zwangerschaps kwaaltjes, daardoor verergerde het wel bij mij......

7. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    En hoofdpijn, kan dat daar ook van komen? Ik ben nu niet echt meer misselijk dus weet niet zeker of het van het foliumzuur kwam.
    Maar heb wel veel dorst en voel me nog niet helemaal fit :( Er is al eens getest op suikerziekte omdat ik tijd geleden heel vaak moest plassen maar dat bleek van de stress te komen die ik toen had (dacht ik achteraf).
    Maar het lijkt me dus sterk dat het allemaal van foliumzuur kan komen.

groetjes

8. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Slik nu sinds een paar dagen foliumzuur van een ander merk en ben niet echt misselijk meer dus misschien kwam het toch van die andere?
    In deze zit trouwens 400 mcg, dat is hetzelfde als 0,4 mg toch? Die andere was 0,5.
    Heb sinds gister weer wat krampjes, ben bang dat ik toch ongi ga worden.
    Even afwachten dus. Ik laat het zeker nog even weten. Heb al een paar nachten (zonder reden) erg slecht geslapen. Lig s avonds/ s nachts een tijd wakker en ben s ochtends weer vroeg wakker. Lekker als je net een lang weekend hebt... Balen.

liefs Nikkie

9. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    ik heb geen hoofdpijn gehad zover ik me kan herinneren sorry. Maar iedereen reageert anders. Maar bij mij ging het argument van natuurlijke stof heeft geen bijwerkingen niet op, dus voor jou kan het zelfde gelden. Misschien dat de andere dosis voor jou werkt! Hoop dat je ons over een paar dagen goed nieuws kan brengen!

10. Anieteke

Anieteke Actief lid

21 apr 2007
    301
    0
    0
    Ik was op zoek naar de vraag of hoofdpijn door foliumzuur kan komen en zodoende kwam ik in dit draadje terecht...

Ik denk dus ook dat ik er hoofdpijn van krijg, want als ik een pilletje neem, krijg ik na een uurtje een knallende koppijn die in de loop van de dag weer verdwijnt!
    Ik heb ze van Apothekers.

Ik hoop dat het bij jou over is, ik ga proberen ze 's avonds in te gaan nemen (las dat iemand dat deed hier). Ook een wee gevoel heb ik vaak, terwijl ik echt niet zwanger ben.

Deel Deze Pagina