Ik lees nergens iets over evt bijwerkingen van foliumzuur tabletten. De eerste en 3de maand heb ik ze geslikt en had ik last van misselijkheid en andere maagklachten. De 2de maand heb ik ze laten staan en had ik nergens last van? Misschien dat iemand mij kan vertellen of foliumzuur bijwerkingen kan hebben? Op het internet kan ik er niets van vinden....
Het zijn vitamine die je ook door je eten binnen krijgt, daar zitten geen bijwerkingen aan vast denk ik
wat wel kan als je foliumzuur gebruikt dat andere 'medicijnen' (bijv methotrexaat) die je gelijktijdig gebruikt zijn werking kan verliezen. ik weet niet of je medicijnen slikt? de kans is klein, en bijwerkingen niet groot, maar je kan het eens nakijken. misschien het eens aan de apotheker vragen. evt bijwerkingen koorts en/of huiduitslag, maar dit komt zelden voor.
Hallo, de eerste maanden gebruikt ik mama puur en daar ben ik ook erg misselijk van geweest. ben nu overgestapt op Gravitamon, vitaminen en foliumzuur ineen.
Dus het kan wel dat ik daar misselijk van ben. Misschien moet ik inderdaad eens wat anders proberen. Bedankt voor de reacties.
maar puur mama zit veel meer in dan alleen foliumzuur, dus meer dingen om misselijkheid te veroorzaken. Neem je foliumzuur misschien op een nuchtere maag?
Bij foliumzuur moet je wel eten he Ik was er ook vaak niet lekker van kwam dus omdat ik hem zo innam zonder wat te eten
Foliumzuur op zich is een vitamine die ook in eten zit enzo, alleen niet in die hoeveelheid dat het voldoende is bij een kinderwens. Dus bijwerkingen zijn er niet. Je lichaam kent de stof al heel lang!
Dit heb ik gevonden op http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat= ... on&id=6957 Antwoord apotheker Er is niets bekend over schadelijke gevolgen van overdosering. Uit onderzoek is gebleken dat mensen die vijf jaar lang 15 milligram foliumzuur per dag slikten (dit is veertig keer de aanbevolen dosis), daar geen nadelige gevolgen van ondervonden. Eventueel kunnen maagklachten voorkomen.
Bedankt voor het opzoeken, ik kon er niets over vinden! Ik ga proberen die pillen dan maar bij het avondeten te slikken. Hopelijk werkt dat beter.
Hoi, ik slik ze nu 3 dagen en heb last van mijn maag en ben erg misselijk. Heb er alleen niet bij stil gestaan dat het daarvan zou kunnen komen. Ik bel morgen even naar het spreekuur van de dokter. Als ik iets wijzer ben laat ik het je weten. groetjes
Ja hoor... herkenbaar! Zodra ik braaf mijn femnatal geslikt heb, hang ik binnen een uur boven de toiletpot om alles er weer uit te gooien! Slik ik 'm niet, hoef ik ook niet over te geven. Overigens was het mijn man die het opviel, aangezien hij meestal met tafeldekken de vitamines aangeeft, anders vergeet ik het .