Tenzij je kind de dood in de ogen kijkt, in coma raakt, wellicht zuurstoftekort oploopt en blijvend hersenbeschadiging ondervindt.
Dat kan gebeuren maar hoeft niet, dus je weet niet in hoeverre de longschade is en dan moet je een afweging maken wat jou ernstiger lijkt, de prik of een eventuele opname. Mag ik vragen wat voor werk je doet? Waarin je bent afgestudeerd? Ben nieuwschierig
Ook dat nog, was ik vergeten te vermelden, ook niet onbelangrijk, dank je Merijn! Ik mistte je al een tijdje hier, hopelijk was er niks bijzonders, was je er niet of zat je in andere topics dan ik
oke, ik snap hem, maar dat risico is tot nu toe met de "gewone griep"nog steeds groter. In ieder geval overlijden daar meer personen per jaar aan, dan aan de mg. Ook "gezonde"mensen. En is voor mij dus geen reden om mijn kinderen te laten enten, omdat de risico's van het vaccin onbekend zijn, en ze een milde griep zelf moeten kunnen overwinnnen, Natuurlijk zitten er risico's aan, maar dat is dus in beide gevallen, en niemand kan zeggen wat het juiste is. Dat probeer ik dus ook niet, en ik neem aan jij ook niet.
ik denk dat ik mijn zoontje niet laat inenten het vaccin vind ik erggg vaag, er wordt naar mijn gevoel té weinig informatie verstrekt betreft de bijwerkingen, veiligheid etc.... en babies TOT 6 maanden krijgen hem niet, omdat (zei de arts bij mij op het CB) -Het vaccin niet werkt bij babies tot 6 maanden, door de antistoffen die ze nog van hun moeder in hun lijfje hebben - en het niet zeker is of het wel veilig is bij zulke jonge babies. Deze 2 dingen spreken mij tegen, als het NIET werkt dan gaat de veiligheid toch al sowiezo niet meer op? want wat niet werkt,, hoeft niet gegeven te worden en hoef je ook niet over de conseqeunties na te denken?!?! dit vond ik erg raar En, Het is een MILDE griep...... de meeste mensen die eraan zijn overleden hadden al een medische voorgeschiedenis.... En de griep verloopt niet anders dan de normale griep elk jaar...... Hoe groot is dan de kans dat mijn kind er ZO enorm ziek van wordt dat hij naar de IC moet en aan de beademing gaat. volgens mij is die kans zoooo ontzettend klein.... ik vind het zoooo moeilijk maar mijn gevoel zegt zo ontzettend NEE...
Verbaast me wel, sorry dat ik het zeg Ik had van een arts een grotere wetenschappelijke kennis en onderbouwing verwacht.
Precies. Het zou me niets verbazen als de kans op complicaties vanwege de griep groter is. Overigens, de griep is wellicht nu mild, maar het is nog steeds mogelijk dat het muteert en juist overgaat naar een ernstigere variant.
Door vaccinatie wordt je immuunsysteem aan het werk gezet en juist door dit proces ben je sterker dan zonder dit proces. je lichaam is na vaccinatie in staat om als de griep in je lijf komt, dit virus te herkennen en weet wat het moet doen!! Het feit dat mensen die zich niet laten inenten een beter immuunsysteem zouden hebben, vind ik 'onzin'. Stom gedoe of niet, we hebben de keuze, en dat is ook een gegeven. Ze laten je niet zomaar aanrommelen!
Die wil ik best geven , maar lijkt me hier niet het forum voor, Er staat zoveel onzin tussen en zo veel meningen en iedereen denkt het gelijk aan zijn zijde te hebben Ik heb ook niet de intentie iemand te overtuigen van het een of het ander aangezien er zo veel dus niet bekend is.En het alleen gissen blijft naar wat het juiste zou zijn. Vind ook niet dat mensen andere mensen iets moeten proberen op te leggen zoals jij naar mijn gevoel in dit onderwerp veelvuldig doet, en dan ook zonder onderbouwing te geven. Helaas zijn de meeste sites en tijdschriften waar ik mijn info vanaf haal niet voor "leken" te bezoeken, dus kan je weinig laten lezen wat er in de medische wereld leeft. Maar ook onder artsen zijn de meningen zeer verdeeld
Ik kan alle webites waar jij op doelt lezen, dus kom maar op met je informatie Dit bedoel ik overigens serieus want ik ben echt benieuwd naar de artikelen
Mijn intentie is niet om iemand te overtuigen, maar wel om onwaarheden/onvolledigheden aan te stippen. Ik vind niet laten inenten niet perse een verkeerde keuze, al laat ik mijn zoontje wel inenten.
Ik hoor meerdere praten over dat er wel bekend is wat het met je kan doen over een paar jaar ( als je inent ) maar dat vind ik knap want de ziekte is nog maar net bekend .. En het me wel of niet laten opnemen in een ziekenhuis omdat er fouten worden gemaakt heeft niets te maken met het feit of ik mijn kind wel of niet wil inenten .. Ik wil er alleen mee zeggen dat ik tegenwoordig er gewoon niet van op zal staan te kijken als er dadelijk word gezegd dat ze beter toch niet hadden kunnen inenten want ze zijn er achter dat het een foutje was, het is maar een voorbeeldje hoor .. @Merijn: Het maakt mij gewoon ongerust dat er in de medische wereld nog steeds word gediscuseerd of het vaccin wel goed is, en dan kan jij ( vb ) zeggen dat je zieker kan worden van de ziekte zelf dan van de bijwerking van het vaccin maar hoe weet je dat nou ? Het is nooit getest .. Tot nu toe zijn er nog steeds meer doden gevallen door de '' normale '' griep dan bij de Mexicaanse griep .. en de meeste zijn overleden mede omdat ze al een onderliggende ziekte hadden ..
@ chantal1984: ik zie eigenlijk vooral een discussie of vaccineren wel noodzakelijk is. In veel mindere mate of vaccineren nou wel verstandig is of niet. En je moet wel de onderscheid kunnen maken tussen een wetenschapper die goed is in zijn vak of iemand die zich enkel en alleen voordoet als iemand die er verstand van heeft. Een redelijk bekende website die tegen vaccineren in het algemeen pleit (ik vind de website te laf en te slecht om hem te noemen), haalt bijvoorbeeld wetenschappers aan die nog nooit ook maar 1 artikel hebben gepubliceerd. Dat kan niet Ik weet wel waar ik op moet letten, maar veel mensen weten dit niet. Maar ik ben het ermee eens dat je de gevolgen nooit 100 procent zeker kunt weten. Dat is gewoon een feit. Maar het is van een heel ander kaliber dan bijvoorbeeld de des kinderen. Ik acht de risico's dus zeer minimaal en durf het risico wel aan. Maar ik kan begrijpen dat iemand anders het niet aan durft. Ik heb OOK getwijfeld, ik vind de keuze ook lastig. Mijn man was direct voor vaccineren, maar ik kan hierin mijn emotie een grote rol in laten spelen en mijn rationele wat meer laten varen. Ik geloof niet dat de kans groot is dat hij ernstige gevolgen zou lijden door niet te vaccineren, maar ik kies ervoor het risico niet te lopen. Helemaal mee eens, iedereen zijn eigen keuze Ik vind niet dat er een slechte keuze is.
Het is idd een discussie of je wel of niet moet enten en denk dat daar een forum ook voor bedoeld is .. Ik neem in deze discussie alles in me op en besluit dan later of ik het wel of niet doet .. Ik kan heel goed onderscheid maken tussen iemand die een echt deskundige is of niet, ik mag aannemen dat mijn dokter wel eerlijk is .. Die zegt namelijk dat ze eigenlijk tegen iedereen moeten zeggen dat ze zich moeten laten enten terwijl dat ( zoals mijn dokter zegt ) ze zelf niet eens eerlijk durven toe te geven dat het slecht of goed is ... Moet een weterschaper perse een artikel te publiceren om een goede eerlijke wetenschapper te zijn ?? Daar ben ik het niet mee eens maar goed .. En ik ben wel benieuwd wat voor website je dan bedoeld als je er dan zo zeker van bent dat jij gaat enten dan kan je toch net zo goed zeggen wat het voor site heeft, of ben je bang dat je dan alsnog gaat twijfelen als je het leest ? Nogmaals als iedereen vanaf het begin wat minder vaag had gedaan over eventuele bijwerkingen ed en gewoon vanaf het begin eerlijk verteld waarom er zou moeten worden ingent dan hadden we nu ook niet verschillende speculaties ( krijg ineens trek in speculaas ) gehad op internet..
Ja dat moet, zeer zeker! Dat jij het daar niet mee eens bent, zegt eigenlijk dat je niet weet hoe de wetenschap in elkaar zit Ik durf hier zeer (!) stellig in te zijn, aangezien mijn man zelf een wetenschapper is. Overigens bedoelde ik de discussie tussen virologen zelf en niet hier op dit forum