Nou ja zeg Je kunt het voor de verandering toch ook gewoon eens van me aannemen? Een wetenschapper is per definitie gepromoveerd, iemand die in de medische wetenschap is gepromoveerd, heeft per definitie gepubliceerd. Klaar.
Merijn het probleem met jou is is dat je altijd gelijk wilt hebben, niet alleen in dit topic maar ik merk het in meerdere topics, jij vind dat je je kind moet enten dus ga je net zo lang door duwen dat andere dat ook doen, en als dat je bedoeling niet is dan zou ik het toch maar eens anders gaan formuleren want zo komt het bij mij ( en bij meerdere onder ons ) over ... Ik denk dat jij maar eens wat vaker wat van andere moet aannemen ipv andersom .. Als ik vind dat je gelijk hebt dan neem ik wat van je aan ja maar momenteel ben ik het niet met je eens .. Klaar !!
Een afgestudeerd arts die op een forum niet onderbouwde informatie geeft aan mensen die toch al zo in de war zijn? Sorry maar of je weet niet met mensen om te gaan of je spreekt niet de waarheid. Dat kun je niet maken. Of je vertelt gewoon wat je weet. Onderbouwd of je geeft geen informatie. Hiermee maak je mensen dus nog meer en onnodig in de war. Overigens weten ze ( de wetenschap) inderdaad niet de gevolgen op lange termijn. Maar vergeet niet dat dit gaat om ALLE vaccinaties. Als je nu je kindje niet laat inenten betekent dit eigenlijk dat je dat ook niet met de andere prikken moet doen die je op het CB haalt. Men ziet het aantal auto immuun ziekten toenemen en dit zou mogelijk kunnen komen ( dat zijn ze nog steeds aan het onderzoeken) door vaccineren. Mensen worden erg "schoon" gehouden en zo zouden ziekten ontstaan als astma en eczeem ( mogelijk nog vele ergere ziekten als lupus en MS) Dit kan gaan spelen in het volwassen leven. Elk mens reageert anders en het is dan ook niet te voorspellen wie het later wel krijgt. Dat kan erfelijk zijn. Het is slechts een hele kleine kans op een dergelijke auto immuun ziekte maar omdat die er wel is kunnen ze nu gewoon niet zeggen of het vaccin ook iets op lange termijn gaat doen.
wat een gedoe allemaal zeg over die prikken. Veel verschillende informatie gaat er rond.. pff.. blij als dat inenet gedoe voorbij is zeg, dan kan iedereen weer rustig aan gaan doen. En dan rustig afwachten als je ingeent hebt wat het doet. En als je het niet doet hopen dat je kindje de griep niet krijgt, en als je kindje of jij het krijgt het niet extreem erg is... Hier wel inenten een dinsdag. En ga me er niet 1000 % inverdiepen want overal zeggen ze wat anders dus wie en wat er gelijk heeft weet ik niet dan word ik gek volgens mij. Ik doe ook de inentingen via het Cb dus deze doe ik er ook bij, Ik vertrouw maar op de wetenschap dat ze weten wat ze doen. EN zo niet dan is dat het risico wat ik neem. Maar hier een dochter die snel ziek is heel snel. En snel vatbaar is voor griepjes daarom geef ik haar het vaccin. En meiden kom op laten iedereen nou in zijn waarde laten! respecteer elkaar zijn mening en word niet al te fel. Nergens voor nodig iedereen heeft het moeilijk met het maken van een keuze over het wel/niet inenten. En logisch het gaat wel om je kinderen! dus probeer elkaar te helpen en elkaars mening te accepteren op een normale manier !
Maar met de inentingen die kids nu krijgen op het CB is al jarenlang getest en daar weten ze dus mee wat het eventueel op langere termijn voor bijwerking kan hebben, tuurlijk kunnen ze je dit niet garanderen maar ze kunnen je wel meer info geven dan wat ze nu kunnen doen over dit vaccin .. Snap ie wat ik bedoel ? Ik vind het gewoon eng wat betreft de vaccin van nu wat dat op latere leeftijd met je kan doen ...
Haha Aan je eerste stuk heb ik niets toe te voegen. Iemand die zich uitlaat als arts op een forum, hoort ook een overwogen reactie te geven op iets belangrijks als dit (ook als iemand naar de achtergrond vraagt, dan geef je daar geen antwoord op). Wat betreft je laatste stuk, heb ik geen idee. Ik weet het fijne er niet van, maar het verbaast me niets.
Ik was al bezig met reageren .. Maar zit zoveel in mijn hoofd dat ik het ff niet meer wist Zit zooooo in dubio
Waar kan ik die bijwerkingen melden? Of moet dat via de huisarts.... helaas heb ik namelijk wel bijwerkingen gekregen Alleen zei de huisarts al dat de kans 1 op 10.000 is maar ik lees op nu.nl dat er alleen maar meldingen binnenkomen over pijnlijke plekken etc... Dat is bij mij dus niet het geval geweest helaas
Ben trouwens wel benieuwd hoeveel kindjes al hoestend met de mexicaanse griep die sporthallen of zelfs (zoals ik hier lees) de Rai in komen lopen.. Omdat mama of papa misschien nog niet weet dat zijn of haar kindje de mexicaanse griep heeft, of dat het nog in een pril stadium is, of dat mama of papa gewoon eigenwijs zijn en toch met hun zieke kindje komen opdagen.. kan allemaal. En aangezien de vaccinatie pas zo'n 10 tot 14 dagen na de tweede vaccinatie echt effectief is.. vraag ik me af of zo'n massa-inenting wel slim is.
Is het ook niet zo dat de inentingen die via het CB worden gegeven voortdurend in ontwikkeling zijn? Daar voegen ze ook vast wel eens dingen aan toe waarvan niet 100 procent zeker is dat ze op de lange termijn niets doen. Ik weet niet of dit waar is, maar het lijkt me wel waarschijnlijk.
Dat hebben mijn man en ik inderdaad ook gegrapt naar elkaar. Maar ja, anders is er wel een aardig risico dat hij het oploopt op het KDV of zelfs een nog groter risico dat ik het oploop op de universiteit. Massa ontmoetingen heb je dagelijks dus daar is dit geen uitzondering eigenlijk.
Klopt Merijn. (ik reageer op je berichtje waar je zegt dat er vaccins steeds worden aangepast) Daarom is het ook vreemd dat mensen hier zo bang voor zijn. Maar dat komt vooral door mensen die zogenaamd deskundig zijn en de summiere informatie vanuit de overheid. Een massa inenting zit ik ook niet op te wachten. Ik ben bang dat we inderdaad dan veel kan hebben om het te krijgen.
Mieppie: Dank je wel. Ik vroeg het me af omdat zorg nogal een breed gebied is. Moet je wel erbij zeggen dat je vroeger een beetje allergisch was voor ei. Nu kun je mensen onnodig bang maken door dat niet te melden Maar heel vervelend voor je! Hoop dat het inmiddels beter met je gaat! Waar je het kunt melden durf ik niet zo te zeggen, sorry.