Sinds november heb ik een koperspiraal en heb ik nogal vage klachten. Ik heb hele erge schouderpijn, ik denk aan een frozen shoulder. 2 x flink ziek geweest sindsdien, incl een antibiotica kuur Psoriasis speelt weer op En nu werd ik van de week ineens wakker met een dik oog. Het is allemaal een vorm van een ontsteking in mijn lijf. Toeval? Ik denk het niet! Ik kijk het nog even aan tot na de zomer en anders gaat hij er uit. Meer dames die dit herkennen?
Ik herken het niet, al vele jaren koperspiraal. Mijn eerste gedachte is eerder: heb je veel (langdurige) stress? (want dat kan echt flinke domper zijn op je immuunsysteem). Wel vervelend voor je. Ik weet niet wat voor anticonceptie je hiervoor gebruikte, maar als dat hormonaal was, kan dat misschien ook een rol spelen (kunstmatige hormonen vs. eigen hormonen)? Sterkte.
Ik heb 4 jaar een koperspiraal gehad. Menstruaties waren wat heviger maar de klachten die jij beschrijft herken ik niet
Ik vind het ook niet herkenbaar voor een koperspiraal. Hier ook wat zwaardere menstruaties maar verder nergens last van gehad. Ook sinds hij eruit is niet ineens dat ik me beter/anders voel ofzo.
Ik herken de klachten niet zoals je begrijpt, maar ik vind het wel een onding en had er wel veel last van. Wat mij betreft is een kopervergiftiging bv niet ondenkbaar.
Ik kan tegen heel veel metalen niet, mede de reden waarom ik nooit een koperspiraal wilde hebben. Oorbellen was al een drama ook als t gaatje prima geheeld is. Maar mijn lijf reageert al vlot met ontstekingsreacties. Om die reden zou ik bijv ook geen gebitsprothese willen waar ze een pen in je kaak voor zetten, durf t risico niet aan.
Zijn er op een andere manier nog veranderingen geweest welke invloed kunnen hebben? Hormonaal ed? Ik heb 2x koperspiraal gehad (1x 3 jaar en toen kinderwens, daarna 1 jaar maar toen werden mijn menstruatie me te heftig dus toen er weer uit). Overigens was het voor mij wel de enige geschikte anticonceptie i.v.m. ernstige migraine (al sinds kinderleeftijd).Ik herken jouw klachten dus niet direct, maar goed, ieder lijf is weer anders en gaat anders met bepaalde stoffen om natuurlijk. Weet niet of je er wat mee hebt, maar je zou ook eens een orthomoleculair therapeut kunnen overwegen.