Iemand ervaring met lactulose? Wat zijn de bijwerkingen hiervan? Mijn kleine man heeft het gekregen ivm het niet kunnen poepen maar is nu extreem winderig en heeft erge krampen. Kan dit komen door de lactulose?
Buikpijn en winderigheid zijn wel bijwerkingen maar wel vrij weinig voorkomend. Lekker zijn buikje masseren denk ik, zo zielig als die kleintjes zo'n last van hun buikje hebben...eerst niet kunnen en nu een en al beweging in zijn buikje acherm...Hopelijk komt de boel wel lekker los! Sterkte
Ik heb zelf lactulose gehad na de bevalling en ik herken de bijwerkingen wel. Zal dus zeker ook goed bij je kleintje kunnen. Ik hoop dat het allemaal snel gaat werken en dat je kleintje van de klachten af is.
hebben vanochtend geen lactulose gegeven en hij heeft gelukkig toch gepoept!! buikkrampen zijn er nog steeds, hopelijk gaat dat ook snel beter
Hier heeft de kleine man een half jaar lactulose gehad. Weet niet hoeveel cc jij op een dag geeft?? Het kan zijn dat ze buikkrampen er van krijgen, zou dan iov met CB of HA (degene die je de lactulose heeft geadviseerd) om de lactulose wat te minderen. Wij zaten hier op een gegeven moment aan de 20cc pd. Gelukkig zit hij nu sinds 2 weken zonder en dat gaat super!! Mag ik vragen welke voeding je gebruikt? Wij gaven omneo en nutriton ivm het vele spugen. Volledig gestopt met nutriton omdat het spugen niet minder werd. Toen ook direct gestopt met de lactulose wij gaven toen nog 5cc pd. Het poepen is toen goed op gang blijven komen.
we gaven maar 2,5 ml lactulose op een dag. we gebruiken hypo-allergene voeding. De nutriton gebruiken we al heel lang en eigenlijk nooit problemen mee gehad; maar nu is het receptuur veranderd van de nutriton. Misschien moet hij daar aan wennen?