Goedenmorgen, Ik zat altijd aan de combinatiepil, ivm klachten een andere combinatiepil gekregen, weer klachten, toen overgestapt op de minipil. Waar ik nu precies een maand aan zat, 1 strip afgemaakt. Nou ga ik 6-9 mei op vakantie en wil ik niet ongesteld wezen, en met de minipil weet je dat niet. Nou wil ik misschien weer terug op de combinatiepil vanaf vanavond, dan ben ik waarschijnlijk niet ongesteld. (Tampon is geen optie voor mij). Maaaaar.... nou zouden wij nog 2 strippen van de minipil nemen, en dan stoppen (eind april) en voor een 2de gaan in mei. Nou kan ik idd wel gewoon door slikken en na de vakantie gaan stoppen, alleen... ik ben erg bang dat m'n lichaam/hormonen erg van slag zullen zijn en t hierdoor een eeuwigheid gaat duren voordat ik ongesteld ga worden en dus zwanger kan worden. Is het wel slim om weer over te stappen? (Zo nee, wat moet ik dan, ik wil niet ongesteld zijn) en.. ik heb dan geen strippen meer, we zouden geen pil meer bestellen na deze 2 strippen. Moet ik dan gewoon toch de minipil bestellen en doorslikken? Maar dan is de kans er alsnog dat ik alsnog ongesteld ben.. maar als de minipi zich een beetje gedraag zoals de combinatiepil zou doen, dan zou ik niet ongesteld moeten zijn (ben nu ongesteld, en dat zou k met de combinatiepil nu ook zijn alleen geen idee nu hoelang dit gaat duren). En als ik wel die week zou stoppen in april, en ik DIRECT ongesteld wordt na een paar dagen, is de kans er dat ik t dat weekend nog ben, maar misschien ook niet.. maar als ik later ongesteld wordt, is de kans er sowieso dat ik t dat weekend ben/wordt. Heeft iemand enig idee wat ik het beste kan doen? Zonder de hormoonhuishouding helemaal van streek te maken zodra ik ga stoppen met de pil?! Liefs, PandaBeertje
Denk dat ik vanaf vanavond toch maar terug moet naar de combinatiepil. Heb met de minipil ook klachten dus dat doet t hem niet. En dan stoppen we na de vakantie. (Vakantie is net familie, 25 jarig huwelijk van m'n ouders). Hoop alleen niet, en dat is t enige wst me tegen houd, dat t lang moet duren voor ik zwager kan worden na t stoppen. Bij mn dochter in ronde 1.