Aan de mama's met een kindje met mexicaanse griep

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chantico, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Zijn er hier op het forum mama's met kindjes die mexicaanse griep hebben gehad? Allereerst: ik hoop dat jullie kleintjes weer helemaal fit zijn of snel worden en niets overhouden aan deze griep!

Ik ben erg benieuwd hoe die kindjes het virus hebben doorstaan.
    Je hoort zoveel verhalen over hoe een heftig griepvirus het is, maar net zoveel verhalen over dat het niet heftiger is dan een gewone seizoensgriep.

Nou kunnen jullie vast niet zeggen hoe de mex.gr. zich verhoudt tot de gewone griep, omdat jullie kleintje hopelijk niet al meerdere varianten griep heeft doorstaan, maar toch de vraag:
    Hoe is het virus bij jullie kleintjes verlopen? Was het vooral sneu om je kindje ziek te zien, of heb je echt in angst gezeten voor hoe het zou aflopen? Is er behandeling nodig geweest? En zouden jullie, met jullie ervaringen in gedachten, andere ouders adviseren wel of niet te vaccineren?

Nou snap ik heel goed dat het lastig is om algemene conclusies te trekken uit het ziekteverloop van één (je eigen) kind, maar toch: is het je meegevallen na alle berichtgevingen in de media, of is het toch echt zo'n naar virus als sommigen zeggen?

Ik vind het zo'n moeilijke keuze of we wel of niet moeten vaccineren... Het zou mij helpen om wat échte verhalen te horen van ouders die het bij hun kind hebben meegemaakt. Dus niet alleen de extreme gevallen die op het journaal komen. Hoewel ik hoop dat zo min mogelijk kindjes het krijgen, hoop ik toch ook wel op veel reacties hier, en dan natuurlijk vooral op reacties in de categorie: 'een ziek kind is nooit leuk, maar zo erg als sommigen doen voorkomen is het gelukkig niet geweest'.

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Goed topic, ook ik ben erg benieuwd naar verhalen van mensen die het hebben meegemaakt met hun kind.

3. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hier heeft mijn dochter vorige week de M griep gehad
    Het was echt sneu
    noa heeft wel vaker koorts gehad maar ging dan nog spelen
    maar nu was ze echt suf en wou niet spelen niet drinken niet eten
    ze heeft virusremmers gehad en heeft er hard tegen gevochten en is nu weer helemaal de oude
    ik gun dit echt geen 1 ouder
    toen ik het hoorde moest ik echt huilen en dacht waarom mijn kind
    noa hoeft nu niet meer ingeent te worden maar als ze het niet had gehad, had ik haar zeker wel ingeent om dit haar te besparen

4. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.389
    870
    113
    home sweet home
    Hoi
    Mijn dochter van 2 (oktober geworden) heeft op dit moment de mexicaanse griep (ze is niet getest maar ha zegt dat ze alle verschijnselen heeft, als mijn jongste deze verschijnselen krijgt dan moet ik binnen 48 contact opnemen voor tamiflu, dus kan bijna met zekerheid zeggen dat ze het heeft) Het begon s'avonds met koorts 39,2 en ineens heel veel hoesten. De dag erna s'ochtends alleen bij mama willen zijn maar s' middags als een dood vogeltje op de bank maar bleef er wel goed bij eten en drinken. ze was ook duf maar dat was logisch volgens de ha aangezien dit bij de koorts hoort en ijlde ook iets wat ook met koorts te maken had. Wanneer ze geen koorts zou hebben en zo duf zou zijn en zou ijlen dan moesten weer contact opnemen of als we ons zorgen maakte. Gelukkig ging het gisteren en vandaag weer beter. Slaapt gewoon weer een slaapje op een dag (wel een lange) en is niet meer duf. Kan wel goed merken dat ze nog steeds niet lekker is: koorts en alleen bij mama willen zitten of samen spelen. Dus gaat stuk beter al neemt het hoesten wel weer toe. Je moet alert blijven dat ze geen longonsteking krijgen dus houden haar toch goed in de gaten. Vind het wel eng aangezien we nog een docher hebben van 7 maanden, gelukkig heeft die tot nu toe geen verschijnselen. Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan heeft op 't moment ook de Mexicaanse griep, maar het is al bijna over.
    Het begon dinsdag, dus hier valt het allemaal wel mee.
    Hij is al die tijd gewoon lekker vrolijk geweest, ondanks oa hoge koorts. Het enige wat ik aan hem merkte was dat 'ie wat vaker sliep dan anders en wat hangerig was. Hij had trouwens ook veel honger en dorst (wel fijn natuurlijk, omdat 'ie ook diarree had).
    De koorts is inmiddels weer gezakt naar 38.2 (was 39.8 ) en de diarree is ook weer over. Hij heeft verder geen medicijnen ofzo gehad (ook geen zetpil, omdat 'ie dus nauwelijks ergens last van had).

Al met al: hier viel het me heel erg mee!

Edit: ik ben eerlijk gezegd wel blij dat Milan het nu al heeft gehad, hoef ik iig niet meer over wel of niet inenten na te denken!

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Als niet via een test is vastgesteld dat het M-griep was / is dan zou ik alsnog enten (en word ook aangeraden trouwens) aangezien ze geen testen meer doen bij de huisarts is het geeneens zeker dat het de M-griep was...

7. Ik lees graag mee, ben hier ook wel benieuwd naar eigenlijk.

En voor alle mama's met kindje met Mex. griep, heel veel beterschap!

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Mij is idd ook geadvisserd om toch in te laten enten terwijl ik sterk het vermoeden heb dat mijn dochtertje de M-griep heeft gehad.

Vind het alleen vreemd dat ik niet echt een bevestiging heb gehad van de artsen. Ben er bij 4 geweest (3 x huisartsenpost en 1 keer mijn eigen) en maar een daarvan zei dat ze heel misschien de M-griep kon hebben. De overige artsen zeiden dat het niet de griep was terwijl ze toch de volgende symptomen had:

Vocht in de longetjes (heeft ze antibiotica voor gehad)
    veel hoesten
    koorts (bijna 2 weken lang)
    diarree
    overgeven (1 nachtje maar, maar wel 6 x)

Verder was ze redelijk vrolijk overdag en dat was voor hun de reden om aan te nemen dat het dus de M-griep niet was?

Ik daarentegen heb juist zoiets van, hoe duidelijker wil je het hebben?

Maar goed, hier dus toch nog even beslissen of ik haar laat inenten of niet. Waarschijnlijk wel maar had liever zeker geweten dat ze die rot griep al gehad heeft.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Hmm, echt allemaal heel tegenstrijdig is het ook hè.

Mijn huisarts adviseerde me juist om Milan niet meer te vaccineren, omdat hij sterk het vermoeden heeft dat Milan dé griep nu heeft.
    Bij Milan weten we 't trouwens wel bijna zeker, omdat mijn vriend het vorige week en die weer ervoor had, die is dus wel getest. De kans is dus wel heel groot dat hij Milan aan gestoken heeft.

10. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    idd heel erg tegenstrijdig. En dan heb ik nog niet eens verteld dat we hier allemaal ziek zijn geweest. Ik begon nl 3 dagen naar mijn dochtertje te blaffen, had diarree, koorts, voelde me heel erg vermoeid en moest er bij overgeven, iets wat me nooooit gebeurd.
    De dag daarop hadden mn ouders precies hetzelfde, en mijn broertje en zijn gezin, die lagen om half 8 's avonds al op bed zich hondsberoerd te voelen.

Maar nee, geen M-griep volgens de artsen:(

11. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Ja lastig he..

Indd, je eigen kindje die ziek is is echt vreselijk.
    Mijn zoontje is 2 weken geleden heel erg ziek geweest! Heeft 5 dagen lang tussen de 39.4 en 40.8 graden koorts gehad.. De 6e dag 35 graden :O
    Pas de 6e dag waren we erachter wat hij had (na 3 doktersbezoeken) keel amandelen ernstig ontstoken. Nou ook dat was vreselijk om te zien!

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wat een goed topic, ik lees mee. Ik twijfel zó erg of ik Charlotte moet laten inenten...

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je kan vanaf de 20e testen halen om te kijken of je de MG hebt (via testjezelf of zoiets) kosten 9,99 per test met een beetje slijm uit je neus kan je dan zeggen of je de MG hebt ja of nee, ja ik vind dat een dokter dat hoort te doen maargoed wil je het zeker weten ivm enten is het misschien wel handig (kan alleen geloof ik niet mee zien of je het al gehad HEBT)

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    HA.. ik weet niet wat ik er mee aan moet.
    Vorige week had jongste zoon hoge koorts, overgeven, diaree, en vooral een blaffende hoest. Hij voelde zich echt ellendig want hing als dode vogel op de bank. Na paar dagen was koorts minder, maar hoest bleef aan en moest bij HA komen.. werd geen woord gerept over griep, maar 5 minuten later stond ik buiten met een verwijsbrief voor ZH om hem maar te laten testen op astma :(
    kind is 12, nooit ergens last van etc.

vond het maar raar omdat ik hier dus ook een beebje heb... en griep kan erg besmettelijk zijn.
    gelukkig is het tot hem beperkt gebleven tot nu toe.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier nog geen griep gehad dit najaar, maar wel afgelopen voorjaar, dat Thirza een fikse buikgriep had. Paar dagen enorme koorts, en een dag lang werkelijk waar alle voeding overgeven die erin ging, met hele bogen kwam het eruit!
    Als ik dan zo de verhalen over de mex-griep hoor, denk ik: Klinkt mij niet veel anders in de oren (qua heftigheid dan) dan die buikgriep van het voorjaar.... Thirza lag toen ook als een ziek vogeltje alles over zich heen te laten komen, hardstikke suf, enz.

Wat ik nog niet helemaal begrijp: waarom is nu bij de mex-griep ineens de richtlijn om direct tamiflu te geven aan die kleintjes, terwijl dat bij de gewone griep niet gebeurt?

16. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Zoals ik het lees en hoor is de mex. griep net als een gewone griepgolf. Dan overlijden er ook mensen en de meeste mensen die nu zijn overleden hadden al een andere ziekte onder de leden of ze dit nu wisten of niet. Het is zeker een vervelende griep waar je goed ziek van kunt zijn. Mijn zus is vpk is weet er dus wat meer van. Zij laat zich niet inenten, ook omdat de grootste piek waarschijnlijk in december al voorbij is.

Voor alle mama's met een kindje wat ziek is, sterkte. Je kindje ziek zien is nooit leuk. Mijn zoontje hoest ook en is erg snotterig, maar drink goed, lacht en heeft geen koorts. Zolang dit zo is, maak ik me nog geen zorgen.

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@rozemarijke: ik volg het sowieso niet meer.
    Terwijl de overheid blijft roepen dat het een milde griep is gaan ze wel allerlei risicogroepen inenten met iets waarvan niemand weet wat de effecten zijn over bijv. een jaar.
    En als je kijkt naar het aantal overleden mensen... Zit dat echt nog niet eens in de richting van het aantal mensen dat normaal overlijdt aan gewone griep.

Enige wat ik kan bedenken als reden voor alle stress is dat het vooral erg besmettelijk is en Nederland als economie/land een groot probleem heeft als de hele beroepsbevolking thuis Zit ivm ziekte van zichzelf of kinderen.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, dat idee heb ik dus ook, dat het vooral te doen is om de economie draaiende te houden. Maar of je daarvoor nou perse allemaal kleine kids in moet enten?

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    meiden, zullen we on topic blijven? Ik ben ook wel erg benieuwd of er nog meer moeders zijn van kinderen die de griep doorgemaakt hebben en hoe het dan gegaan is.

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@athine: sorry!

@rozemarijke: je hebt een pb over paar minuten :)

Deel Deze Pagina