Hallo allemaal, Nieuw op het forum. We denken er over om in juni te stoppen met de pil, maar als ik zo jullie ervaringen lees krijg ik mijn twijfels!!! Maar het kan bij iedereen anders zijn, toch? We zullen zien over een paar maandjes. Groetjes
Waarom twijfels Mirke, het is toch niet gezegd dat je bijwerkingen krijgt? Het heeft niet zo veel zin om je er van te voren druk over te maken, want idd iedereen is anders.... Als ik voor mezelf spreek en denk aan een bevalling, weet ik het ook zo net nog niet... Maar natuurlijk ga ik (we) ervoor! Groetjes Tabitha
Nee, dat is ook zo. Maar er spookt van alles door mijn hoofd als ik al die reacties lees. Bedankt voor je berichtje!! Groetjes Mirke
Na 7 jaar gestopt te zijn met de pil heeft mijn leven drastisch veranderd!!! In positieve zin. Ik had ineens: veel minder migraine veel meer libido veel minder dipjes (vrolijker) perfecte cyclus, wat ik daarvoor niet had Het enige grote nadeel was dat mijn PMS klachten vertienvoudigd waren, maar dat was ook de reden dat ik toen aan de pil ben begonnen. Ik vind de punten hierboven veel meer waard als het niet hebben van PMS een weekje per maand. het kan dus alle kanten op gaan. Wel zeg ik dat het gemiddeld een half jaar duurt voordat het stoppen met de pil echt zijn effect bereikt. geduld is een schone zaak.
ik ben na 10 jaar gestopt met de pil. En had helemaal geen bijwerkingen. Gewoon optijd ongesteld. Dus ik hoefde niet te ontpillen. Bij mij heeft het wel 2 jaar geduurd voordat ik zwanger raakte. Mijn schoonzusje stopte ook na veel jaren met de pil en had ook nergens last van. Zat op haar eerste ongesteldheid te wachten, maar die kwam dus niet, want ze was al gelijk zwanger.
Het enige nadeel aan het stoppen met de pil bij mij was dat de buikpijn erger was, dan wanneer ik de pil slikte. Maar ja, dat is gelukkig maar 1 keer per maand.
hey mirke ik heb me ook pas ingelogd op deze site.. en ik wilde even zeggen dat ik sinds januari ben gestopt met de pil. bij mij heeft t alleen maar positief gewerkt!! ik ben s avonds helemaal niet meer moe..ik moet mezelf er echt toe dwingen om naar bed te gaan. daar had ik voorheen geen moeite mee,want toen viel ik iedere avond in slaap op de bank. ook heb ik het een stuk minder koud terwijl ik voorheen weleens met 2 truien aan zat. ik heb maar 2 nadeeltjes en dat is..een paar dagen voordat ik ongesteld moet worden heb ik hele gevoelige tepels en op de dag dat ik een eisprong heb,heb ik ontzettend veel last van mijn buik. ook ben ik veel mider ongesteld!! succes met stoppen!! groetjes chanisse
Ik hoop dat ik het ook niet meer koud heb als ik ben gestopt met de pil. Ik ben iemand die het met 22 graden in huis nog koud heeft. heb ook altijd koude voeten, vind manlief heel vervelend Nu maar hopen..... Groetjes Tabitha
Ah.. hier nog 1 (koud!)! Hopelijk krijg ik het dan ook warmer en .. blijf ik ook wat langer wakker (ik ga meestal al om 10 uur naar bed) Groetjes,
indd natasja dat was toch wel het grootste voordeel. stond er pas na een half jaar bij stil. zo van hey ik heb eigenlijk veeel minder vaak hoofdpijn.
hihihi ja hoop het ook voor je! Heb echt zo veel minder hoofdpijn en heb eigenlijk al een tijdje geen echt heftige migraine aanval gehad. Groetjes
Als mijn aanvallen echt minder worden dan begin ik denk ik nooit meer aan de pil. Er bestaan ook wel andere anti-conceptiemiddelen Liefs An
Bij mij is het nog vaag wat wel en niet aan de pil te wijten is. Ik had voor de pil veel hoofdpijn, tijdens de pil niet (alleen in de stopweek wegens te weinig oestrogeen in m'n lijf) en nu heb ik wel weer meer hoofdpijn. (ik ben eind december 2005 gestopt) Bij mij waren de 1e en de 2e ongesteldheid precies na 28 dagen maar de 3e na 31, dus daar kan ik ook nog geen touw aan vastknopen. Dat gevoel in de tepels voor ik ongesteld word heb ik 2 x gehad, maar de 3e keer had ik dara geen last van. Wel barst ik van de pukkels op kin en voorhoofd. Echt fijn nou dat was mijn verhaal. Sterkte Mirke, en idd, probeer het gewoon om te stoppen, wie weet is bij jou alles normaal! groetjes Sanneke
Ben ook net gestopt met de pil. Als ik alles hier lees, kijk ik er echt wel naar uit om ze een hele tijd niet meer te nemen. Geen migraine meer --> zaligggg
Kheb geen last van bijwerkingen gehad enige nadeel is wachten op een normale cyclus als ik dat van tevoren wist was ik nooit aan de pil begonnen