verwijderen spiraaltje

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door popje, 21 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    heb een vraagje over het verwijderen van een spiraaltje,
    ik heb in september een spiraatlje laten plaatsen maar dat was erg pijnlijk en een nare ervaring. omdat wij een kindje willen moet dat spiraaltje er uit. maar nu wil ik weten of dat ook pijnljk is. zijn er mensen die hier mee ervaring mee hebben. of mij kunnen vertellen of dat ook pijn deed of zo :(:

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Pfff, daar vraag je wat...
    De pijn is voor iedereen ongelijk, maar het verwijderen is zo gepiept. Je kunt eventueel een uurtje voor de tijd alvast 2 paracetamol nemen, dan is het iets minder pijnlijk. Maar prettig is het nooit. Neem wel een maandverbandje mee want je kan een beetje bloed verliezen.
    Verder word door veel artsen geadviseerd om eerst een cyclus af te wachten en dan pas voor het echie te gaan. Maar dat is enkel een advies.

Succes en probeer zoveel mogelijk te ontspannen bij het uithalen.

Groet van Kiki.

PS ik heb er niets van gevoeld, maar dat is ook omdat-ie er spontaan uitkwam.

3. Niet meer actief

De pijn van het verwijderen is niet te vergelijken met de pijn van het inbrengen!

Ik heb vorig jaar mijn mirena eruit laten halen na 3 jaar. Het was idd zoooo pijnlijk dat inbrengen, dat ik als een berg opzag tegen het verwijderen. Maar dat was meer een opluchting omdat ik dus ook 3 jaar last van het spiraaltje heb gehad, ik voelde het steeds zitten. Bleek dat die gyneacologe het scheef erin had gezet, plus ze had de touwtjes te kort afgeknipt, dus kon het niet door de huisarts verwijderd worden.
    Op zich was het spiraaltje wel weer fijn mbt mijn migraine, die kwam gelijk weer terug toen ik aan de pil ging.

4. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    ik had ook last van migraine, omdat ik een spiraaltje heb heb ik nu veel minder last van voor ik het spiraaltje kreeg.
    slikte ik de pil was vaak ziek nu veel minder maar omdat wij een kinderwens hebben moet hij er uit.
    bedankt voor de reactie

5. Niet meer actief

Ik had ook 3 jaar een spiraaltje.Wat een pijn was dat inzetten en die krampen erna ook.Het is na 3 jaar dus bij de Gyn verwijderd.Je voelde het heel even (niet te vergelijken met het inzetten) maar daarna helemaal geen last meer gehad.

6. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Het zetten deed bij mij ontzettend zeer, het verwijderen was in 10 seconden gepiept, ik voelde weinig tot niets!

7. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    ik heb hem dinsdag eruit laten halen.
    gelukkig deed het niet zo veel pijn
    alleen doen hij er uit was had ik ff kramp in mijn buik

bedankt voor de reacties

Deel Deze Pagina