centrofarm/nycomed vit. injecties

Discussie in 'Gezondheid' gestart door koter, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Hallo allemaal,

Ben ik eindelijk zo ver dat ik eindelijk injecties krijg, en in maart naar dokter in Lelystad mag...
    Ik ben nu in mijn eerste 8 weken waarbij ik 2x per week injecties krijg van nycomed, omdat ik zwanger ben.
    Nu blijkt dat nycomed leveringsproblemen heeft, waardoor ze pas 19 maart mogelijk kunnen leveren.
    En de rest van de apotheken die bij mijn apotheek zijn aangesloten, hebben niets meer op voorraad.
    Ofwel 2 weken minstens zonder injecties!

Dat kan toch niet!
    Nu zei de apothekersassistente dat ze wel centrafarm had. Dus ik gaf aan dat ik dat absoluut niet ging doen vanwege mijn zwangerschap.
    Het kon geen kwaad hoor zei ze, stond ook in de computer dat er geen problemen waren met zw. schap.
    Nu vind ik op internet overal dat centrafarm wel degelijk niet goed is, alleen als ik de website van centrafarm zie, lees ik:
    http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h50830.pdf

En niets over problemen bij zw. schap! Toch eigenlijk raar dat ze dat niet er in zetten voor apothekers e.d.

Iemand nog een tip hoe ik dan aan mijn injecties kom? Mijn apotheek wil nl niet echt mee werken, op is op..

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hey meis, nou het zit je niet mee... :cool:

Mijn tip is om op het forum van www.stichtingb12tekort.nl een oproepje te plaatsen of iemand je uit de brand kan helpen de komende weken.

Ik heb ze helaas zelf nodig, maar mss is daar iemand met een voorraad die je iets wil lenen.

Succes!

3. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    nycomed is de fabrikant.. centrafarm is enkel een andere fabrikant..
    om welk iddel gaat het?

4. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    waarschijnlijk hydrocobamine, niet?

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

#5 SeaShell, 24 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2012
    @moesch

In de centrafarm hydrocobamine/b12 injecties zit een vulstof (benzylalcohol) die slecht is tijdens de zwangerschap en daardoor mag de centrafarm niet gebruikt worden tijdens de zwangerschap en alleen de Nycomed

Benzylalcohol passeert de placenta en benzylalchol is zeer slecht voor kleine kinderen,laat staan een foetus :(

Bij de link die TS gaf staat oa

Dit geneesmiddel bevat 10,5 mg benzylalcohol per ml oplossing voor injectie. Benzylalcohol kan toxische en anafylactoïde reacties veroorzaken bij zuigelingen en kinderen jonger dan 3 jaar (zie rubrieken 4.3 en 4.8).

@ts : ik zou idd een oproep plaatsen op het b12 forum op stichtingb12tekort
    Jammer dat ze in Duitsland niet meer zo te koop zijn wat eerst wel zo was :(

Ook balen dat je net in de opstartperiode zit waarbij je 5 weken lang 2x weeks een injectie moet, en juist nu is het belangrijk om ze te krijgen nu je 8 weken zwanger bent

Kunnen ze niks afspreken met een apotheek in een andere woonplaats ook al ben je daar niet aangesloten? En de zkh apotheek?

6. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem, ik weet het ook even niet. Heb nu smelttabletten, maar dat is niet hetzelfde natuurlijk...

7. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ok dit wist ik niet,,, in de bijsluiter staat namelijk wel gewoon dat het tijdens de zwangerschap gebruikt mag worden..

@ts miss een andere apotheek in een stad wat een beetje in de buurt ligt proberen? of de thuisapotheek?

hoop dat je er snel aan geholpen word!

Deel Deze Pagina