Ik heb afgelopen maandag m'n derde en laatste IUI gehad en de omstandigheden waren niet top. Volgens mij en ook volgens FF heb ik m'n eisprong 1-2 dagen eerder gehad en de zaadkwaliteit was slecht. Ik zou dus weinig hoop moeten hebben. Maar op de een of andere manier heb ik dat wel. Gisteren en eergisteren veel steekjes en eergisteren een flinke temp dip. En last van m'n borsten. Ik had dat bij de vorige IUI's ook maar pas vlak voor ik ongesteld werd. Maar het zal vast een bijwerking van de Ovitrelle zijn. Al staat er niks van bijwerkingen in de bijsluiter. Wat voor bijwerkingen ervaren jullie van de Ovitrelle?
Ovitrelle en pregnyl kunnen dezelfde "bijwerkingen" hebben als een prille zwangerschap, dus pijnlijke borsten, lichte misselijkheid, rommelende darmen, etc. Je hoeft deze bijwerkingen echter niet per sé te hebben en uiteraard verschilt het enorm van maand tot maand. Op dit moment kun je volgens mij écht nog niet zeggen of het door de ovitrelle of een prille zwangerschap zou komen, omdat beiden dus gewoon tot dezelfde symptomen leiden. Echter, er wordt wel eens gezegd dat als je symptomen heel anders zijn dan de andere cycli (met ovitrelle) dat dit dan misschien een goed teken is. Ik ga voor je duimen!!