Ik geef mijn dochtertje altijd voor het tandenpoetsen in de avond haar vit D druppels. Daarna poets ik haar tanden. Nu vroeg ik me af is dit wel een goed tijdstip en word de vit D wel goed opgenomen omdat ik daarna haar tanden poets.
Ik geef het niet. Maar je doet het goed hoor. Qua tijdstip maakt het niet veel uit wanneer je het geeft.
's Avonds met pyama aan doen, hoort er helemaal bij, ze doet zelf haar mond open en steekt dr tong uit als het flesje eraan komt.
Louise krijgt het altijd na haar ochtendpap. Dan pakt ze zelf het lepeltje en smikkelt het lekker op. Hier staat ook op het flesje 2 druppels per dag bij het ontbijt innemen.
Ik vergat het altijd te geven. Ik gaf ook druppels, maar daar ben ik uiteindelijk vanaf gestapt. Nu heb ik vit. D pilletjes van de Etos en die krijgt Anouk 's morgens na haar pap. Ze is er nu zelfs zo aan gewend dat als ik het per ongeluk toch vergeet ze me er zelf aan herinnerd. Het potje staat namelijk op een plaats waar zij hem ook ziet en het komt zo af en toe voor dat ik dan te druk ben met van alles en nog wat. Mn meissie komt dan echt naar me toe en begint naar het potje te wijzen. Het heeft denk ik zo'n 3 weken geduurd voordat ze dit ineens uit zichzelf deed. Op het potje staat ook dat je het het beste 's morgens kan geven, maar ik denk als je het 's avonds bijvoorbeeld na het eten of voor het tandenpoetsen doet ook goed is. Je moet zelf het tijdstip bepalen, maar ik denk wel dat het toch goed is om het te geven. Het zorgt natuurlijk wel voor sterkere botten en betere ontwikkeling van de tandjes. Liefs, Duveldraakje
Ik geef het voor het slapen gaan. Eerst de druppeltjes, dan uitkleden, schone luier en pyama aan en daarna tanden poetsen.
Wij geven het 's ochtends, na z'n eerste voeding. Is voor ons gewoon handig omdat 'ie dan ook zantac krijgt, dan gaat alles in één keer. Volgens mij maakt het niks uit wanneer je 't geeft.
ok, ben ik nou gek geworden? ik heb nog nooit gehoord dat ik vit D. moest geven... En ik ben toch echt een mama die van alles op de hoogte is, boehoe...
ik geef het ook sochtends na de eerste voeding...savonds spuugt hij het namelijk eerder weer uit @amber: ik heb het van de kraamverzorgster en van het CB gehoord dus ik denk dat het ook hun taak is om het te vertellen. Dus als ze het jou niet hebben verteld is het toch echt niet jouw schuld denk ik
dank marieke, nu hoef ik mezelf niet meer voor het hoofd te slaan Maar ik heb wel vitamine D gegeven, vlak na haar geboorte, gedurende een aantal weken. Maar daar mocht ik op een gegeven moment mee ophouden. Ik zie hier mama´s die ook na langere tijd nog vit D geven, vandaar mijn reactie. Heeft het ook met borstvoeding te maken? Ik ben na 2 maanden overgegaan op flesvoeding. groet Amber
Volgens mij adviseren ze het tot 4 jaar.... Als je meer dan 300 ml flesvoeding geeft hoef je het niet te geven. Maar goed ik neem aan dat er geen kinderen zijn die tot 4 jaar flesvoeding krijgen.
Idd wij zijn begonnen met 11 maanden toen ze geen opvolgmelk meer kreeg. Als het flesje leeg is koop ik pilletjes die eet ze zo op. (scheelt weer mikken met het flesje)
Voor Sofie iedere morgen in de pap, het staat op de doos waar ik de pap in bewaar anders zou ik het zeker vergeten. Bij Nina doe ik het op verschillende tijdstippen, soms vergeet ik het