Bijwerkingen pil / ervaringen andere anticonceptie / Mirena?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Ma2Be, 4 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hoi
    Na de bevalling hoef ik voorlopig nog niet aan een volgende te denken. Ga dus maar weer eens nadenken over anticonceptie. Heerlijk onderwerp, want ik kan bijna nergens tegen.

Ik heb heel lang Microgynon gebruikt, maar daar kreeg ik op een gegeven moment veel bijwerkingen van (gewicht, stemmingswisselingen).
    Toen een koperspiraaltje geprobeerd, daar kreeg ik echt erge bloedingen en buikkrampen van, helemaal niet fijn.
    Toen een 3-fasenpil, Trinordiol / Trigynon. Dat ging in het begin goed, maar later kreeg ik toch weer last van bijwerkingen, dus, stemmingswisselingen, en acné er doorheen.
    Nuvaring heb ik ook nog geprobeerd. Vond ik ook niet optimaal zo'n ring in je muts, en juist elke 3 weken eraan denken was onhandig.
    En de Persona, maar daar heb ik geen 100% vertrouwd gevoel bij, ook omdat je juist weer niet elke dag over dta staafje past vergeet ik het..

Ben nu aan het twijfelen tussen een pil met maar een hormoon, zoals Cerazette, misschien heb ik dan minder last van bijwerkingen.

Of toch de Mirena? Maar alleen als dit minder heftig is als een koperspiraal. Ik lees overigens dat het hormoon Levonorgestel in Mirena acné veroorzaakt. Omdat ik hier gevoelig voor ben, is het dus ook alweer vast niks voor mij.

Zou je eigenlijk ergens kunnen laten testen voor welke hormonen je overgevoelig bent?

Iemand ervaringen of tips .... ?

Groetjes!
    (Heb al een afspraak bij de huisarts voor maandag overigens..)

2. Ik raad je echt de mirena spiraal af,heb hem sinds 26nov. laten plaatsen ben sindsdien ongesteld,heel zwaar ook. Rugklachten en misselijkheid. Niet normaal.

:(

3. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    ik ben begonnen met de prikpil, mss iets voor jou?

Deel Deze Pagina