Miranda's MMM met PCO voor een 2e!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Antares, 26 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Nou...het is er dan van gekomen....na nooit met enige anticonceptie te zijn begonnen na de bevalling van ons wondertje op 24 maart vorig jaar...en de hoop...ik moet de MMM weer in.

Mijn verhaal tot nu toe.

Ik heb na de bevalling een cyclus...maar goed is die niet...lang ongesteld en kort ertussen en dan weer ongesteld. Met de tijd word het beter...cyclussen lijken op cyclussen en varieren van 21 dagen naar 38 dagen. ;)

Mijn hoop was groot toen ik startte met ovulatietesten..maar altijd positief...en licht streepje...en die werd niet donkerder...en dan ineens ongesteld weer. :$

Tot een cyclus..netjes op dag 12 een donkerdere test...dag 13 nog donkerder en dag 14 WOW helemaal even donker als de teststreep....goed geoefend :p maar helaas 14 dagen later werd ik netjes op dag 28 ongesteld.

Naar de Huisarts geweest om een uitstrijkje te laten doen, misschien is mijn baarmoeder onrustig omdat ik zo lang ook ongesteld ben...varieerd van 10 dagen tot bijna 20 dagen.....:(

Uitstrijkje was goed, ik mocht de gynaecoloog bellen omdat ik met Alyssa ook al bij hem had gelopen. Toen zijn we zwanger geworden met de 6e ronde Clomid 150 mg. Hij wou kijken of ik idd een eisprong heb.

Een na laatste ronde, op dag 2 bloedtest laten doen. Daarna op dag 22 terugkomen, flink geoefend....maar op dag 22 in het ziekenhuis moest ik plassen. Ik ga naar de wc en bloed! toch laten prikken, en de uitslag afgewacht. Moest langskomen 1,5 week later als ik met een cyclus van 28 dagen 4 dagen overtijd zou zijn. Maar helaas die volgende dag werd ik echt ongesteld weer. De uitslag wees dan ook uit geen eisprong, progesteron was maar 2,3.

Nu was ik al op dag 12 toen ik dus bij de gynaecoloog kwam, en hij deed meteen even een echo. Geen ei te zien, mijn eierstokken waren wel mooi rustig en er was een flink laagje baarmoederslijmvlies te zien!! Ik had het vermoeden, buikpijnen en slijmverlies dat ik op dag 9a10 mijn eisprong had gehad...daarom moest ik 7 dagen erna bloed laten prikken. Zo gezegd zo gedaan, vandaag kreeg ik daar de uitslag van.

Helaas weer geen eisprong te zien, progesteron was zelfs maar 2!! Dus mijn lichaam scheidt het baarmoederslijmvlies netjes regelmatig af...maar geen eisprong.

Ik ga dus nu de ongesteldheid afwachten, want die komt eraan hoor! Ik voel het...vocht vasthouden, sjacherijnig, rugpijn, buikpijn....alles wijst erop!

En dan mag ik starten met 50 mg clomid!!!

Waarom de lage dosis, om te kijken hoe mijn lichaam er nu op reageerd, want overstimulatie willen we niet he! Moet dan ook een afspraak maken als ik ongesteld word om op dag 10 een follikelmeting te laten doen....nu hopen dat ik ook echt snel ongesteld word.

Willen jullie meekletsen? Zitten jullie in hetzelfde schuitje, gezellig!! Doen we met zijn allen de MMM voor de 2e keer!!

Ik hou hier een soort van dagboekje bij..en ga lekker iedere keer als er wat gebeurd opschrijven hoe en wat...ook als er niets gebeurd ga ik soms wat schrijven hoor. Het is fijn om je gevoelens en gedachtes kwijt te kunnen...ook al leest niemand het!

Groetjes,
    Miranda

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoi,

Jammer dat de nieuwe site nu maar een beperkt aantal onderwerpen per pagina laat zien. Zodoende heb ik dit topic helemaal gemist.

Ik wilde je ff zeggen dat je van harte welkom bent om mee te gaan kletsen in het topic Clomid. Daar zitten een hele hoop clomid meiden.

Veel succes met proberen zwanger te worden!!

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hallo maartje,

Oh ja ga zeker ff kijken hoor!

Hier een update over mijn MMM.

Ben gisteren avond bruin gaan verliezen, en vandaag ook nog meer. Het is bruin rood achtig, excuses voor de gore details. Maar helaas nog steeds niet veel, pas als het echt doorloopt om het zo even te zeggen mag ik dat pas als dag 1 tellen.

Kan bijna niet wachten!!

Groetjes,
    Miranda

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Whoopie, Nu 1 juli was mijn 1e dag dus! En vandaag mag ik starten met de clomid 50mg.....

Laat jullie weten wat de bijwerkingen zijn en of ik er iets van merk.

Ik gebruik geen ovulatietesten of temperatuurmeting, maar moet wel op Follikelmeting de 10e juli!

Hopelijk gaat er iets moois groeien.

Groetjes,
    Miranda

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Vanmorgen om 8.35 naar de gyn geweest, hij keek even snel naar rechts....niets te zien....even snel naar links...niets te zien.

Nou en toen stond ik weer buiten, nieuwe afspraak voor Maandag....hij zei nog wel op mijn vraag of het nog kon. Ja hoor ziet er niet slecht uit, kan nog alle kanten op!

Dus aankomende maandag weer ff spieken en hopen jullie mee dat er dan wel iets aan het groeien is??

Trouwens de bijwerkingen van de Clomid zijn erg aanwezig. Ik heb pijn in mijn eierstokken, maar misschien zitten ze ook wel vol met blaasjes...en ik heb opvliegers!! Jee wist niet dat je het zo snel zo warm kon hebben. En mijn partner heeft het te verduren zeg...ik ben namelijk niet te genieten...meestal alleen zo als ik ongesteld moet worden nu dus ook ervoor brrrrrr....hopelijk gaat het snel over.

Groetjes,
    Miranda

6. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Morgen dus weer controle? Ik hoop een betere uitslag dan afgelopen week en een vreselijk whoeeepie de joepie feestje te kunnen bouwen voor jou in het roze kasteel!!!

Succes morgen meid
    x

7. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Ik doe ff een abo'tje op je topic, blijf ik goed van je ontwikkelingen op de hoogte! (gek toch dat je hiervoor dan een berichtje moet plaatsen.....maar goed, dan weet jij het ook gelijk ;))

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey Jutte,

Welkom hier :) Leuk dat je even komt spieken. Jah dacht hou een soorte van dagboekje bij ;) kan ik niets vergeten!

En idd morgen om 8.50u heb ik weer een echo. Kijken of er dan iets groeit!

Moet wel zeggen dat mijn opvliegers nu weer verminderen maar mijn humeur niet echt beter word. Ook heb ik enorme slaap, maar als ik slaap dan word ik om de haverklap wakker en droom heel veel. En wat ik droom, dat is niet om over te schrijven...gewoon eng en raar!

Ach het hoort er allemaal bij, maar ik kan me al niet zo goed meer herinneren of dat voor Alyssa ook zo was. Ik nam toen 150 mg en heb toen wel deze bijwerkingen gehad...maar geloof niet zo heel erg aanwezig.

Laat jullie morgen weten wat het geworden is met de echo!!

Groetjes,
    Miranda

9. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

Miranda ik ga hier je verhaal een beetje volgen hoop dat er nu een mooi eitje te zien is
    succes meid

10. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Was benieuwd of je al nieuws had, maar ja, ben wel erg stipt na je echo denk ik....

Ik heb zo voor je geduimd gister en vanmorgen, wat hoop ik dat het gelukt is...

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hallo iedereen,

Nu ik ben net terug van weer een 2e echo, Hup even snel kijken en vonnis. Geen ei......

Nu moet ik donderdag weer terugkomen...ben benieuwd, maar ben wel wat somberder gesteld nu hoor. Want als er nog iets zou groeien had je dat nu al moeten zien volgens mij.

Had een andere gynaecoloog als anders, en die begon weer over het afvallen...tsjah dat weet ik onderhand wel hoor...Mijn gyn helpt me nu toch al...dan hoef je daar niet over te gaan mekkeren....

Ben benieuwd wat het donderdag gaat worden.

Groetjes,
    Miranda

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hihi Jutte, tegelijk! Nu het vonnis staat hierboven...en bedankt voor het duimen. Het was nog steeds vroeg volgens de gyn en kon nog steeds alle kanten op......

13. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

miranda laat ze maar lekker kletsen over dat afvallen het zou mooi meegenomen zijn maar hier ook wat zwaarder en toch zwanger dus het moet kunnen hoor
    we duimen verder voor donderdag een mooi ei

14. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Haai Miran! Ik ga hier ook meevolgen hoor, vind het allemaal zo spannend voor je.

Had wel liever een ander 2de vonnis gelezen :( maar ik blijf duimen voor donderdag! Het is je zo gegund!

15. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Gewoon een laat ei!!!

Moet gewoon.....ik duim verder voor je.

En die opmerkingen over gewicht, ik word daar zo onderhand een beetje boel moe van...dat is echt het hypewoordje nu hè. Net als de borstvoedingstoestanden voor bevallen vrouwen, hebben we nu ook de gewichtspolitie voor vrouwen die zwanger willen worden...

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hallo iedereen,

Al de hele avond krampen in mijn baarmoeder regio, het lijkt wel alsof ik ongesteld ga worden.... Heb er zelfs de rugpijn bij gekregen die ik anders ook heb. Misschien is mijn humeur daar wel aan te wijten, want het is echt vreselijk!

Ook heb ik weer zin om alles op te ruimen, klinkt raar maar dan is het echt opruimwoede...kan niet stilzitten...terwijl ik daar anders echt heeeelemaal geen moeite mee heb. Heb zelfs vanavond alle kleertjes in de kast van Alyssa gestreken..is helemaal niet nodig. En moet zeggen dat doe ik idd alleen als ik ongesteld moet worden.

Ach ik wacht gewoon af, word ik ongesteld dan bel ik even snel naar de gynaecoloog...en anders zie ik het wel donderdag op de echo. Want als mijn baarmoederslijmvlies krimpt, wat het tot nu toe nog niet heeft gedaan, dan is dat het einde van deze cyclus.

Ik wilde nog wel toevoegen dat de gynaecoloog (niet mijn eigen) had gezien dat het baarmoederslijmvlies vandaag wel dik was...maar niet hoe dik...vergeten te vragen!

Groetjes,
    miranda

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Vandaag moet ik nogmaals voor een echo....helaas pas aan het eind van de dag...dus moet een hele dag in spanning zitten :)

Om 10 voor 5 heb ik de afspraak, daarna zal ik jullie allemaal updaten!

Groetjes,
    miranda

18. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    Hee Miran!

Als er nu helemaal geen ei komt met 50 mg, mag je dan gelijk over schakelen op 100 mg?
    xxxx

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Heb geen idee, vermoed van wel. Want wat voor zin heeft het dan om door te gaan met 50mg...als dat toch geen reactie opwekt.

Moet dan wel ongesteld worden eerst, natuurlijk of door middel van opwekking met bv primolut of andere medicijnen.

20. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    hey miranda
    ik ga je hier ook volgen

bij mij heeft clomid jammer genoeg niet het effect gehad zoals van mijn mooie meid
    31 juli heb ik dan weer een afspraak staan bij de fa (heeft ondertussen verlof gehad)
    zit nu noodgedwongen in een 2 de cyclus zonder clomid of andere hormonen omdat hij op verlof was (waarvan 1 ronde verplicht voordat je andere hormonen ofzo mag nemen)
    benieuwd naar jou uitslag straks

liefs van zuurtje

Deel Deze Pagina