Bijwerkingen Pregnyl?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Bianca, Feb 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Hey,

ik heb afgelopen maandag mijn laatste Pregnyl 5000 spuit gezet, ter ondersteuning. Ik moet 23 februari op controle om mijn bloed te laten trekken, om te zien of er een zwangerschap is!

Maar nu voel ik vanalles en weet dus niet of dit door de Pregnyl komt of dat het echt mijn lichaam is...

Wat zijn jullie bijwerkingen van Pregnyl?

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik had last van zw kwaaltjes van de pregnyl
    misselijk, last van mijn boobs

3. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ik heb helemaal geen bijwerkingen van de pregnyl.

4. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    hmm, ok, 2 uitersten dus!

Ik voel wel vanalles.
    Buikpijn, beter ruiken, last van mijn (.)(.), hoofdpijn, snel emotioneel, ...

pff, vreselijk, he. Die onzekerheid!

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Pregnyl is puur zwangerschapshormoon, dus je kunt er zwangerschapskwaaltjes door krijgen zoals gevoelige borsten, misselijkheid, beter ruiken, enz. Als je dit afgelopen maandag gespoten hebt, dan zit de Pregnyl nog in je lichaam, dus daar kun je op reageren.

Succes!

6. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Ik reageer sterk op zwangerschapshormoon. Bij mijn zw ook 19 weken doodziek geweest :)

Dus ik was van de pregnyl misselijk en doodmoe. Lag 10 dagen om 8 uur op bed.

7. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Voor mij is dit de eerste cyclus dat ik Pregnyl gebruik daarmee dat ik het vraag, he!

Maar ik heb 3 keer pregnyl moeten spuiten. Na de eerste spuit, 6 februari had ik nergens last van. Na de tweede spuit, 11 februari kreeg ik plots wel een beetje last en elke dag wat meer. Nu heb ik eergisteren mijn derde spuit gezet en heb ik erg veel verschijnselen!

Wat ik nu ook heb sinds gisteren is steekjes in mijn schede. Niet speciaal als ik moet gaan plassen ofzo, maar gewoon algemeen. Heb wel steekjes ter hoogte van mijn lies maar dat kan door de Pregnyl komen, he!
    Heeft er nog iemand die steekjes? Zit echt vanbinnen precies, niet echt pijnlijk maar wel irritant!

Mijn buik staat ook bijzonder opgezwollen! Maar dat kan ook door de Pregnyl natuurlijk.

Tja, 23 februari weten we meer. Maar nu weet ik dat ik daarom niet zwanger ben ookal heb ik vanalle symptomen. Zo voorkom je toch al een serieuse teleurstelling, he!

We zullen wel zien, he!

8. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Hey Bianca

Ook ik heb geen bijwerkingen gehad van de pregnyl, heb verleden week maandag pregnyl gespoten maar nergens last van,
    heb wel steekjes maar dat had ik de maand ervoor ook en toen was ik er nog niet mee begonnen :)

Succes! ;)

ps. waarom moest je 3 x spuiten?

9. linlim

linlim Lid

Feb 11, 2009
    15
    0
    0
    Ook ik heb geen bijwerkingen van de pregnyl spuit. ik hoef er wel maar eentje te zetten, ongeveer 36 uur voor de inseminatie.

Groetjes Linda

10. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb tot nu toe geen last gehad van pregnyl, ben benieuwd hoe het bij de 3de keer zal gaan.

11. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    ik moet de eerste spuit zetten om een eisprong te krijgen, dan 5 dagen later nog één ter ondersteuning en dan nog eens 5 dagen later terug één ter ondersteuning.
    Blijkbaar helpt de pregnyl om je baarmoederwand te laten dikken en dat was ook nodig bij mij!

Ben heel erg benieuwd naar de bloedresultaten de maandag. De tijd gaat toch traag soms...

12. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    ik heb nog een vraagje, is je temp ook beinvloed door de Pregnyl?

Ik had vandaag 36,9, mijn hoogste in al mijn cyclussen was tot nu toe altijd 36,8.

Ik vind nergens terug dat dat van de Pregnyl kan komen. Daarmee mijn vraag.

13. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

Dec 12, 2008
    271
    0
    0
    groepsleider behandelgroep
    @bianca: na je eisprong (natuurlijk of via pregnyl)gaat je temperatuur idd een paar graden omhoog. hij blijft gedurende je hele zwangerschap iets verhoogd totdat je bevallen bent of totdat je ongesteld wordt.

Het komt dus inderdaad indirect door de pregnyl/opwekking eisprong.

liefs Lena

14. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Dus ook die tempstijging komt door de pregnyl?

Het is mijn eerste cyclus met Pregnyl, hiervoor alleen Clomid moeten nemen en toen was mijn temp na de eisprong max 36,8° hoger echt nooit! En dan was het nog meer uitzondering dan regel. Meestal was het 36,7°. Voor de eisprong zat ik tussen de 36° en 36,4°, dus een mooi verschil.

Maar nu was het 36,9°. Wel raar dat het nu pas stijgt. Ik heb maandag mijn laatste spuit gezet en dat was mijn derde, maar nu pas heb ik dit symptoom!

15. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    4,789
    620
    113
    Female
    Noord-Holland
    moe moe en nog eens moe! enne...nu weer :D

16. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je temperatuur wordt inderdaad beïnvloed door het gebruik van Pregnyl en andere hormonen. Temperaturen is dus niet echt betrouwbaar...

Succes met de laatste wachtweek & ik hoop dat alle kwaaltjes op een zwangerschap duiden en niet door de Pregnyl komen!

17. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Waterlelie81; dikke proficiat met je zwangerschap!
    Geniet er maar lekker van!

Moe ben ik eigenlijk niet echt! Maar dat was ik ten tijde van Keano ook pas na een 3 maanden zwangerschap!

Wat mij nu wel opvalt is dat ik iets had besteld van parfum en dagcreme, vond het zo lekker ruiken en nu... nu word ik er dus misselijk van! Veel te sterke geur!

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Yep - ik heb er ook "last" van. Heel apart. Ik heb vorige week woensdag Pregnyl gespoten.

Overigens is mijn reuk ook veranderd lijkt het wel. Gister was ik rijst aan het koken, en toen ik het in het vergiet goot, rook ik opeens een sterke chemische lucht uit de pan. Ik schrok me wild, wilde gelijk de rijst weer wegkieperen, maar liet eerste hubbie in de pan ruiken. Uiteraard rook hij niets, en stond hij mij met grote, niet begrijpende ogen aan te kijken. De sate, die ik niet anders dan normaal had klaargemaakt, smaakte ook anders (uiteraard niet volgens hubbie). Vreemd allemaal. En toen pas viel het kwartje. Rijst was niets mis mee ... ik adem nog steeds ;)

En ik ben moe, zit sneller vol, moet de ene dag drie keer poepen, nu al 2 dagen niet meer.

19. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Strijkkraal, ik ben blij dat we samen in onze wachtweek zitten!
    Ik word er soms echt gek van. Je denkt "zou het? of is het de Pregnyl?" bij alles wat je voelt!
    Ik moet nog 4 dagen wachten en kijk er al serieus tegenop dat het nog zolang duurt. Maar bij jou is het nog langer... pfff veel succes. Is niet alles, he!

Ik heb idd ook het probleem van veel naar het toilet te moeten. Soms heb ik het gevoel dat ik naar het grote toilet moet en me moet haasten, maar uiteindelijk is het maar voor een miniem plasje. 10 minuten later terug hetzelfde, ...

Ik zie dat jij met IUI bezig bent. Wij zijn nu nog zelf aan het proberen, maar wel al met hormonen. Het is een "aanloop" naar IUI dus laat ons hopen dat het op deze manier lukt en we geen IUI nodig hebben!

Ik duim voor jou!

Greetz

20. veertje23

veertje23 Actief lid

May 2, 2007
    333
    0
    0
    Verzorgende
    Gelderland
    Ik heb een paar keer pregnyl gehad bij de iui maar nog nooit last gehad van bijwerkingen helemaal niks zelfs.

Share This Page