Bijwerkingen Puregon/Pregnyl?? HELP!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Elizabeth38, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elizabeth38

Elizabeth38 Actief lid

12 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ben inmiddels bezig met mijn 4e ronde puregon+pregnyl. Ik heb een goedaardige tumor in de hypofyse waardoor het zwanger worden niet vanzelf gaat. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb sinds ik puregon/pregnyl gebruik veel last van mijn emoties (erg labiel, depressief, somber). Ik heb aan de gynecologen gevraagd of dit normaal is, of zij patienten hebben die hierover klagen. De gynecologen hebben gezegd dat het kan komen door de hormonen. Ze zeiden verder niks. Ik vroeg me af of iemand van jullie ook zo'n hypofyse-tumor heeft en/of jullie ook bijwerkingen hebben van de puregon/pregnyl.

Ik denk dat mijn hormonenhuishouding in de war is .Ik heb op het internet gezocht maar ik heb nog geen verhaal gevonden van dames die bijwerkingen hebben van de Puregon. HELP!!!!

Alvast bedankt en veel succes met het zwanger worden!!!!

Gr. Elizabeth

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb geen tumor in de hypofyse, maar heb wel zes jaar in de medische molen gezeten. Ik heb vrijwel de hele tijd hormonen gebruikt: Clomid, Menopur, Puregon, Pregnyl, Utrogestan.

Stemmingswisselingen zijn een bekende bijwerking van hormoongebruik. Je kunt er labiel en depressief van worden, emotioneel heen en weer geslingerd worden. Sommige vrouwen hebben dit al heel erg bij het gebruik van de pil. Deze bijwerkingen staan ook beschreven in de bijsluiter. Dit staat volkomen los van die tumor, heel veel vrouwen ervaren deze bijwerkingen.

Verder is moeheid normaal, duizeligheid, opvliegers, warm/koud hebben, vocht vasthouden, gewichtstoename.

Niks om je zorgen over te maken, alleen erg vervelend...

Succes!

3. Elizabeth38

Elizabeth38 Actief lid

12 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Jippie,

Bedankt voor je reactie!

Gr

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik wordt ook depri van de hormonen, kon al niet tegen de pil, maar deca/puregon/pregnyl/progynova/utrogestan; het maakt me allemaal *totaal niet mijzelf*. Dat vind ik ook wel een zwaare last hoor naast die verdrietige en spannende tijden. Vind het dan heerlijk om in een rust maand weer even mijzelf te zijn.
    Niet druk maken hoor om je emoties!

5. Elizabeth38

Elizabeth38 Actief lid

12 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoi Katek,

Ik snap wat je bedoelt met 'totaal niet mijzelf'. Ik herken mezelf niet, mijn emoties veranderen zodra ik begin met spuiten. Ik had in het begin geen klachten, het begon na de 2e behandeling puregon/pregnyl. Ja, het is sowieso spannend wat we allemaal doen hier maar het is niet fijn als je zoveel last hebt van de hormonen. Een rust maand? Hoe bedoel je?

6. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    een maand tussen de behandelingen in zeg maar. Dus na de mislukte poging even een maand (minstens) niets. Dat doen ze bij ons zowiezo niet hoor, meteen verder gaan, maar merk wel dat ik het fijn vind even geen polonaise aan mijn lijf.

Deel Deze Pagina