Provera

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Enise, Jan 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi dames,

Weet iemand of provera ervoor kan zorgen dan een cyste verdwijnt?

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Provera zorgt er in principe niet voor dat cystes verdwijnen. Wel kan het zo zijn dat cystes krimpen als je ongesteld geweest bent. En doordat Provera een bloeding opwekt, zou dit indirect effect op de cyste kunnen hebben.

3. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh oke duidelijk. Nou hopen dat hij dan indirect toch effect heeft op mijn cyste :)

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik hoop het ook! :)

5. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Enise toen ik een cyste heb gehad heb ik provera voorgeschreven gekregen voor de cyste en bij mij was hij bijna weg, succes.

6. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ohh wat goed! Hoe lang heb jij provera moeten slikken? Ik moet nu per dag 2 pillen slikken en dit 10 dagen lang doen. Neem 'm in de ochtend en avond, hoop dat dit goed is :)

Was erg verdrietig dat mijn IUI niet doorging, maar nu weer een mooie kans om die cyste te laten verdwijnen want ze zeiden dat het niet erg was en wilden er niets aan doen.

7. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

Feb 6, 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Hier hetzelfde! Ben vandaag naar het ziekenhuis geweest en bleek ook een cyste te hebben. Nu ook Provera meegekregen. Hoop zo dat de cyste dan straks weg is!

8. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Marieke,

Hoe lang moet jij provera slikken?

9. Bij mij zijn ze weggegaan hiermee maar ze waren niet zo groot.
    Ik reageerde wel heftig hierop mijn manlief vond mij niet zo lief meer :(

10. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Lailae, ohh haha dat is zeker niet leuk :) Gelukkig heb ik nergens last van. Mijn cyste is 2.5 cm groot, waarschijnlijk is dat ook niet zo heel groot. Nou we zullen het zien als ik weer mijn uitgangsecho krijg of hij kleiner is geworden of helemaal verdwenen.

11. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

Feb 6, 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Hoi!

Ik heb een cyste van 44 mm ( 4,4 cm dus ). Best groot vind ik zelf, maar ik weet natuurlijk niet wat een gemiddelde grootte is van zo'n cyste. Ik moet 10 dagen Provera slikken, vandaag is dag drie. Als ik ongesteld wordt moet ik op de 3e cyclusdag weer heen en dan maar hopen dat ie weg is!

Share This Page