beter van niet

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 29 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

heey allemaal

we kennen ze allemaal, de zwanger worden do en dont's

voor de man:
    - te hoge temperatuur in de zaadballen veroorzaker van een slechtere zaadkwaliteit (sauna)
    - Te vaak klaarkomen is slecht
    - te weinig klaarkomen kan de kwaliteit van het zaad eveneens verminderen
    - Stress kan een oorzaak zijn van tijdelijk verminderde zaadproductie
    - Te weinig vitamine C in de voeding kan eveneens een verminderde kwaliteit opleveren
    - Overmatig alcoholgebruik (meer dan twee glazen per dag) resulteert in een duidelijk verminderde zaadkwaliteit.
    - etc

en voor de vrouw zij er ook hele lijsten wat je vooral niet moet doen of juist wel, je vol proppen met mango's en na elke vrij partij de handstand doen enzo.

ik vraag me af hoe jullie daar mee omgaan. houden jullie met bepaalde dingen rekening, doen jullie dingen juist wel of juist niet?

zelf rook ik niet en drink sporadisch een wijntje (dus daar hoef ik verder niets voor te laten)
    maar verder ben ik eigelijk niet zo met de do en dont's bezig. Ik bedoel, ik eet heerlijk schimmelkaas, filet american, en we gaan samen graag naar de sauna. tuurlijk denk ik er soms aan. zo als nu zit ik dus in mijn vruchtbare periode en ik wil vanavond met man lief naar de sauna.
    ik sta er dan wel even bij stil dat sauna misschien niet zo goed is voor het zaad maar ja, als je alles nu al moet laten terwijl je nog niet zwanger ben, dan is het ook niet leuk meer. bovendien, sauna werkt ontspannend en dat is toch weer goed haha
    maar goed dat is mijn persoonlijke mening

ik ben benieuwd of jullie dingen laten of dus juist doen

groetjes[/list]

2. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    In het begin leefde ik echt optimaal, nu blijkt dat het allemaal toch wat langer duurt, doe ik gewoon waar ik zin in heb. Door er van te voren al zo erg op te letten, ben ik er veel te veel mee bezig en dat is niet goed (in mijn geval dan). Dus ik ga gewoon naar de sauna, eet een lekker broodje met filet americain en geniet van alles wat het leven te bieden heeft! Wel laat ik mijn man tegenwoordig de kattenbak verschonen ;)

3. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    nou daar komt ie:
    ik drink helemaal GEEN alcohol meer :confused: , eet geen filet american, geen rauwmelkse kazen, let op bij het gebruik van medicijnen, slik foliumzuur,
    manlief krijgt alleen nog maar ruimzittende, katoenen boxers aan.
    ik ben benieuwd hoe lang ik dit volhoud (misschien is lang volhouden niet nodig ;) ).

oh ja, handschoenen bij het tuinieren...

maare; vaak klaarkomen is niet goed voor het sperma, maar 1 x per 2 dagen is toch geen probleem? of wel?

4. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik heb helemaal niets anders dan anders gedaan, behalve foliumzuur slikken natuurlijk.
    Hou me nu ik zwanger ben natuurlijk wel keurig aan de regels :D

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    niet veel bijzonders, ben vanaf dat ik stopte met de pil begonnen met foliumzuur, en zodra mijn eisprong is geweest ben ik heel heel matig met een borreltje, verder gewoon de dingen zoals altijd, als blijkt dat ik zwanger ben is het een heel ander verhaal, en gaan de sigaretten naar beneden en de alchol voor de volle 9 mnd de deur uit..

:D

6. Niet meer actief

hoi boukje
    ik kan je hier geen goed antwoord op geven omdat de meningen hier enorm over verschillen. ik heb hier zelf een eigen visie op haha
    wij proberen regelmatig (om de dag) vanaf dag 8 van mijn cyclus te vrijen. als we zin hebben doen we het gewoon vaker, maar als mijn man bijvoorbeeld echt geen zin heeft doen we het niet. dat vond ik wel eens moelijk maar ik weet ook dat als je druk er op legt het eigelijk averrechts werkt.
    mijn advies, vrij regelmatig maar houd het gezellie

maar rauwe kazen, filet american kan toch alleen kwaad als je daadwerkelijk zwanger bent. vind je het geen beperking, ik bedoel dat je dingen laat die je anders misschien graag doet/eet?
    zoals strakzittende kleren, sauna's etc kunnen wel de zaadkwaliteit beinvloeden dus dat zou je inderdaad preventief tegen kunnen gaan maar de rest (tuinieren/kattebak) is toch nu nog niet van belang?

ik ga vanavond gewoon naar de sauna, maar even een vraagje, ze zeggen dus dat hoge temperatuur slecht is voor het zaad. maar bedoelen ze dan dat als je bewijze daarna vrijt het zaad van slechte kwaliteit is, of is dan het zaad meteen de hele week van slechte kwaliteit? misschien stomme vraag hoor

groetjes

7. Niet meer actief

:) Daar heb ik pasgeleden nog een discussie over gehad :)

Zaakwaliteit is optimaal als eens in de 2 dagen klust en de kans dat je zwanger raakt ook ;)

Vanaf de 8e dag tot je 18e dag van je cyclus 6 keer klussen...
    Alhoewel ik niet aan het klussen ben is dat toch ook wel het gemiddelde van mij en mijn vriend :oops:

xxx
    Daan

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej loesloes...

Hmm denk dat ik dan anders ben dan de meeste...

Doe helemaal niets anders dan hiervoor....Drink gewoon alcohol, eet alles wat ik daarvoor ook gedaan heb, maak gewoon de kattenbak en het konijnenhok schoon...

Slik ook al een tijdje geen foliumzuur meer...

9. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ik laat er niet veel om, drink gewoon een wijntje of 2 in het weekend. Eet wel wat gezonder, meer fruit en slik foliumzuur. Zodra ik zwanger zou zijn, houd ik me heel goed aan de regeltjes en drink geen druppel alcohol meer! Roken doe ik toch al niet en die kazen lust ik niet...

10. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    slik wel foliumzuur en vitamines vind ik wel belangrijk...drink niet meer op feestjes verders drink ik ook nooit en drink rooibos thee ipv gewone thee dat is beter maar ook lekker eet nog wel filetamerican . en rook niet nooit gedaan ook..dus eigenlijk hoef ik dr niet zo heel veel voor te laten

11. Alies

Alies Actief lid

10 sep 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    Hoi

Nou ik rook ook niet en drinken doe ik sowieso al sporadisch. Laatst was hier Alkmaars ontzet en feest in de stad. Toen heb ik eens lekker wijn gedronken en nergens aan gedacht.
    En wat gebeurde er sinds die maandag erna is mijn temperatuur hoger. Wellicht krijg ik volgende week mijn menstruatie (dat is dan de 1 e keer sinds ik stop met de pil in maart) of nog beter...........

We klussen als we zin hebben; dit is gewoon een paar keer per week. De ene keer meer dan de andere keer. Het moet toch ook fijn blijven en niet moeten... want dan werkt het echt niet bij mij hoor.

We doen het een beetje op gevoel. Ik hou mijn temperatuur wel bij, maar dat is vanwege het uitblijven van menstruatie. Ik slik ook foliumzuur maar dat is ook vooral omdat mijn moeder en oom bekend zijn met spina bifida..

gr alies

12. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Zowel hubbie als ik drinken geen alcohol meer, zijn gestopt met roken, eten gezond (maar snoepen daarnaast wel lekker hoor haha), drinken nauwelijks nog koffie en zwarte thee en slikken speciale vitamines en visolie. Wij doen er alles aan om de zaadkwaliteit van mn hubbie te verbeteren en de kans op zwangerschap te vergroten. Maar voor ons is dat w.s. anders dan voor stelletjes die het nog niet zo lang proberen en goed zaad hebben... Zijn nl. al 3 jaar bezig en hebben 3 mislukte ICSI-pogingen gehad. Tijdens die ICSI-pogingen is gebleken dat al het bovenstaande wel degelijk uitmaakt voor mn hubbies zaadkwaliteit. In elk geval heeft onze fertiliteitsarts bij de laatste zaadtelling aangegeven dat we nu ook een kansje maken op de natuurlijke manier zwanger te raken. En dat terwijl zijn zaad vorig jaar nog te slecht was voor IVF en we ICSI moesten doen! Dus nu doen we ons uiterste best dat voor elkaar te krijgen. Tot op heden zonder restultaat, helaas, maar we geven de moed niet op (maar af en toe toch wel een beetje...)!

Voor wie geinteresseerd is, heb ik 2 linkjes bijgevoegd waarin alles wordt uitgelegd over o.a. voeding, saunabezoekjes, roken, cafeine en alcohol zowel vóór als ná de bevruchting. Ik vond het in elk geval heel informatief.
    http://www.erfelijkheid.nl/zwangerworden/pdf/5.pdf
    http://www.erfelijkheid.nl/zwangerworden/pdf/6.pdf

13. Niet meer actief

Hoi!
    Ik wilde alleen maar even zeggen, petje af voor hoe jij hiermee omgaat..Lijkt me heel erg frustrerend allemaal en ik hoop dat het binnenkort eens raak mag zijn!liefs, Carmen

14. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Dank je, vond je berichtje erg lief, want vind juist dat ik er zelf helemaaal niet zo goed mee omga. Dus doet me erg goed dit te horen :)
    Jij ook succes met zwanger worden!
    Liefs, Barbara

15. Niet meer actief

lieve schat, het is niet meer dan menselijk als je er zo nu en dan helemaal doorheen zit en het niet meer ziet zitten..Maar het is natuurlijk fantastisch om te horen dat de zaadkwaliteit zo drastisch verbeterd is, en dat moet je toch wel een enorme boost geven.
    Ik hoop echt dat je snel zwanger raakt!

16. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Bij ons vlot het ook niet zo, wij zijn vanaf april 2005 bezig. Ik ben sinds vorige maand gestopt met alcohol drinken. Foliumzuur slik ik tegenwoordig elke dag heel netjes, ik neem elke dag 1 vitaminepil, eet gezond, eet geen rood vlees (dus ook geen filet americain hoewel ik het zooo lekker vind!) en koffie vind ik nog te moeilijk maar wil ik ook vandaag of morgen mee gaan stoppen. Meer doe ik er momenteel niet voor, maar dit is eigenlijk wel genoeg voor nu :)

Deel Deze Pagina