Uitslag: Pcos

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Valerie84, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valerie84

Valerie84 Actief lid

9 mrt 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

Ik meld mij hier aan omdat is graag ervaringen zou uitwisselen van meiden die hier al langer lid zijn.
    Wij zijn sinds begin dec 2009 gestopt met de pil.
    Na heel wat onregelmatige cyclussen ben ik mijn tempratuur bij gaan houden. Hieruit kon ik opmaken dat ik maar af en toe een eisprong heb.
    Afgelopen februari zijn wij naar de huisarts gegaan.
    We zijn doorgestuurd, hebben bloedonderzoeken, inwendige echo, spermaonderzoek en uitstrijkje laten maken.
    Vandaga moesten wij terug komen voor de uitslag...
    Met manlief is alles goed. Alleen bij mij werd pcos geconstateerd.
    Ik zit vandaag op dag 47 en nog geen eisprong, ik moest weer bloed laten prikken vanmorgen en heb aankomende maandag een bel afspraak, mocht er geen eisprong zijn, wachten we op mijn ongesteldheid en dan gaan we beginnen met 50 mg clomid...

Ik voel me aan de ene kant wel opgelucht dat ik nu eindelijk weet wat er met mijn lichaam aan de hand is. En dat er iets aan gedaan wordt.

Mijn vraag aan jullie is, de meiden die clomid gebruiken wat voel je er van? en hadden jullie inderdaad een eisprong al met 50 mg? De gyn had het erover dat als 50mg niet werkt we dan gaan verhogen?

Graag hoor ik wat reacties :)

Bij ons weet nog niemand ervan, dus soms spat ik uitelkaar van het verlangen om te praten met iemand anders dan mijn man :)

Ik heet trouwens Valerie en ben 26 jaar, woon in Alkmaar.

Groetjes Valerie.

2. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Valerie84 Hi Valerie, vervelend dat je ook PCOS hebt. Misschien vind je het leuk om je aan te sluiten bij 2011 Clomid gebruiksters?

3. Valerie84

Valerie84 Actief lid

9 mrt 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zazu Ik zoek het forum even op :) Dank je wel

4. Doortje28

Doortje28 Actief lid

15 okt 2010
    202
    0
    0
    Friesland
    Ha Valerie,

welkom bij de pcos club, helaas. Bij mij sloeg de chlomid niet aan, maar de gyn vertelde mij wel dat 80 % van de vrouwen met pcos en chlomid wel zwanger raakt. Ook na 2 x verhogen, wrs krijg jij ook als 50 EH niet aanslaan, dat je dan 100 moet gaan slikken en daarna evt 150. Ik mocht na de 150 over op puregon en dat had resultaat ;)

Er zijn volgens mij wel meiden die geen echte bijwerkingen van de chlomid hebben, maar ik noemde ze horrormonen.... Ik wil je niet bang maken, maar misschien kan je je er wel op voor bereiden.

Succes meis, mocht je nog vragen hebben of iets, stel ze maar gewoon. Hier of via een prive berichtje, wat jij fijn vindt.

Groetjes Doortje

ps ik kom trouwens uit Beverwijk, vlak bij dus :D

5. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihihihi horhormonen!! daar sluit ik me helemaal bij aan ;) verschrikkelijk!!! ;)

6. Valerie84

Valerie84 Actief lid

9 mrt 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alleen maar goed dat jullie me voorbereiden, dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten (en mijn man ook haha)

Beverwijk, dat is vlak bij! :)

7. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hier ook pcos en clomid gebruikt. Ben begonnen met 50 mg en toen meteen zwanger geraakt. Helaas werd het een miskraam. Toen weer 50 mg maar die sloeg niet meer aan. Opgehoogd naar 100 mg met als resultaat een eisprong maar helaas niet zwanger. Weer de 100 mg en die sloeg weer niet meer aan. Overgestapt naar een privekliniek en daar begonnen met gonal f.

Van de clomid had ik niet echt last. Wat opvliegers en wat emotioneler en verder viel t reuze mee.

Succes meid!

Deel Deze Pagina