Uitgangsecho tijdens menstruatie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Papallona, 12 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Oké, waarschijnlijk (als ik niet zwanger ben) moet ik volgende week een uitgengsecho tijdens menstruatie. Ik zie hier wel een beetje tegenop. Zelf gebruik ik altijd tampons. Maar hoe gaan jullie hiermee om?

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik heb met 8 wkn zwangerschap en bloeding vergelijkbaar met menstruatie inwendige echo gehad. Net voor de echo tampon uit gedaan en inlegkruisje in. Na echo meteen weer tampon in mogen doen. Gewoon besproken met de echoscopiste. Die zijn wel wat gewend hoor... Succes!

3. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Hoi , dit is inderdaad geen fijne echo. ( ze zijn sowieso niet fijn) Wat ik deed ,was vlak voor de afspraak even tampon uitdoen en een maandverbandje gebruiken . Kleedde ik me snel uit in het hokje en dan kon ik na de echo zo me onderbroek en broek weer aanschieten. En daarna weer naar het toilet om alle zooi weg te vegen :p

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Snap ik. Even denken. Toen ik ooit een mirena liet plaatsen deed ik vlak ervoor tampon uit, had ik intiemdoekjes bij me (is gewoon fris) en toch maar gaan liggen. ;) Het is geen vloedgolf wat opeens komt joh. Ze zijn echt wel wat gewend! Succes! 💪🏽

5. Sifra

Sifra Niet meer actief

Hier regelmatig echo's gehad op dag 3 van de cyclus, dus volop tijdens de menstruatie.
    Hoewel ik geen of nauwelijks tampons kan verdragen, gebruikte ik voor de afspraak wel even een tampon. Als ik me dan uit moest kleden voor de echo deed ik deze uit, echo maken, schoonmaken met wegwerpwashandjes die er altijd wel liggen en vervolgens weer slipje met maandverband aan.
    Heb dit nooit als een probleem ervaren.
    Succes!

6. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hier hetzelfde als de rest, tampon er vak voor de afspraak uit en even alles 'schoon' geveegd met een vochtig doekje, nadien opnieuw tampon of maandverband gebruikt.
    Denk dat jij het vast erger vindt dan de persoon die de echo doet, die mensen moeten dat dagelijks doen. Als ik erop terug kijk viel het allemaal ook wel mee. Die mensen proberen ook zo min mogelijk tussen je benen te kijken om het je zo aangenaam mogelijk te maken... Maak je geen zorgen hoor!

7. Wenssinds2013

Wenssinds2013 Niet meer actief

Meis, je bent echt niet de enige. Ze zien dit dagelijks dus de arts vindt dat allemaal zo gewoon. Ik doe mijn tampon op de wc eruit en bij de arts kan ik me altijd achter een gordijn uitkleden. Die ruimte is altijd voorzien van een prullenbak, papieren doekjes en maandverbandjes. Dus na de echo kan ik me nog netjes maken ook. Ik zet altijd de knop om, gewoon liggen en nergens aan denken. Zij verblikken of verblozen ook niet. Heb iedere keer een ander met mijn uitgangsecho.

8. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik gebruik ook tampons en moet ook ivm iui elke 3e cd een echo laten maken.. bij ons liggen er in het omkleed "hokje" washandjes en handdoeken... en inmiddels maakt de vpk een washandje warm en vochtig voor mij, ik haal de tampon dus op het laatste moment eruit en fris me dan even op... wel neem ik nog een washandje mee voor als de echo klaar is en het anders langs mijn benen loopt. dan doe ik dus gauw even washandje er voor als ik me weer ga aankleden haha

Deel Deze Pagina