Samenlevingstest

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Linneke8, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Wanneer krijg je nou precies een samenlevingstest?. Ik heb er nog nooit 1 gehad en heb nu onze 2e iui behandeling en 3 jaar geleden met 1e iui meteen zwanger

2. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Hallo,

In ons geval is gekozen voor de samenlevingstest na de Hsg, omdat mijn bloed, cyclus en lief zijn zwemmers goed zijn.
    Maak je je zorgen over hoe jullie samengaan?

3. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Nee hoor, zal bij ons dan niet nodig zijn denk, omdat mijn man en ik al een kind hebben

4. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Van mijn eerste was ik ook in 1e ronde IUI zwanger. uit de samenlevingstest bleek dat ik vijandig baarmoederhalsslijmvlies heb.
    Nu beginnen we hopelijk in november 2012 voor een 2e kindje IUI, maar ik heb opnieuw een samenlevingstest moeten doen...
    Daaruit bleek dat het slijmvlies nog steeds vijandig is en geen enkel zaadje doorlaat....

Groetjes!

5. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Hoi Nora,

Betekent dat, dat vijandig slijm niet meer verandert?
    Of kan dit in de loop van de tijd nog wijzigen?

Groetjes?

6. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ik dacht dat het meer met de substantie van het slijm te maken had?
    Zo als... slijm vlak voor ei: dood de zwemmers niet
    te ver voor ei= andere samenstelling en dood de zwemmers wel omdat ze er niet in kunnen voortbewegen?

Bij mij was het namelijk niet slecht maar ook niet helemaal goed. Zat zo'n 3 dagen voor ei. Toen ik de gyn vroeg of het met de cyclusdag te maken kon hebben beaamde hij dat.

Ook ik en mijn vriend hebben al 1 kindje samen ( 2009/2010 4 x zwanger in 1,5 jaar) Dus zo slecht is het niet, of kan dat veranderen door de jaren heen? Of vond de gyn in 2010 het goed genoeg en zei hij "goed"??

Hmmmm....

7. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Linneke,

In jullie geval is het ook niet nodig.
    Vaak als er geconstateerd wordt dat de vrouw vijandig slijm heeft, wordt er juist overgegaan op IUI. Zo wordt het slijm omzeild en wordt het zaad direct in de baarmoeder gespoten.

Of bedoelde je dit niet? ;)

Een samenlevingstest krijg je vaak als je langer als een jaar probeert zwanger te worden. Het is een van de standaard onderzoeken.

8. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bij mij is er sprake van vijandig baarmoederhalsslijmvlies, dus er komt weinig tot geen levend zaad door. Dat hebben ze vastgesteld met een samenlevingstest. Ik heb deze test op de dag van de eisprong moeten doen, was toen op een zondag. En een dag later kregen we de uitslag. Er was toen geen enkele levende zaadje te vinden in het slijm...

De gyn heeft mij verteld dat vijandig baarmoederhalsslijmvlies kan veranderen door hormoonveranderingen (leeftijd, zwanger). Maar omdat IUI de vorige 1 keer slaagde, mag ik dat nu weer om mijn kansen te vergroten. Tegen mij is ook echt verteld dat de uitslag niet goed is.

Ik heb IUI in de natuurlijke cyclus gehad en krijg dit ook weer.

Groetjes!

9. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Is de samenlevingstest een standaardtest? Wij hebben deze test nooit gehad. Wij zijn nu twee jaar bezig en hebben wel andere onderzoeken gehad. We starten in januari met IUI.

10. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Ja, als je toch iui krijgt, is een samenlevingstest volgens mij helemaal niet nodig.

@vanilia, maar 3 jaar geleden waren wij al 2 jaar bezig. Ik heb toen een kijkoperatie gehad en mijn man een zaadonderzoek maar geen samenlevingstest. Daarna kregen we iui.

11. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Linneke, ik denk omdat jouw leeftijd toen neem ik aan 36 was doen ze dit ook niet. Niet nodig omdat ivm leeftijd ze direct overgaan op iui.
    Een kijkoperatie is altijd verstandig ivm verstoppingen, verklevingen.

12. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Hee vanilia

Leuk dat je nog even kwam kijken en reageert

13. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hey, ja ik snuffel nog wel even rond hoor.
    Heb ik trouwens altijd een beetje last van als ik een nieuwe cyclus in ga zet ik het forum even op een laag pitje ;).

14. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Ach ja, zal de teleurstelling wel zijn. Doe lekker je ding hoor Vaniel.

15. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ene ziekenhuis doet de test wel, ander ziekenhuis niet. Kwestie van protocol denk ik. De test blijkt niet heel betrouwbaar:
    "In wezen wordt er gekeken of er nog levende zaadcellen aanwezig zijn in het baarmoederhalsslijm, gemiddeld zo'n 10 tot 12 uur na de samenleving. Dit is eigenlijk helemaal niet interessant. Er wordt gekeken naar zaadcellen die achter zijn gebleven in de baarmoederhals, terwijl het veel informatiever zou zijn om te weten hoeveel zaadcellen erin geslaagd zijn om in de baarmoeder en in de eileiders te komen. In de eileiders vindt tenslotte de bevruchting plaats. Hiervoor bestaat in het vruchtbaarheidsonderzoek op dit moment geen simpele test. Men gaat er dus maar vanuit dat als er nog levende zaadcellen in het baarmoederhalsslijm bij de samenlevingstest worden gevonden, er ook wel zaadcellen de eileiders bereikt zullen hebben. Dat is echter helemaal de vraag, om over de omgekeerde situatie nog maar te zwijgen."
    Ferti Magazine - Samenlevingstest

Deel Deze Pagina