Dubbel probleem; geen zwemmer in zaad van mannetje en ik heb pcos, geen eisprong. heeft er iemand ervaring met deze situatie? en wat zijn de vooruitzichten? Welke soort behandeling kiezen ze, en wat staat ons te wachtten, we zijn helemaal radeloos
Hoi Nance83, Jeetje wat vervelend deze situatie. Ik weet niet voor wat voor behandeling jullie in aanmerking komen. Het ligt er ook aan of je man helemaal geen zaadjes heeft of wel een paar. Misschien komen jullie in aanmerking voor IVF of ICSI maar helaas kan ik niet inschatten hoe ´slecht´ het is. Waarschijnlijk zal je nog onderzoeken gaan krijgen. Heel veel succes met zwanger worden. liefs vruchtje
jeetje, nance, wat zullen jullie je rot geschrokken zijn, dat verwacht je toch gewoon niet.... was er echt helemaal niets? wat hebben ze dan gezegt? ik bedoel ze hebben je dit toch wel in een persoonlijk gesprek verteld toch? .... ja waarschijnlijk ben je dan ook zo ontzettend geschrokken dat je er helemaal niet aan denkt om dingen te vragen. er is hier een ander topic , die meiden zitten in dezelfde situatie sterkte meid veel iefs jose
Bij mijn man is de zaadkwaliteit ook slechter, maar hij heeft wel ruim voldoende voor IUI en IVF/ICSI. Ik heb PCOS en dus van mezelf ook amper een eisprong, ik word misschien maar 4x per jaar ongesteld uit mezelf. Wat je cyclus betreft: Met hormonen kunnen ze vrijwel altijd een eisprong opwekken. Het is vaak even uitzoeken welke hormonen het meest geschikt voor je zijn en welke dosis goed aanslaat. Soms kan het even duren voordat dat goed afgesteld is. Ik heb eerst Clomid gehad (hormonen in pilvorm), maar na 2 jaar werd ik er resistent voor. De ene keer sloeg het wel aan en de andere keer helemaal niet. Ik ben toen overgegaan op injecties (Menopur) en dit werkte super. Dus in principe hoef je je daar geen zorgen over te maken. Wat de zaadjes van je man betreft: Met helemaal geen enkele zaadcel wordt het natuurlijk wel moeilijk, want je hebt wel een zaadcel nodig om tot bevruchting te komen. Bij IVF moet je minimaal 1 miljoen hebben, maar bij ICSI heb je er in principe maar eentje nodig. Het kan best zo zijn dat er bij een volgend zaadonderzoek wel zaadcellen worden gevonden. Of anders is misschien MESE/TESE een oplossing, hierbij halen ze met een injectienaald direct zaadcellen uit de testikels en daarna volgt een ICSI-procedure (injectie van de zaadcel direct in de eicel). Het hangt er gewoon heel erg vanaf waarom er geen zaadcellen worden gevonden, het kan een hormonale kwestie zijn, of een andere medische oorzaak hebben. Ik denk dat dit nog wel verder onderzocht gaat worden? Maar stel dat je ICSI kan doen, dan zijn de vooruitzichten op zich niet zo slecht, hoor! Bij ons is het uiteindelijk met ICSI gelukt, de kans van slagen is dan ongeveer 35% per behandeling. De vraag is dus alleen voor welke behandeling je in aanmerking zou komen, dat is even afwachten. Heel erg veel succes met alles! Groetjes, Jippie
dank jullie wel voor de reactie's. de schrik zat er inderdaad wel even in ja, nogal heftig. Het duurt me gewoon te lang dat onzekere allemaal, meh ja het zal wel goed komen, ik moet proberen de moed te houden. Ja alles was goed maar hij had geen zwemmers, ik had zoiets hoe kan dat nou? hij heeft al 2 kinderen daar denk je dan niet bij na. dat dit ook zou kunnen gebeuren
maar voor ifv en icsci zijn daar wachtlijsten voor? hoelang moet je dan wachtten tot de behandeling begint? Hoelang is dat totaal pakket ervan als het in een keer zou lukken zeg maar?
Volgens mij wisselt het per ziekenhuis. Ik weet dat van Groningen dat er wachtlijsten zijn, daar doen ze IVF/ICSI in eigen cyclus.
De wachtlijsten hangen echt van je ziekenhuis af. In sommige ziekenhuizen kun je meteen de volgende cyclus beginnen en in sommige ziekenhuizen zijn lange wachtlijsten. Bij ons zijn de wachtlijsten steeds een halfjaar, ook tussen de behandelingen door. Dus dat moet je echt bij je eigen gyn vragen. Wat de duur van een behandeling betreft: Soms moet je eerst aan de pil, zodat de arts lichamelijk precies kan plannen wanneer je kunt beginnen. Daarna een hormoon spuiten, dat je eigen lichaam helemaal plat legt, daarna een hormoon erbij wat ervoor zorgt dat er eiblaasjes gaan groeien, dan de punctie en het labwerk en dan de terugplaatsing en twee weken wachten op de uitslag. Al met al ben je al snel 2 maanden met een behandeling bezig, alle voorbereidingen meegerekend. Groetjes, Jippie