antibiotica en punctie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Linda18, 2 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ivm dat er de vorige keer tijdens een punctie een cyste is aangeprikt moet ik nu antibiotica nemen voor de punctie. Ik moet 2 tabletten tegelijk innemen twee uur voor de punctie. Is 2 tabletten tegelijk niet een beetje veel? Wie heeft dit nog meer gehad? 1 uur voor de punctie moet dan ook nog de diflocenac

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Nee, hoor. Het aantal pillen tegelijk maakt niks uit. Het gaat om de dosis, die voorgeschreven is. Soms kun je alleen op een bepaalde dosis komen door meerdere pillen te nemen. Verschillende soorten tegelijk kan ook geen kwaad. Succes met de punctie!

3. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet amoxicilline/clavuzaanzuur 500/125 en dan dus twee tegelijk.
    (Bedankt voor je snelle reactie, is je antwoord gebaseerd op eigen ervaring of heb je medische achtergrond)?

Nog meer mensen ervaring?

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De dosis is idd hoger dan dat je zou slikken bij een kuur (dan meestal 500, 3x per dag). Dit is omdat je bij een kuur voor een langere periode een spiegel in je bloed hebt (ivm een infectie waar je vanaf moet). Dit is hier niet het geval. Je moet binnen een korte tijd en voor een korte periode (enkel de tijd rond de ingreep) snel een spiegel in je bloed krijgen. De antivbiotica die je slikt is ook zo weer uit je systeem verdwenen juist omdat je geen kuur slikt.
    Daar komt bij dat amoxicilline, als je moest kiezen, zo'n beetje de meest 'onschuldige' en meest gebruikte vorm van antibiotica is die er bestaat. Clavulaanzuur versterkt de werking ervan.

Ik weet niet welke dosis ik had bij de punctie, maar het waren in elk geval ook twee pillen in 1 keer. Zou me niets verbazen als het hetzelfde was...

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Linda Inderdaad ervaring met gebruik van zowel antibiotica als andere medicatie. Ik heb zelfs wel eens vijf verschillende soorten medicijnen tegelijk gehad en ook nog meerdere pillen van elk, was bijna een hele maaltijd.;) Is geen enkel probleem, zolang de medicijnen samen gebruikt kunnen worden. Dat wordt voor je nagekeken bij de apotheek, als je je recept inlevert.

Deel Deze Pagina